Søg Garagen Hej Gæst! Register

Scooter tager ikke ved
#1
Hej BS

Min scooter vil ikke rigtigt tage ved fra 0 og op til 20 derefter er der ingen problemer og den kører fint :?

Håber at i kan hjælpe mig.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hejsa..

Kan du evt. forklare "ik tager ved". Glider den i remmen, har du ingen omdr når du sætter igang, 4takter den eller hvad??.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Jamen det er en Speedfight 2 AC, problemet er når jeg vil give den gas lyder den som om den er ved at drukne, men så snart den kommer op til de 20 så tager den ved.

Har standart kaburator (12mm) som en forhandler indstillede for mig.
6 grams ruller i malossi multivaren, og malossi sport 47mm på plus lidt mere Smil
Svar
#4
Hmm, måske karb bare skal indstilles ordentligt :P
Svar
#5
Hejsa..

det kunne lyde lidt som Echo er inde på at din karb ik er indstillet ordenligt.. Hvis du har haft det i den tid der har været 47mm cyl på, kan det ligge i for lille dyse, eller som jeg selv har haft det på min at 12mm ik kan føde kittet.
Jeg er nu gået op til en 17,5mm karb og mit problem er løst


Du skriver at det lyder som om den drukner, jeg har erfaret at denne lyde også kan være at den køre for magert ( for lidt benzin ).

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hejsa igen..

Jeg glemte lige. Det er ik din toppakning der er ved at stå af, eller er stået af.

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Tror ikke på at det er toppakning, har nemlig lige skiftet cylinder ..
Men at den får for lidt benzin er måske det der er galt, men jeg vil prøve nogle af jeres råd angående kaburatoren.

Tak for hjælpen Grin
Svar
#8
Husk man siger at hoveddysen er 3/4-fuld gas, så hvis du har problemer i starten er det ikke umiddelbart den.
Tomgangsdysen har selvfølgelig en effekt i det område, sammen med spjældet og nåledysen (ikke nålen).
Svar
#9
Hejsa andreas-.

Du skrev at du ik regnede med at det var toppakningen pga ny skiftet cylinder. Er det blevet stillet ind efter den nye eller er det efter den gamle cylinder.

Ved cylinder skift selvom det er samme størrelse boring skal den justeres på ny.. Hvis den er indstillet efter den nye, kan du prøve at løfte nålen et hak op ( flytte låseringen på strålespidsen en rille ned ).

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Tempo Skrev:Hejsa andreas-.

Du skrev at du ik regnede med at det var toppakningen pga ny skiftet cylinder. Er det blevet stillet ind efter den nye eller er det efter den gamle cylinder.

Ved cylinder skift selvom det er samme størrelse boring skal den justeres på ny.. Hvis den er indstillet efter den nye, kan du prøve at løfte nålen et hak op ( flytte låseringen på strålespidsen en rille ned ).

Mvh
tempo

Nå okay, vil prøve og få den indstillet igen så. Men den gjorde det bare osse med den anden 47mm cylinder.
Svar
#11
Hejsa..

Har jeg forstået dig ret andreas-..

Du har haft problemet siden du er gået væk fra std cylinder??.

Hvis dette er tilfældet er det din karb som ik kan føde kittet ordenligt, så det ville nok hjælpe med en større karb..

Mvh
tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#12
Tempo Skrev:Har jeg forstået dig ret andreas-..

Næsten Grin

Jeg havde en stylepro 47 mm cylinder på som var sat på, og indstilt af en forhandler den gik så i smader efter 7000 km, så smed jeg en malossi sport 47 mm og problemet er der stadigt.

Men jeg tror jeg har fået svar på mine spørgsmål, Tak for hjælpen og undskyld mine dårlige forklaringer :roll:
Svar


Forum spring: