Søg Garagen Hej Gæst! Register

3 måneder med Giantco Shealth - Mine Erfaringer
#1
Ja, så har jeg haft min Giantco Shealth 30 km/t i cirka 3 måneder, jeg ved jeg er en af de få, da herinde som har sådan en, de fleste vælger storsælgeren sprint.

Nårh men mine erfaringer med min shealth er at du får hvad du betaler for (wow, stor overraskelse) den er da pæn og ser solid ud, det er den også, det har bare nogle fejl og mangler og der er mange billige dele på den.

1 Uge efter købet, faldt de 2 bolte som holder udstødningen af.....hmm, det fik jeg så fikset og en besked fra mekanikeren om at det havde de oplevet før.

Nu har jeg lige her i dag udskiftede de fleste af benzinslangerne med nogel nye af en bedre kvalitet, for dem som sad på var blevet utætte 3 steder (de var også anderledes end den ene slange som holdt, så tror fabrikken har sat de forkerte slanger på)

Desuden gik forbremsen løs, bolten hoppede ud, men blev dog på ved hjælp af en gummi sikring.

Fordele
Den er billig (10.000 med plader og alt)
Den kører 50,3 Km/L (med skive pillet)
Den trækker godt fra start, dvs den kravler ok op at bakker
Den køre lige under 60 Km/t bare ved at pille skiven

Ulemper
Den er billigt lavet, billige dele som ikke altid er sat ordenligt på
Den er svært at få så mange enkel dele til, da den ikke er så gammel endnu
Man skal bruge en del tid på vedligeholdelse


Alt i alt vil jeg sige, den er ok, men skulle jeg gøre det igen, ville jeg nok ofte de 4-5000 mere og så købe noget mere kvalitet, Men jeg er nu stadig glad for den, nu jeg har den.

Håber mine erfaringer kan bruges
-kenneth
Med Venlig Hilsen
-Kenneth
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Fint med en melding om hvad du synes og har oplevet med den model.
Godt initiativ Grin

/russer60

Svar
#3
Det virker ikke som nogen problemer af betydning med scooteren, men der er da noget der er smuttet der er sket ved klargøringen, og eller, ved det første service eftersyn.
At man springer over hvor gæret er lavest er en ting, men har det noget med sikkerhed at gøre er det utilgiveligt, og der findes ingen undskyldning for dette, hvis mekaniker ikke har efterspændt din forbremse, hvad han ikke har, er han i mine øjne mere end dybt uansvarlig.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Først vil jeg sige at Giantco Stelth scooteren er en ret okay scooter den er større og har lidt bedre dæk end sprinten.

De fejl og eller mangler du har oplevet vil jeg mene er manglende klargøring. Da jeg (ikke fordi jeg skal fremstå som den bedste) smører bolte med fedt så de ikke rødner fast, efterspænde bolte specielt ved forhjulsaksel, forbremsen og så videre, endvidere går jeg den også igennem for andre fejl og juster bremser, kabler og andet op.

I min tid har jeg dog både set og erfaret at nogle steder er klargøring ikke en vigtig ting, scooteren skal bare sælges, min personlige mening er klargøring er noget at det vigtigste lige så vel som 1. service er det på en 4-takter for jo merer man efterser og spænder op under klargøring og 1. service jo bedre oplevelse har kunden af værkstedet men også af scooteren.

Det med benzinslangerne har jeg også set tit, de lige som bliver hårdre og begynder at mørne op, og derved slår de revner eller knækker, skal ikke lige sige om det er dårlig kvalitet på slangerne eller hvad det skyldes.

Det var bare lige mit imput til det :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#5
Helt enig, det er meget klargøringen som har givet problemer (thansen - søborg)

Jeg har selv efterspændt en del da jeg ligesom indså at de ikke havde gjore ret meget hvis overhovedet noget.
Med Venlig Hilsen
-Kenneth
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
k-1 Skrev:Helt enig, det er meget klargøringen som har givet problemer (thansen - søborg)

Jeg har selv efterspændt en del da jeg ligesom indså at de ikke havde gjore ret meget hvis overhovedet noget.

Ja desvære er problemet lidt tilbagevenden for t.hansens afdelinger, der er nogle, dem der rent faktisk har kvalifiseret mekker gående gør det meget bedre!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#7
Hvordan står det egentlig til med frontskjoldet/lygteglasset?
Skrevet af mig.

"Hvis det ikke er i stykker, så lad vær' med at pille". ;)
Svar
#8
MartinAndersen14 Skrev:Hvordan står det egentlig til med frontskjoldet/lygteglasset?

Tja køber ny lygte her i slutningen af måneden, ellers virker min lapning fint.

En lille update, efter jeg skiftede benzinslangerne, så kan jeg mærke den trækker bedre, køre hurtigere, og lyder bedre. Så man skal vidst selv lave en meget grundig klargøring, noget jeg ikke tidligere kunne, men har lært meget af at have den og selv fixe de små ting hen af vejen.
Med Venlig Hilsen
-Kenneth
Svar


Forum spring: