Søg Garagen Hej Gæst! Register

Skift af ruller
#1
Hey.. Jeg sad lige og kiggede lidt på skift af ruller for at forbedre optrækket.. Tror 6-6.5 lyder passende :roll: Men mit spørgsmål lyder på hvad fordelen kan være ved at skifte halvdelen af rullerne frem for dem alle. I Skift af ruller vises en guide hvor halvdelen af rullerne udskiftes.. Er det for at bibeholde den det højere topfart men også optrækket, eller hvilke fordele/ulemper giver dette..?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er der virkelig ingen som ved det..? Ked af det
Svar
#3
Det er en fattigrøv, han har kun råd til tre nye ruller. Eller, han er en finesmaker 6g ruller er for meget 5g for lidt, og det er der råd for.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
Det kommer jo an på vægt. Det lettere rullerne er tilsammen betyder hurtigere optræk, men langsommere på toppen.

Det er ikke den enkelte rulle det kommer an på, men den samlede vægt.

F.eks. 3x 6g og 3x 6,5g = 37,5 g Højere fart på toppen
Mod 6x 6g = 36 g Hurtigere optræk.

Så det er hvad du finder bedst. Altså ikke den enkeltes vægt men samvægten.
Svar
#5
jeg kører meg 9 grams ruller og min kan da godt komme i fart og op ad bakkerne
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hvis vægten af ruller gør at topfarten bliver mindre, så er ruller alt alt for lette, det svare til at du i bil køre den langt ud i gear`ne men ikke kan bruge 4 og5 gear. Prøv dig frem, her skal du også tænke på benzinøkonomi og støj, personlig vægter jeg økonomi og støj højst, så jeg ville sætte så tunge ruller i som mulig. For lette ruller er virkelig noget der kan sænke benzinøkonomien kraftigt, og sikkert også motors levetid.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#7
Okay, den samlede vægt og ikke de individuelle.. Så skifter jeg alle sammen.. Hmm, larm og benzinøkonomi.. Hvor meget snakker vi om i benzinøkonomi..? Nogle der har nogle gennemsnitlige km/L med ruller omkring de seks..?
Svar
#8
Med 6 grams ruller og konservativ kørsel (ikke over 50 km/t på nålen og ikke over halv gas undtagen op af stejle bakker) kan jeg holde en 48-49 km/l om sommeren og en 43-44 km/l om vinteren på min Listo - det er jeg godt tilfreds med.

Den største benzinsluger har og vil altid være din højre hånd. Jo mere aggresivt, jo mere benzin bruges der.

/Nighthawk
Svar
#9
Jeg kører på min MIO ca. 40 km/l og jeg kører med to indstillinger. Ingen gas og fuld gas.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hej
helt med der, ingen gas eller fuld gas. Min kørte 40/l men nu kun 30 km/l ved ikke hvorfor, måske er rullerne slidte (har kørt ca 5000 km på dem). skal havde kigget på dem når jeg gider. det er (eller skal vi "var" 6 g ruller.

Dejligt at se dig her igen Nighthawk.
MVh Anders
Svar
#11
Min kører de 40-44km/l også med ingen gas / fuld gas. Jeg kørte mere økonomisk engang, men om den tøffer rundt på 40km/l eller 50km/l er mig lidt underordnet. Og nogle morgener skal det jo gå lidt tjep Blink med øjet

Ja, dejligt at Nighthawk stadig hænger ud herinde, han kunne dog godt ta og oprette sig en profil!! :whip:
Svar
#12
SLK Skrev:Ja, dejligt at Nighthawk stadig hænger ud herinde, han kunne dog godt ta og oprette sig en profil!! :whip:

Luk a' for gæster, det kan være det hjælper?? Grin
Svar


Forum spring: