Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Hej et lille spørgsmål herfra
Hvordan Schimmer man sin vario? Jeg er godt klar over at det er afstandskiver man sætter imellem. Men hvordan kan man måle sig til at remmen er helt lige? Er det noget alle scootere har brug for at få gjort? Hvad er forskellen, tænker på ydelsesmæssigt?
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 396
Tråde: 5
Tilmeldt: Jun 2007
Ved at schimme ændre du koblingstidspunktet. Jo flere skiver desto flere omdrejninger til at sætte igang. (det var den korte version)
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar: 1.432
Tråde: 37
Tilmeldt: Apr 2007
Nogen der kunne komme med en guide?
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
Boss Skrev:Ved at schimme ændre du koblingstidspunktet. Jo flere skiver desto flere omdrejninger til at sætte igang. (det var den korte version)
Det kommer vel man på, hvad og hvorfor man shimmer op
Man kan have behov for, at bruge afstandsskiver til at rette på remmen, så den løber "lige" fra skål til skål. Det ændrer i sig selv ikke meget ved acceleration eller topfart. Man kan også bruge afstandsskiver i selve variatoren ved gliderøret, for at ændre acceleration og topfart. Her vil isættelselse af skiver forøge længden af gliderøret, hvilket vil give hurtigere acceleration på bekostning af topfart. Narakus gliderør leveres derfor med 3-4 skiver på ½mm, så man kan tilpasse efter behag.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det gælder bare om at shimme så tilpas meget, at remmen starter sit forløb på gliderøret - eller så langt nede som muligt. Vario'en skal nok klare at geare de få millimeter op.. :wink: