Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Og måske hører de til i kategorien "tåbeligt", men jeg vover dem alligevel?
Kan olien til at blande i benzinen, ha' nogen indvirkning på fart/træk.
Jeg kører for tiden, med Motuls teknosyntetiske olie. Kørte før med Thansens olie.
Og samme spørgsmål om olie til gearkassen på BiG'en. Altså virkning på fart/træk. Her har jeg Thansen olie i nu.
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Har du for meget olie i transmissionen, kan det godt ha indvirkning på farten.
Om blandingsolien kan ha nogen indflydelse på farten, er et godt spørgsmål. Det kan da godt være der er mindre friktion med en bedre olie. Det er der vel, da en bedre olie må ha bedre smøreegenskaber end en dårligere.
Men så længe du kører med Motul 2T olie, burde det ikke være der problemet ligger. Det er værre med gearolien fra Tante T. Max. 100ml. skal der i på PGO.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Lehmann Skrev:Har du for meget olie i transmissionen, kan det godt ha indvirkning på farten.
Om blandingsolien kan ha nogen indflydelse på farten, er et godt spørgsmål. Det kan da godt være der er mindre friktion med en bedre olie. Det er der vel, da en bedre olie må ha bedre smøreegenskaber end en dårligere.
Men så længe du kører med Motul 2T olie, burde det ikke være der problemet ligger. Det er værre med gearolien fra Tante T. Max. 100ml. skal der i på PGO.
Takker for svaret Lehmann.
Der står 110ml på blokken, så det er vel det der skal i?
Desuden, så er det sjovt nok lige nøjagtigt det, der er i THansens flaske.
Men jeg prøver, at finde noget andet til gearkassen.
Angående olien til blanding, så står teknosyntetisk vel for semisyntetisk??
Jeg har stortset altid kørt med fuldsyntetisk, men fik at vide at den teknosyntetiske skulle være lige så god. Nogen der har erfaring med det?
Svar: 342
Tråde: 8
Tilmeldt: Jan 2007
Jps Skrev:Takker for svaret Lehmann.
Der står 110ml på blokken, så det er vel det der skal i?
Desuden, så er det sjovt nok lige nøjagtigt det, der er i THansens flaske.
Men jeg prøver, at finde noget andet til gearkassen.
Angående olien til blanding, så står teknosyntetisk vel for semisyntetisk??
Jeg har stortset altid kørt med fuldsyntetisk, men fik at vide at den teknosyntetiske skulle være lige så god. Nogen der har erfaring med det?
Jeg ved fra Piaggio at der står 0,90 ml. på blokken til dem, men importøren anbefaler blot 0,75. Det er de blevet anbefalet fra Italien. Så derfor er det heller ikke så vigtigt at der er mindst det i, der står på blokken til PGO. Dvs. max. det i som står på blokken iflg, C. Reinhardt.
Jeg har de sidste mange år kørt med delsynthetisk olie på mit Polini Sport kit, da det er alt rigeligt til gadebrug. Det soder slet ikke og er billigere.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Det passer som regel med 10ml. mindre end der står på blokken. Der er fordi der altid vil være noget tilbage v. alm. olieskift. De 110ml., der står på PGO blokken, er den totale mængde der skal være hvis man fx. har haft gearhjulene ude - dvs- total adskilt og tømt.
Altså 100ml. i dit tilfælde.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Det passer som regel med 10ml. mindre end der står på blokken. Der er fordi der altid vil være noget tilbage v. alm. olieskift. De 110ml., der står på PGO blokken, er den totale mængde der skal være hvis man fx. har haft gearhjulene ude - dvs- total adskilt og tømt.
Altså 100ml. i dit tilfælde.
Jeg hælder 100 ml i for fremtiden
. Egentlig er jeg nysgerrig efter at se, hvordan tandhjulene ser ud. De har jo kørt 90.000 km. Men er ikke helt tryg ved, at skille det ad.