Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvilket tun skal jeg købe?
#1
Hej scootergale hoveder Smil

Jeg vil gerne tune min Giantco Sprint 2008, jeg har pillet skiven og de andre begrænsninger jeg har kunne finde tips om her på siden.

Jeg vil gerne have den op på de 80km/t med et lækkert optræk.

1) Jeg har kigget på dette kit ved protuna:
http://www.protunahandels.de/product.asp...n=44705356
Er det et godt kit til pengene, eller skal jeg gå efter noget andet af højere kvalitet?

2) Hvilken variator skal jeg købe? for kan se folk har meget blandede meninger om hvad der er bedst?

3) Skal jeg skifte min udstødning? for vil helst holde det lovlige "look"

4) Kan man køre med "politiværn" på en 4takter? i så fald har jeg et liggende som jeg har brugt på min 2takter.

5) Kan jeg nå de 80km/t med et jævt optræk med det kit fra protuna og en anden variator?

Med venlig hilsen: Kim aKa Brugernavn.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
brugernavn Skrev:Hej scootergale hoveder Smil

Jeg vil gerne tune min Giantco Sprint 2008, jeg har pillet skiven og de andre begrænsninger jeg har kunne finde tips om her på siden.

Jeg vil gerne have den op på de 80km/t med et lækkert optræk.

1) Jeg har kigget på dette kit ved protuna:
http://www.protunahandels.de/product.asp...n=44705356
Er det et godt kit til pengene, eller skal jeg gå efter noget andet af højere kvalitet?

2) Hvilken variator skal jeg købe? for kan se folk har meget blandede meninger om hvad der er bedst?

3) Skal jeg skifte min udstødning? for vil helst holde det lovlige "look"

4) Kan man køre med "politiværn" på en 4takter? i så fald har jeg et liggende som jeg har brugt på min 2takter.

5) Kan jeg nå de 80km/t med et jævt optræk med det kit fra protuna og en anden variator?

Med venlig hilsen: Kim aKa Brugernavn.

1) Det er et OK kit, men jeg ville personligt gå efter et Naraku kit.

2) Konsensus siger enten en Malossi Multivar, eller en Naraku vario til GY6 motorne.

3) Du får intet ud af at skifte din udstødning - læs dette indlæg : http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...5228#55228

4) Du kan ikke bruge de gængse omdrejningsbegrænsere (politiværn) til 2 takterne, på GY6 motoren.

5) Nej. Ikke hvis du snakker om ægte 80 km/t. Du vil nok kunne nå det på speedometeret, men det vil svare til maks 65-70 km/t i virkeligheden. Du skal op i et 85 ccm kit for at være sikker på at nå derop. Regn med omkring de 65-70 ægte km/t, men tilgæld så vil du have et bedre træk og moment = du går ikke synderligt ned i fart når du når en bakke eller kører i modvind.

Dutch
Svar
#3
DutchDK Skrev:1) Det er et OK kit, men jeg ville personligt gå efter et Naraku kit.

2) Konsensus siger enten en Malossi Multivar, eller en Naraku vario til GY6 motorne.

3) Du får intet ud af at skifte din udstødning - læs dette indlæg : http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.p...5228#55228

4) Du kan ikke bruge de gængse omdrejningsbegrænsere (politiværn) til 2 takterne, på GY6 motoren.

5) Nej. Ikke hvis du snakker om ægte 80 km/t. Du vil nok kunne nå det på speedometeret, men det vil svare til maks 65-70 km/t i virkeligheden. Du skal op i et 85 ccm kit for at være sikker på at nå derop. Regn med omkring de 65-70 ægte km/t, men tilgæld så vil du have et bedre træk og moment = du går ikke synderligt ned i fart når du når en bakke eller kører i modvind.

Dutch


Okay, hvor kan jeg så få fat i et naraku kit med knast osv. henne af til nogenlunde samme penge?


Jeg tror jeg går efter Multivar, men puha de er dyre!


Det med udstødningen gør mig kun glad, for så ser den ikke så ulovlig ud Smil


Hvad skal jeg så bruge som "politiværn"?


Okai, jamen lad os se hvad et andet kit kommer op i?.
Svar
#4
brugernavn Skrev:Okay, hvor kan jeg så få fat i et naraku kit med knast osv. henne af til nogenlunde samme penge?


Jeg tror jeg går efter Multivar, men puha de er dyre!


Det med udstødningen gør mig kun glad, for så ser den ikke så ulovlig ud Smil


Hvad skal jeg så bruge som "politiværn"?


Okai, jamen lad os se hvad et andet kit kommer op i?.

Multivar dyr? Jeg har 85cc naraku (90cc ydelse), det rammer nemt de 80.. også med godt bundtræk.. jeg har også ny 24mm karburator på vej nu.. men du skal altså smide et par tusinde hvis du vil have det største naraku.. men jeg syntes nu det er det værd.

http://speed-line.dk/scooter/item.php?ItemId=3588
dkk. 1799.00

Du kan også se hvad jeg har på min sprint, ved at klikke på min scotter under mit nickname, i denne kommentar.. :wink:


Edit: knast sælges IKKE med cylinder+top, du skal købe det ved siden af.. det koster lige 500-600kr mere, så er vi oppe i knap 2500.

Og husk du skal have ny CDI til et par hundrede.
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#5
zoomah Skrev:Multivar dyr? Jeg har 85cc naraku (90cc ydelse), det rammer nemt de 80.. også med godt bundtræk.. jeg har også ny 24mm karburator på vej nu.. men du skal altså smide et par tusinde hvis du vil have det største naraku.. men jeg syntes nu det er det værd.

http://speed-line.dk/scooter/item.php?ItemId=3588
dkk. 1799.00

Du kan også se hvad jeg har på min sprint, ved at klikke på min scotter under mit nickname, i denne kommentar.. :wink:


Edit: knast sælges IKKE med cylinder+top, du skal købe det ved siden af.. det koster lige 500-600kr mere, så er vi oppe i knap 2500.

Og husk du skal have ny CDI til et par hundrede.

så er jeg jo også oppe over de 3000kr.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Så er det godt en 4takter er billig Griner
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#7
zoomah Skrev:Så er det godt en 4takter er billig Griner

Iiii de 85cc er udsolgt overalt.

Hvordan er det at bestille fra sip scootershop, med fragt osv.?
Svar
#8
Hejsa.

Jeg ved ikke om du stadigvæk mangler det cylinderkit men Stage6.dk har det hjemme se her ->

http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=4434

Når du vil have sådan et kraftig kit skal du nok have fat i en anden knast. Jeg mener jeg har hørt at den karburator som er på den 50cc altså original karburator kan klare op til 80 cc. Så du skal nok have fat i en anden og støre karburator, og du skal nok også op omk. dyse nr. 100.
Men det har du sikkert mere styr på ind jeg har.
Svar
#9
c3s Skrev:Hejsa.

Jeg ved ikke om du stadigvæk mangler det cylinderkit men Stage6.dk har det hjemme se her ->

http://www.stage6.dk/products/productinf...temID=4434

Når du vil have sådan et kraftig kit skal du nok have fat i en anden knast. Jeg mener jeg har hørt at den karburator som er på den 50cc altså original karburator kan klare op til 80 cc. Så du skal nok have fat i en anden og støre karburator, og du skal nok også op omk. dyse nr. 100.
Men det har du sikkert mere styr på ind jeg har.

Hej, jeg vil helst bestille kobling, cylinder osv. på samme side Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
zoomah Skrev:Multivar dyr? Jeg har 85cc naraku (90cc ydelse), det rammer nemt de 80.. også med godt bundtræk.. jeg har også ny 24mm karburator på vej nu.. men du skal altså smide et par tusinde hvis du vil have det største naraku.. men jeg syntes nu det er det værd.
Du kan også se hvad jeg har på min sprint, ved at klikke på min scotter under mit nickname, i denne kommentar.. :wink:


Edit: knast sælges IKKE med cylinder+top, du skal købe det ved siden af.. det koster lige 500-600kr mere, så er vi oppe i knap 2500.

Og husk du skal have ny CDI til et par hundrede.
Nu ved jeg ikke, hvad du mener med en 85cc Naraku med 90cc ydelse? Det normale, for angivelser af kubik på cylinderkits i den engelsktalende verden, er den lidt "pyntede" version. Et 80 ccm kit har således ca. 72 ccm. Det er derfor vigtigt, at man tjekker mm. Hvis din er en Naraku 49,2mm, er det en 80ccm; hvis det er en 52,4mm, er det en 89ccm, og ingen af dem, er målt til >80 km/t, hverken med anden knast eller større karburator. Så du må have foretaget andet, for at få din til at opnå en hastighed, der ligger over 125ccm udgaverne - og det er næppe de forkromede dæksler :wink:
Både 80ccm og 89ccm kan køres med standardknasten,standardlydpotten samt standardkarburatoren (nogle numre op i dyse), så her kan udgiften udsættes til bedre tider, da standarddelene er beregnet til en 80ccm cylinder. Om du i forbindelse med udskiftning til f.eks. Multivar, skal skifte til kraftigere fjeder (følger med), er et spørgsmål om, hvor kraftig din standardfjer er - på Kymco, er det ikke nødvendigt. Erfaringer siger, at du ikke skal stikke næsen op efter mere end omkring 70 på toppen, næsten uanset hvad (gearing Smil ) du investere i af ekstra stumper til din 80-90ccm.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
brugernavn Skrev:Hej, jeg vil helst bestille kobling, cylinder osv. på samme side Smil


Kobling?
Der er ingen grund til at skifte kobling. Den køre faktisk bedst med standart kobling. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
kragen Skrev:Nu ved jeg ikke, hvad du mener med en 85cc Naraku med 90cc ydelse? Det normale, for angivelser af kubik på cylinderkits i den engelsktalende verden, er den lidt "pyntede" version. Et 80 ccm kit har således ca. 72 ccm. Det er derfor vigtigt, at man tjekker mm. Hvis din er en Naraku 49,2mm, er det en 80ccm; hvis det er en 52,4mm, er det en 89ccm, og ingen af dem, er målt til >80 km/t, hverken med anden knast eller større karburator. Så du må have foretaget andet, for at få din til at opnå en hastighed, der ligger over 125ccm udgaverne - og det er næppe de forkromede dæksler :wink:
Både 80ccm og 89ccm kan køres med standardknasten,standardlydpotten samt standardkarburatoren (nogle numre op i dyse), så her kan udgiften udsættes til bedre tider, da standarddelene er beregnet til en 80ccm cylinder. Om du i forbindelse med udskiftning til f.eks. Multivar, skal skifte til kraftigere fjeder (følger med), er et spørgsmål om, hvor kraftig din standardfjer er - på Kymco, er det ikke nødvendigt. Erfaringer siger, at du ikke skal stikke næsen op efter mere end omkring 70 på toppen, næsten uanset hvad (gearing Smil ) du investere i af ekstra stumper til din 80-90ccm.

Nu vil jeg til at bestille da jeg har solgt min sonic, så vidt jeg kan se på det hele skal jeg gå efter det naraku 85cc kit og en ubegrænset CDI fra Protuna, samt multivar?

Big7000 Skrev:Kobling?
Der er ingen grund til at skifte kobling. Den køre faktisk bedst med standart kobling. :wink:

Okai, jamen skal en firtakter bare tage fat så tidligt? ingen indstilling af trimfjedre eller trykfjeder?
Svar


Forum spring: