Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny knastaksel, Hjælper det?
#1
Hej BS.

Jeg har fået mig en Kymco Agility, begrænsningerne er pillet, men der er stadig begrænsning i rpm, så den køre ca 75 efter speedometeret.

Problemet er så bare at den trækker som en lort, og når det går op ad bakke falder den ned på 45.

Jeg så så at man kan købe en knastaksel til den, men jeg har ikke rodet med 4taktere før, så vil høre hvormeget det hjælper at skifte den ud?
Giver det mere optræk?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er knastakslen med en anderledes timing? Hvis det er den samme, giver det jo kun noget hvis knastakslen er slidt..
Svar
#3
Det var denne jeg havde kigget på http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=4862 og der står at den skulle give mere optræk, men ville høre om det er noget der hjælper?
Svar
#4
Jeg tror ikke at den giver så meget når du stadig har std. cylle på..
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#5
Den giver lidt mere optræk efter 60km/t på spedo, men er efter min mening ikke de 599.00kr vær.

Du kan måske vinde lidt træk ved at skifte til en multivar i stedet: http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=2585

Men hvis du vil have den til at trække bedre, og komme lettere op af bakker, så skal du have skiftet till en anden cylinder. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay.
Vil en ny cylinder slide mere på motoren, end den std?
For lige nu køre den ubeklageligt, så gider ikke til at bøvle med den, hvis den går nemmere i stykker af det.
Svar
#7
cyperjoe Skrev:Okay.
Vil en ny cylinder slide mere på motoren, end den std?
For lige nu køre den ubeklageligt, så gider ikke til at bøvle med den, hvis den går nemmere i stykker af det.
Standardmotoren er oprindelig en 80ccm. Det er den, din knallert er konstrueret til. De 50ccm er kun monteret pga. af vestens definition på en knallert :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
kragen Skrev:Standardmotoren er oprindelig en 80ccm. Det er den, din knallert er konstrueret til. De 50ccm er kun monteret pga. af vestens definition på en knallert :wink:

Sweet.. Når jeg nu sidder og kigger rundt på shops'ne efter cylindere, så syns jeg kun at kunne finde dem af mærket "Naraku" eller noname.
Er det et mærke der er noget ved? Eller skal jeg finde en på nogle udlandske sider istedet, for at få den i et mærke som jeg kender?
Svar
#9
cyperjoe Skrev:Sweet.. Når jeg nu sidder og kigger rundt på shops'ne efter cylindere, så syns jeg kun at kunne finde dem af mærket "Naraku" eller noname.
Er det et mærke der er noget ved? Eller skal jeg finde en på nogle udlandske sider istedet, for at få den i et mærke som jeg kender?
Du kan skam godt få fra et "kendt" mærke som f.eks. Polini 50mm til 230 euro:
http://www.racing-planet.de/Rollerteile-...777ca24018 men hvorfor betale så meget, når du kan få Naraku 49,2mm for 98 euro eller en komplet (med større topstykke) 52,4mm (89ccm) for 199 euro? Naraku er skam ikke novicer, de var nok de første, der sendte "tun" til GY6 motorer på markedet.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay.
Jeg regner med at købe en om noget tid så.
Er der mange ting man skal pille ved på en 4takter, i forholdtil en 2takter, for at skifte cylinderen?
Eller er det bare lige til at pille af og skifte?
Svar
#11
cyperjoe Skrev:Okay.
Jeg regner med at købe en om noget tid så.
Er der mange ting man skal pille ved på en 4takter, i forholdtil en 2takter, for at skifte cylinderen?
Eller er det bare lige til at pille af og skifte?
Der er erfaringsmæssig aldrig noget, der hedder "bare" Griner Jeg kan godt holde mig fra et cylinderskift, men hvis du spørger Big, vil han nok sige "Elementært, min kære Watson" :yo:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
kragen Skrev:...men hvis du spørger Big, vil han nok sige "Elementært, min kære Watson" :yo:
Griner :lolabove:

Der er flere ting som skal ''pilles'' ved end der er på en 2-takter.
Feks. er der jo det med at få knastakslen til at sidde rigtigt igen, den har også flere stempelringe end en 2-takter, hvis du køber et sæt med topstykke, så skal, du også have flyttet vippearmene over, og så er der også nogle andre småting som man skal tænke over når man skal skifte cylinder på en 4-takter.

Men alt i alt syndes jeg ikke der er så svært igen at skifte cylinder.
Du kan læse den her guide igemmen, den forklare til punkt og prikke hvordan man skifter cylinder: http://www.billig-scooter.dk/post-32434.html
Scooteren er ikke den samme, men det er motoren og fremgangen. :wink:

Hvis jeg skulle lave en top 5 liste over hvad der har være sværest at lave på min scooter, ville cylinderskift ikke komme med på den liste. Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar


Forum spring: