Søg Garagen Hej Gæst! Register

CPI lækker benzin
#1
Hej i klogehoveder Smil

Min CPI Oliver City (30kmt) Lækker meget benzin når den er slukket og holder stille i garagen.
Nogen der kan fortælle mig hvad der er i vejen?

P.s. vil blive glad for al den hjælp jeg kan få.

Glade scooter hilsner.
Boisen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ingen der har en ide? :roll:
Svar
#3
Boisen Skrev:Ingen der har en ide? :roll:

Hav venligst tålmodighed. Der kan gå flere timer til flere dage før du kan forvente svar.

I mellem tiden, hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og finde ud af hvor præcist det lækkede benzin fra, dette ville gøre det noget nemmere at hjælpe dig.

Har du i øvrigt ændret på noget eller er den begyndt at lække bare sådan uden videre??
Svar
#4
SLK Skrev:Hav venligst tålmodighed. Der kan gå flere timer til flere dage før du kan forvente svar.

I mellem tiden, hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og finde ud af hvor præcist det lækkede benzin fra, dette ville gøre det noget nemmere at hjælpe dig.

Har du i øvrigt ændret på noget eller er den begyndt at lække bare sådan uden videre??

Ja tålmodigheden er ikke stor når far´s lille skat bløder Smil

Den lækker under motoren, omkring støttefoden ca. det er noget den er begyndt på ret pluseligt.
Har hørt der skulle side en "ting" der "tænder" for benzinen når motoren er igang og slukker for den igen når motoren slukkes.
Kan være det er den ,der er defekt? (Den sidder vist lige under tanken)
Men den lækker så meget at den næsten kan tømme en tank på en weekend.

Men selv om far´s skat bløder så starter den og køre upåklagligt. Smil
Svar
#5
Den du tænker på er sikkert autochokeren - det er nok ikke den.
Måske er svømmerkar utæt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Echo Skrev:Den du tænker på er sikkert autochokeren - det er nok ikke den.
Måske er svømmerkar utæt?

Svømmerkar?, hvad er det og hvor sidder den og hvordan tjeker jeg det?
Svar
#7
Hey, mente bundkar, det er den nederste del af din karburator (sidder inde bag luftfilterkassen).
Det er fyldt med benzin, og der er en aftapnings-slange-ting, som måske er utæt?
Svar
#8
Det er din flyder (på karburatoren) der er indstillet forkert (evt samtidig med en defekt benzinhane)

Den står indstillet således at selvom flyderen egentlig er i top, og skulle lukke for benzinen, så er der stadig åben for benzinen.

Du skal åbne dit bundkar på karburatoren, og forsigtig bøje ned (væk fra karbu) på flyderen.

Derved vil den lukke for benzinen når flyderen er i top.

Håber du forstår det. Det er lidt svært at forklare, men det er 99% sikkert fejlen. Har lavet en del lignende problemer på CPI'er.
Piaggio Skipper 150 cc - 13,1 hk på rullefelt (Totalskadet)
Piaggio Skipper 150 cc - Købt 12-10-2010
Svar
#9
Hvis noget er utæt må du starte med at lokalisere hvor det kommer fra. Hvis det er en hel tank på en weekend skulle det ikke være svært. Men ellers må man lægge papir under rundt omkring så man kan se præcis hvor det drypper.
I dit tilfælde er jeg helt sikker på at det er benzin hanen, så start med at skifte den, det er ukompliceret og hurtigt gjort.

Det bliver forhåbentligt ikke nødvendigt at tage bundkar af karburator for at tjekke flyder og dens lukkeventil (det kan blive lidt kompliceret hvis man har flere end to tommelfingere), tjek benzinslanger først.

Det kan også være en lille fnuller der sidder i ventilerne, som gør at de ikke kan lukke helt men siver lidt.

Sådan renses ventilen
I karburatorens bundkar sidder der en skrue, når den drejes et par omgange ud tømmes bundkaret for benzin gennem den lille slange i bunden. Når bundkar er tømt vil flyderen falde helt ned, og dens nåleventil vil stå helt åben.
Benzinhanen har to slanger, den ene føder karburator med benzin, den anden sidder på karburators manifold (stykket mellem karburator og motor) denne tager du af og suger svagt i den, når du gør det vil hanen åbne for benzinen.
Benzinen vil nu løbe gennem hanen og ned i karburator gennem dens nåleventil og ud i bunden. Efter et par minutter er der løbet et par liter igennem, og forhåbentlig er urenheden i ventilen skyllet bort.


Jeg søgte på benzinhane og fandt disse hvor jeg har forklaret dens virkemåden:

http://www.billig-scooter.dk/about5576.h...benzinhane

http://www.billig-scooter.dk/about5244.h...benzinhane
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Der hvor den drypper på guldet dyp et par fingre og dyp i det, mærk om det er lige som at dyppe fingrene i vand eller det er som at dyppe dem i olie. Jeg har selv CPI og det kan også være den lille olieslange der går fra oliepumpel til karburator der er slået en lille revne.

Hvis det ikke mærkes som olie, så er det et sted fra benzinhanen til karburator den er galt med.

Se oventuel denne guide for rensning af karburator og indstilling af svømmer, den passer 100% til din karburator.

http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=7179
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#11
det er nok din bensinhane der en varkun hane hvis membranen er i stykker lukker den ikke og begynder at dryppe
Svar
#12
jeg rensede min tank og havde hanen af blæste den igemmem med trykluft og det skal man ikke gøre membranen bkiv ødelagt og den begyndte at dryppe
Svar


Forum spring: