Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny cylle - vil ikke starte (Giantco Sprint)
#37
Hvor sidder indsugningen? :roll:
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
jackzam
Følge karburatoren ned til cylinderen, der hvor den er skruet fast på cylinderen - Det kaldes indsugningen.

Svar
#39
Polywog Skrev:Men, tror du ikk at du skulle tjekke det der flydende pakning du har lagt i indsugningen?
Det kunne godt se ud som om den har fået en tand for meget nemlig!.

Flydene pakning. Fortvivlethock:

Den havde jeg godt nok overset.

Hvorfor er der blevet proppet flydene pakning på ved karbu??? :?

Den skal kunne holde tæt hvis ikke hedder det en ny studs.

Og du skriver: Smurt flydene pakning langs med cylinder skjoldet, for at opnå et bedre tryk.
Hvilket skjold er det? Ventildækslet?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#40
Den holder tæt ved indsugningen, det er bare for at sikre sig at den er 100% tæt. Men der er flyende pakning 3 steder. Ventilskjolden, what ever. Og 2 steder omkring indsugningen.

Den holder tæt, det er bare for at sikre at det ikke er det der er fejlen.
Men det vil sq da ikke gøre nogen foreskel hvis jeg fjernede det, ville det?
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#41
Åbner benzinhanen? Pil benzinslangen af ved karburator og hold den over i et bæger eller anden kør så med elstart, hvis der render benzin ud fungere hanen. Når tændrøret ikke bliver vådt kommer der ikke benzin ind i motoren, og det er det vi skal have fundet fejlen til!
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
jackzam Skrev:Den holder tæt ved indsugningen, det er bare for at sikre sig at den er 100% tæt.

Men der er flyende pakning 3 steder.

Ventilskjolden, what ever
Og 2 steder omkring indsugningen.

Den holder tæt, det er bare for at sikre at det ikke er det der er fejlen.

Men det vil sq da ikke gøre nogen foreskel hvis jeg fjernede det, ville det?

Ventildækslet skal kun være tæt for at der olien ikke løber ud. Man kan starte en motor uden det dæksel. (Man skal dog ikke forsøge.)

Men som Johansen siger så er det et karburator/ benzin problem, når tændrøret ikke bliver vådt.
Men hvor meget pakning har du smurt ud ved karburatoren?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#43
Meget, meget lidt. Kun lige omkring kanten.
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#44
Ved indsugningsstudsen er der en slange der gør at benzinhanen åbner når der dannes vaccum. Jeg så på dine første billeder at de er tapet sammen da du har "fjernet" friskluftsystemet som også bliver aktiveret når der dannes vaccum, i den samling kan der være en utæthed, det bedste at gøre der er at tage et stykke slange og forbinde det nederste udtag på benzinhanen til indsugningsstudsen, så er du 100% sikker på at benzinhanen åbner når motoren laver vaccum og der kommer benzin til karburator.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#45
Jeg har kørt med det tidligere, uden problemer, så jeg tvivler på det er problemet.

Men et forsøg værd, selvom jeg snart har brugt flere penge på "reparationer" end på selve cyllen.
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Der er kommet nu opdatering på min Giantco

Det viser sig at tændrøret ikke bliver "vådt" og derfor starter den ikke.
Prøvede idag at sprøjte benz direkte ind i cyllen, men den er lige død.

Det viste sig at min batterier havde mistet nogle celler, så den ene "producerede" kun 10.50v og det andet 8.50v - altså ikke nok til at starte scooteren.

Har derfor købt et helt frisk batteri, og det fungere perfekt.

Udover benzinen ikke kommer videre fra kaburatoren til cyllen, viser det sig også at "røret", som vist på midten af billedet, der skal suge for at få benzin tilførsel til kabu'en, puster! Ja, den puster! Den suger ikke!!

Billede:
[Image: 252.jpg]

Hvordan kan jeg "ændre" denne tilstand, så den suger, i stedet for at puste?
Noget siger mig at det her er HELT forkert!!

Er det stemplet, eller hvad er det?!
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar
#47
Kan det ikke være den puster, fordi den PUSTER benzin ned?
TMS Classic 50 4t 2008, 3000km
Giantco Sprint 2008, 2800km 89cc Naraku
Billeder på vej! :)
Svar
#48
Haha, jo det ville umildbart også give logik, men den skal suge, fordi når du tager slangen op til munden og suger i den, vælter det ud med benzin af benzin slangen.

Kig på billedet:

[Image: benz.jpg]
Når der suges i vaccumslangen, rykker der sig "en klods" - nærmest, det er bare for at illustere - ned, som blokere for benzinen, og så triller benzinen ud af benzinslangen.
4-takt er godt - når det endelig virker :/
Svar


Forum spring: