Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaring med Generic XOR 125?
#1
Hejsa.

Nyt medlem her på BS, men jeg har kigget med over skulderen i længere tid. :wink:

Har lige her til aften solgt min motorcykel, da jeg ikke rigtigt fik den brugt, og nu ku jeg godt tænke mig en eller andet form for Maxi/MC-Scooter.

I den forbindelse har jeg set at Enghave motor har en Generic XOR 125 på "tilbud" til 9995,- sat 5000,- ned. De siger selv at det er en østrigsk maskine lavet i Kina, og den ikke er fantastisk kvalitet, men den ser umiddelbart væsentlig bedre ud i samlekvalitet end en Jinlun jeg fik en tur på forleden.

Er der nogle med erfaringer om denne maskine? Og hvordan er den evt at få reservedele til?

Mvh
Thomas
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Eller er der nogle andre modeller man skal kigge efter i 125/150cc klassen. :wink:

Edit: Har også kigget på en brugt PGO T-Rex 150 til samme pris, men 4 år gammel...
Svar
#3
PartyPhreak
Prøv at skrive til Struerboen, han kører rundt på en mcscooter og er utrolig glad for den.
Kan ikke lige huske om han har den i garagen.


Edit**
http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...le&CID=218
En Sym Joyride var det han havde

Svar
#4
Russer60 --> Tak, jeg tog selv en tur på den idag og her er hvad jeg fandt ud af hvis der er andre der skulle overveje den..

Fik nøglerne med fuld tank og fik af vide at sælgeren smuttede hjem 2 timer senere, så jeg sku bare klø på, og så ku jeg jo fortælle ham om den når jeg kom tilbage.

Kørte ud i den københavnske myldretrafik og den gik fint derudaf, kom så til lidt mere landevejs-agtigt hvor den kunne få lidt mere at leve af, og der knækkede filmen.. Den rimelig hurtig fra 0-60km/t, men fra 60 - 80 er den virkelig langsom, og topfarten på speedometeret var ca 82km/t. Jeg prøvede også at tage en tur på motorvej, men det blev kun en enkelt afkørsel da det slet ikke er sjovt. ca 80km/t på speedometret er simpelthen for lidt. Derudover virker det som om styret ryster lidt når man kører så stærkt.

Siddepositionen er egentligt fin nok. Der er meget lidt plads til fødderne når man sidder, og den fodposition som er tænkt er meget dårlig. Hvis man sætter sig tilbage i sædet så kan man få en ordentlig fod- og siddeposition, men så sidder man næsten omme på passagersædet, hvilket gør at der ikke er plads til en person bagpå, samt at når man skal holde for rødt, så kan man knapt nå jorden, man skal ihvertfald lige hoppe "ned på plads".

Bremserne er egentligt fine nok og bider fint.

Den er lidt skrabet i instrumenteringen, og mangler bestemt et ur.

Næste gang skal jeg ud og kigge på noget lidt større, muligvis en PGO T-Rex 150. Og så har en kollega en Honda Dylan SES 125 som jeg kan skrive om hvis der er interesse..

Måske en redaktør skulle flytte denne tråd over i Motorcykel-afdelingen? :wink:
Svar
#5
(26-08-2008, 18:19)PartyPhreak Skrev: Russer60 --> Tak, jeg tog selv en tur på den idag og her er hvad jeg fandt ud af hvis der er andre der skulle overveje den..

Fik nøglerne med fuld tank og fik af vide at sælgeren smuttede hjem 2 timer senere, så jeg sku bare klø på, og så ku jeg jo fortælle ham om den når jeg kom tilbage.

Kørte ud i den københavnske myldretrafik og den gik fint derudaf, kom så til lidt mere landevejs-agtigt hvor den kunne få lidt mere at leve af, og der knækkede filmen.. Den rimelig hurtig fra 0-60km/t, men fra 60 - 80 er den virkelig langsom, og topfarten på speedometeret var ca 82km/t. Jeg prøvede også at tage en tur på motorvej, men det blev kun en enkelt afkørsel da det slet ikke er sjovt. ca 80km/t på speedometret er simpelthen for lidt. Derudover virker det som om styret ryster lidt når man kører så stærkt.

Siddepositionen er egentligt fin nok. Der er meget lidt plads til fødderne når man sidder, og den fodposition som er tænkt er meget dårlig. Hvis man sætter sig tilbage i sædet så kan man få en ordentlig fod- og siddeposition, men så sidder man næsten omme på passagersædet, hvilket gør at der ikke er plads til en person bagpå, samt at når man skal holde for rødt, så kan man knapt nå jorden, man skal ihvertfald lige hoppe "ned på plads".

Bremserne er egentligt fine nok og bider fint.

Den er lidt skrabet i instrumenteringen, og mangler bestemt et ur.

Næste gang skal jeg ud og kigge på noget lidt større, muligvis en PGO T-Rex 150. Og så har en kollega en Honda Dylan SES 125 som jeg kan skrive om hvis der er interesse..

Måske en redaktør skulle flytte denne tråd over i Motorcykel-afdelingen? :wink:

Kan der sidde en topboks på den ? Generic XOR 125?
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(18-07-2011, 16:00)kinamanden Skrev: Kan der sidde en topboks på den ? Generic XOR 125?

Du har set at tråden er 3 år gammel? Grin
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#7
(18-07-2011, 17:07)Jes P Skrev: Du har set at tråden er 3 år gammel? Grin

Derfor, kan det jo godt være, at nogen kunne svare Blink med øjet

       
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
(18-07-2011, 17:21)kragen Skrev: Derfor, kan det jo godt være, at nogen kunne svare Blink med øjet

Nej det havde jeg ikke lagt mærke til , det var en søgning.
Og tak for svaret , det var helt præsis det jeg håbede på.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar
#9
Ved godt at det er en gammeltråd, men lige høre jeres mening om dækkene på denne kina mc. Er de lige til at skifte ud? Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Som udgangspunkt så ja. Kinamodeller leveres ofte med nogle nylon runde tingester som Kineserne påstår hedder dæk Fortvivlet . Til Danske forhold er de direkte, måske ikke farlige men uegnede.
Så på med nye sutter asap.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#11
Det er ærgerligt at kineserene ikke kan tilpasse deres scootere og mcer til der hvor de skal sælges. Ond
Men ved du om det er slemt for lige generic xor?
Svar
#12
(13-05-2012, 12:14)andersvilken Skrev: Det er ærgerligt at kineserene ikke kan tilpasse deres scootere og mcer til der hvor de skal sælges. Ond
Men ved du om det er slemt for lige generic xor?

Bliver de skam også, da største delen af salget sket i østlandene.
Det er en af ulemperne ved at købe billigt, at de ikke altid er optimeret til vores klima.
Selv dyrere motorcykler kan ha samme problem med gummi der ikke passer ind her nord på.

Svar


Forum spring: