Søg Garagen Hej Gæst! Register

Man har lov at være heldig
#1
Smed min SI'er op på "Bænken" for at tjekke diverse ting, såsom olie i bagtøj, løse bolte møtrikker, kabler osv.

Da jeg tjekker oliestanden i bagtøjet, er den lig 0 Fortvivlethock: Og det har jeg så sikkert kørt nogle 1000 km med (eller nærmere uden). Og det kunne tydeligt ses på de 2 tandhjul, som "gearkassen" er udstyret med.

Der var hakker hele vejen rundt, på begge 2. Og så er gode råde jo billige (i denne forbindelse) for jeg støvsugede lige mine ciaodele, og sørme om der ikke lå 2 tandhjul uden hakker Smil. Så de blev sat i, plus nyt gearolie hældt på. Og nu kan den tilmed stå tomgang, uden at baghjulet kører med Smil.

Tandhjulene til venstre, er de defekte. Desværre kunne jeg ikke komme tæt nok på med kameraet, så man kunne se hakkerne. Ked af det
[Image: 2315.jpg]
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja det er altid god med "rode" kasser de kan være guld værd lige pludeselig! Er selv lidt af en samler på gamle dele der kan bruges :oops: Mad ved jo altid, så her er JPS jo et godt eksempel! :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Jeg har i det mindste sparet nogle hundrede kr, ved at ha' haft dem på "lager" Grin
Svar
#4
Hehe nemlig man ved aldrig hvornår noget "gammelt" kan blive guld værd! :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
Johansen.1981 Skrev:Hehe nemlig man ved aldrig hvornår noget "gammelt" kan blive guld værd! :wink:

Næ, det er rigtigt. De har nok ligget i kassen, de sidste 5 år.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Griner Ja sådan kan det går, snakkede med en som havde en del dyser liggen til en gammel puch (firkantet arburator) og da han fik en PGO smad han det gamle ud, men hans karburator passer dyserne med en firkantet puch karburator! Så gamle dele kan også bruges på nye!

Så man skal ikke smide alt væk :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#7
Fandt du så ud af hvorfor olien var forsvundet ? For der skal jo helst ikke forbruges noget i det lukkede gearrum.
Svar
#8
Energy Skrev:Fandt du så ud af hvorfor olien var forsvundet ? For der skal jo helst ikke forbruges noget i det lukkede gearrum.

Jeg tror det skyldes defekt pakning. Det er ihvertfald den eneste mulighed, jeg kan komme på.
Svar
#9
Jps Skrev:Jeg tror det skyldes defekt pakning. Det er ihvertfald den eneste mulighed, jeg kan komme på.

Læste lige i en Peugeot Speedfight 100 manual, at olien i gearkassen nødvendigvis aldrig skal skiftes efter de første 1000km. netop fordi det er et lukket system.

Nåja, jeg har forøvrigt købt sådan en for 2000kr.. Grin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:Læste lige i en Peugeot Speedfight 100 manual, at olien i gearkassen nødvendigvis aldrig skal skiftes efter de første 1000km. netop fordi det er et lukket system.

Nåja, jeg har forøvrigt købt sådan en for 2000kr.. Grin

Nu er det jo ikke sådan en jeg kører på :P
Svar
#11
Jps Skrev:Nu er det jo ikke sådan en jeg kører på :P

Og du har ikke differentiale el. bagtøj på som en bil nej, men pricippet er det samme.. :P
Svar
#12
Energy Skrev:Og du har ikke differentiale el. bagtøj på som en bil nej, men pricippet er det samme.. :P

Okay, så ved jeg det nu Grin.
Svar


Forum spring: