Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilken vario? NC,Polini
#13
Køre også med malossi multivar 2000. Den virker som den skal, og holder motoromdrejninger helt konstant. Fjederen bag er ikke skiftet. Startede med 6 g ruller, det gik ikke, tophastighed var knap 55 km. herefter prøvede jeg med 7 g her kunne den lige netop nå tophastighed men motor omdrejninger var alt for høje i mine øre, og den kørte minus 9 km pr. liter. Jeg har nu 8 g i og det fungere meget godt, tror jeg vil prøve med 8½ g ved næste skift.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg har lige modtaget udstødningen, jeg opdatere når den er testet Griner
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#15
zoomah Skrev:Jeg har lige modtaget udstødningen, jeg opdatere når den er testet Griner
Jeg tror du bliver skuffet mht ydelsesforbedring, samt at du skal regne med at første gang en politibetjent ser udstødningen monteret, vil du blive stoppet og bonnet for konstruktive ændringer.

Dutch
Svar
#16
DutchDK Skrev:Jeg tror du bliver skuffet mht ydelsesforbedring, samt at du skal regne med at første gang en politibetjent ser udstødningen monteret, vil du blive stoppet og bonnet for konstruktive ændringer.

Dutch
Jeg er helt enig med Dutch i, at det ikke giver øget effekt, men med hensyn til at blive bonnet "for konstruktive ændringer" alene pga. af en knækpotte på en firtakter, må jeg stille mig tvivlende. Det er ikke forbudt, at udskifte sin lydpotte med en uoriginal CE-godkendt (lydgodkendelse) erstatningslydpotte, såfremt det ikke kan påvises, at udskiftningen har en effektforøgende virkning.

En anden sag er dog, at medmindre, man har helt rent mel i posen, når det gælder resten af "tilpasningerne" på maskinen, så er en iøjnefaldende knækpotte ikke det smarteste, man kan montere. hvis man gerne vil undgå et nøjere eftersyn på knallerten :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#17
DutchDK Skrev:Jeg tror du bliver skuffet mht ydelsesforbedring, samt at du skal regne med at første gang en politibetjent ser udstødningen monteret, vil du blive stoppet og bonnet for konstruktive ændringer.

Dutch

Læs tråden igennem, jeg har sagt utallige gange at jeg overhovedet ikke forventer nogen form for ydelsesforbedring på min scooter. Jeg syntes bare det kan være sjovt at teste, og jeg vil gerne være sikker. Og når jeg får noget tun på, vil jeg gerne teste den mens jeg har det på også, for at være sikker på om der er forbedring eller ej, med tun på. Jeg kan godt lide at rode med scooter, og prøve lidt forskellige ting.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
kragen Skrev:Jeg er helt enig med Dutch i, at det ikke giver øget effekt, men med hensyn til at blive bonnet "for konstruktive ændringer" alene pga. af en knækpotte på en firtakter, må jeg stille mig tvivlende. Det er ikke forbudt, at udskifte sin lydpotte med en uoriginal CE-godkendt (lydgodkendelse) erstatningslydpotte, såfremt det ikke kan påvises, at udskiftningen har en effektforøgende virkning.
Den potte er ikke CE godkendt. Skåde Reservedel skriver altid om den er CE godkendt hvis det er. Endvidere har min forbindelse hos dem verificeret det pr. mail for mig.

Dutch
Svar
#19
Så er udstødningen testet!

Grunden til det tog så lang tid, var fordi ophænget ikke passede, så det skulle laves om.

Jeg kan sige, for det første så lamer den ikke specialt meget mere end standard. Jeg vil nærmere sige mindre.

Den fylder næsten intet på min scooter, i forhold til den standarde.

Den vejer det kvarte af hvad den standarde gør.

Og så ser det bare godt ud.

Om farten? Optrækket er blevet en anelse bedre, topfarten er næsten den samme, jeg tror der er lidt mere fart på. Ned af bakke er ikke testet, og jeg skal nok sige hvis der er noget som er værd at diskutere omkring det.

Jeg ved ikke om den lille øgelse af fart kan være fordi min standard udstd. var begrænset, eller havde katalysator?

Alt i alt har jeg ikke fortrudt jeg har købt den, og er meget glad for den.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#20
For at hive et lidt "gammelt" indlæg i tråden op: Vil du mene at multivaren er de 100 kr. mere værd?
Og er de lige hurtige til at komme op i fart. Er forskellen virkelig så stor?
Svar
#21
baotianrebel Skrev:For at hive et lidt "gammelt" indlæg i tråden op: Vil du mene at multivaren er de 100 kr. mere værd?
Og er de lige hurtige til at komme op i fart. Er forskellen virkelig så stor?

Multivar kører bare lidt bedre når scooteren er kold. Jeg ville nu være ret ligeglad om jeg havde nc highspeed eller multivar.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Ok - hvilke ruller kørte du med i den?
Svar
#23
Ville virkeligt hvis du zoomah, eller en anden, kunne fortælle om hvad den bedste rullevægt er. Da jeg skal have min full speed koso vario på imorgen.
Svar
#24
5.5 så efter min mening. Købte dem de har hos thansen.

Jeg vil gerne lige kommentere at eftersom jeg har monteret knækudstødningen på en gianto sprint med 85cc tun, er der ingen påvirkning på farten overhovedet. (Eller jo, det skulle da være den forkerte vej). Jeg vil imorgen montere min standard udstødning, da der heller ikke bliver lavet om på lyden, eftersom der er tun på, og det larmer rimeligt allerede :wink:
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar


Forum spring: