Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller?
#1
Hej, jeg står med 6 nye 6.5 g ruller, hvor skal de sidde henne?
Det er nyt med scooter så jeg ved ikke det store om det Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Chitta Skrev:Hej, jeg står med 6 nye 6.5 g ruller, hvor skal de sidde henne?
Det er nyt med scooter så jeg ved ikke det store om det Smil


Du skal ha' blæserhjulet afmonteret som sidder forrest på dette billede, derefter piller du remmen af, og hiver skålen som remmen kører op ad, af. I den skål, ligger rullerne du vil skifte.
Du skal enten bruge luftværktøj, eller en 14" topnøgle, og noget til at holde imod.

[Image: 1823.jpg]
Svar
#3
Okay, mange tak Smil

Er det ulovligt at skifte ruller??

Og hvad gør det helt præcist?
Svar
#4
Chitta Skrev:Okay, mange tak Smil

Er det ulovligt at skifte ruller??

Og hvad gør det helt præcist?

Det er svjv ikke ulovligt at skifte pga det er indstilling af motor.

Ruller styre de konstante omdrejninger på scooteren.
Lettere ruller gør at den tager flere omdrejninger, og tungere er lavere omdrejninger.
Det gælder om at finde det perfekte omdrejningstal, hvor den trækker bedst. For mange omdrejninger er ikke altid en fordel Smil
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#5
Ligesom dyseskift, anses rulleskift ikke som tuning, men som trimning, hvilket er lovligt, forudsat, at maskinen ikke kommer til at køre hurtigere end 30/45 :wink: Ud fra samme betragtning burde udskiftning af varioen (med monteret skive, selvfølgelig), også skulle kunne betragtes som trimning, men det gør det ikke, selvom en bedre tilpasset løbebane i f. eks. Multivar, vel er lige så meget trimning, som afstemning af rullevægte, og derfor vel ændrer lige så meget eller lidt ved gearingen, som anden rullevægt :roll: Her halter argumentationen, efter min mening. Det springende punkt vedr. varioen er, at det er forbudt at ændre ved den typegodkendte begrænsning, og altså ikke fordi, man trimmer løbebanerne for rullerne. Konsekvensen af denne "inkonsekvens" må så være, at såfremt en anden vario passer på den originale aksel med den originale skive, eller hvis man har en model, der ikke er begrænset i varioen, må det alene kunne anses for trimning, og dermed være lovligt. En undres Fortvivlethock:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: