Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint 45 km/t dyseskift hvad gik galt ?
#1
Jeg har fjernet skiven og skiftet ruller i variomatic til 5,5 gram som jeg har
læst om herinde skulle passe.

Farten blev også øget med ca. 10 km/t fra 45-47 til 55-57 km/t men jeg
syntes den er træg i optrækket og kører lige så dårligt i modvind og op ad bakke
om før indgrebet.

Jeg skiftede så standard dysen ud med en størelse 94, men der er overhovedet
ingen forskel efter dyseskift hverken på optræk eller hastighed, har jeg overset noget?

Den har lige været til 1000 km service så ventilerne står formodentligt som de skal.

Nogen gode forslag?

/Peter
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
En lille 4-takter er svag op af bakke og i modvind.
Visse bruger har fået bedre træk ved udskiftning til en malossi variator.

Men spørgsmålet er om der er noget at hente, eller om du blot forventer for meget af en 50cc 4-takter.
Svar
#3
pso Skrev:Jeg har fjernet skiven og skiftet ruller i variomatic til 5,5 gram som jeg har
læst om herinde skulle passe.

Farten blev også øget med ca. 10 km/t fra 45-47 til 55-57 km/t men jeg
syntes den er træg i optrækket og kører lige så dårligt i modvind og op ad bakke
om før indgrebet.

Jeg skiftede så standard dysen ud med en størelse 94, men der er overhovedet
ingen forskel efter dyseskift hverken på optræk eller hastighed, har jeg overset noget?

Den har lige været til 1000 km service så ventilerne står formodentligt som de skal.

Nogen gode forslag?

/Peter

Det forøger ikke hastigheden eller optræk, at skifte dyse. Det giver kun mere/mindre benzin til cylinderen. Alt efter om du går op eller ned i dysestørrelse.
Svar
#4
En sprint yder ikke rigtigt mere..

Jeg kan meget stærkt foreslå:

Skift af vario til malossi eller nc highspeed.

Skift af CDI til ubegrænset CDI.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#5
En anden variator giver lidt anderledes træk, men ikke overdrevet meget, CDI skal kun skiftet hvis du skifter til tun, du kommer meget sjældens op på over 7000 rpm hvor de som regl lukker af, måske kun ned af bakke.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg er en af dem der har skiftet til malossi, jeg vil herefter nok mene, at den er noget opreklameret. Den smule den giver mere, og det er altså ikke meget, har gjort at benzin økonomien er faldet fra 49 til 41 km/l .
Jeg vil prøve med lidt tungere ruller, hjælper det ikke på det, ryger standart på igen.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
Johansen.1981

Korrekt, jeg kunne også kun mærke det ned ad bakke - men det kunne så også mærkes vældigt meget.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar


Forum spring: