Hvis noget er utæt må du starte med at lokalisere hvor det kommer fra. Hvis det er en hel tank på en weekend skulle det ikke være svært. Men ellers må man lægge papir under rundt omkring så man kan se præcis hvor det drypper.
I dit tilfælde er jeg helt sikker på at det er benzin hanen, så start med at skifte den, det er ukompliceret og hurtigt gjort.
Det bliver forhåbentligt ikke nødvendigt at tage bundkar af karburator for at tjekke flyder og dens lukkeventil (det kan blive lidt kompliceret hvis man har flere end to tommelfingere), tjek benzinslanger først.
Det kan også være en lille fnuller der sidder i ventilerne, som gør at de ikke kan lukke helt men siver lidt.
Sådan renses ventilen
I karburatorens bundkar sidder der en skrue, når den drejes et par omgange ud tømmes bundkaret for benzin gennem den lille slange i bunden. Når bundkar er tømt vil flyderen falde helt ned, og dens nåleventil vil stå helt åben.
Benzinhanen har to slanger, den ene føder karburator med benzin, den anden sidder på karburators manifold (stykket mellem karburator og motor) denne tager du af og suger svagt i den, når du gør det vil hanen åbne for benzinen.
Benzinen vil nu løbe gennem hanen og ned i karburator gennem dens nåleventil og ud i bunden. Efter et par minutter er der løbet et par liter igennem, og forhåbentlig er urenheden i ventilen skyllet bort.
Jeg søgte på benzinhane og fandt disse hvor jeg har forklaret dens virkemåden:
http://www.billig-scooter.dk/about5576.h...benzinhane
http://www.billig-scooter.dk/about5244.h...benzinhane