Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny cylle - vil ikke starte (Giantco Sprint)
#1
Hej Guys.

Jeg er "desværre", synes jeg ihvertfald selv, indehaver af en Giantco Sprint (30 km/t)
For lige at briefe jer kort, har jeg modificeret følgene:

Udstødning: Standart 45 udstødning - uden begrænsninger
CDI: Ubegrænset
Ruller i vario: 5,5g / 7g (Skifter tit - bruger 7g efter ny cylle for at køre til)
Ring i vario: Fjernet
Dyse: 94
Luftrensning: (Det der EU fis) Fjernet (Den bliver ikke brugt med "tun"-cylle)

Forleden installede jeg en ny cylinder i min scooter (en 72cc, 47,6 mm)
Og ligesiden har den ikke kunne starte.
Jeg kan ikke finde fejlen, og jeg har virkelig gennemgået alt.
Jeg håber en af jer, virkelig er en 4-takter ekspert, for den har stået i "garage" i snart 2 måneder, og det går mig på, eftersom jeg stadig ikke har fået trykket min 72cc af endnu Ked af det

Batteriet er afladt, fordi den har stået stille så længe, men den kan stadig dytte lidt, så batteriet fejler ikke noget. Når jeg træder på kickstarten giver den lidt lyd fra sig, ikke meget, men lidt ca hver 10 gang jeg træder.

Jeg har taget en masse billeder, som kan ses her, hvis i har spørgsmål til "indmaden".
[Image: 214.jpg]
[Image: 215.jpg]
[Image: 216.jpg]
[Image: 218.jpg]
[Image: 219.jpg]
[Image: 220.jpg]
[Image: 221.jpg]
[Image: 222.jpg]

Inden i kommer med gode ideér har jeg gennemgået følgene:
1. Gennemgået alle stelforbindelser - korrekt (sammenlignet med en anden der virkede perfekt)
2. Sikret at alle kabler og andet fungere
3. Der kommer olie (altså 4-takt olie) i cylinderen, og der bliver også pumbet benzin i kaburatoren, såvel som motoren
4. Der opstår gnist i tinrøret
5. Afmonteret "sikkerheden" på det "andet" støtteben (Den er en kontakt der sørger for den ikke starter hvis støtte benet er nede)
6. Sprøjtet bremserens i kaburatoren
7. Smurt flydene pakning langs med cylinder skjoldet, for at opnå et bedre tryk
8. Ventiler ER indstillet til 0.08 mm

Har i nogen idéer?
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du prøvet en eventuel nyt tændrør? Hvordan er tændrørskablet, hvis det er dårligt isoleret og kommer i kontakt med stellet springer gnisten i stellet i stedet.

Bliver tændrøret våndt? Der er ikke nogen steder hvor den trækker falsk luft? Har du prøvet med start spray? Og har du tjekket veccumspjældet under toplåget i karburator for huller eller revner?

Har du prøvet med nyt batteri?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Har du prøvet en eventuel nyt tændrør?
- Nej

Hvordan er tændrørskablet, hvis det er dårligt isoleret og kommer i kontakt med stellet springer gnisten i stellet i stedet.
- Det er isoleret ret godt, vil jeg selv sige.

Bliver tændrøret våndt? Der er ikke nogen steder hvor den trækker falsk luft?
- Nej

Har du prøvet med start spray?
- Jeg er ikke ekspert på området, så nej, for ved ikke hvad det er Smil

Og har du tjekket veccumspjældet under toplåget i karburator for huller eller revner?
- Kan du eventuelt finde et billede? Smil

Har du prøvet med nyt batteri?
- Har lige, for 10 min siden installeret et. Uden held :/
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#4
Men jeg vil da prøve med nyt tændrør.
Det undre mig bare at det er nødvendigt, eftersom det gnister som det skal! :P
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#5
Et tændrør kan fejle under kompresion. Selvom det gnister ude! Start spray kan købes i en t.hansen butik, det er lidt mere antændeligt end bremserens.

Er det lige som om den tager ved eller kører startmotor bare rundt uden at det sker noget? Har den kørt med det nye cylender kit?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den brummer 1 gang, ved ca hver 10 spark.

Jeg tror jeg køber et nyt tændrør, håber det gør underværker.

Og nej, har slet ikke kørt med min nye cylle Ked af det
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#7
Okay, ja ved køb af tændrør kan du da lige tage en flaske startspray med, sprøjt det på tændrøret inden du sætter det i, hvis det er den mindste gnist vil de andtænde.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#8
Er det ikke lidt farligt?
At sprøjte noget brændfarligt på noget der kan gniste som skal ind i en motor? xD

Eller er jeg dum? :P
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#9
Du skal selvfølgelig ikke gøre det mens motor er tændt :wink: Det jeg mener er at du sprøjter lidt på spidsen af tændrøret og skruer det ind i topstykket og så sprøjter lidt ind som der hvor du sprøjtede med bremserens :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ligesom der her:
http://thansen.dk/product.asp?c=20404572...2027215867

??
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#11
Det er lige det jeg snakker om Grin
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#12
Kanon - jeg prøver det i morgen

Hold øje med emnet, gider du?
Så kan jeg eventuelt briefe dig.

Hvoren du bor, så kommer jeg fandme og kysser dig hvis det virker! Smil
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar


Forum spring: