Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor er den monteret
#1
Hej

Har et problem. Denne hænger og flagrer i motorrummet

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1973...2116143132

Det kan da ikke være rigtigt.Den er i øjeblikket UMULIG at starte. Nogen der ved HVOR den skal være monteret. Den anden ende går til en "boks" med 2 andre slanger til henholdsvis tank og ventildæksel.

Og ja - det er en Giantco 4-takter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
giantko Skrev:Hej

Har et problem.Denne hænger og flagrer i motorrummet

http://www.thansen.dk/product.asp?c=1973...2116143132

Det kan da ikke være rigtigt. Den er i øjeblikket UMULIG at starte. Nogen der ved HVOR den skal være monteret. Den anden ende går til en "boks" med 2 andre slanger til henholdsvis tank og ventildæksel.

Og ja - det er en Giantco 4-takter

Jeg mener den skal side på et rør som løber langs stellet. altså parallelt med stellet Smil
Så har du nogen ender der hænger?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#3
Selve slangen (ca. 20 cm. lang) går ind i en boks der sidder på stellet. Men den ende hvor denne plasticdims sidder ender blindt i motorrummet og hænger som sagt kun og flagrer. Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen steder hvor den skulle være faldet af.

Selve vinklen "peger" ind mod karburator, men der er ingen steder den passer.
Svar
#4
giantko Skrev:Selve slangen (ca. 20 cm. lang) går ind i en boks der sidder på stellet.

Men den ende hvor denne plasticdims sidder ender blindt i motorrummet og hænger som sagt kun og flagrer.

Jeg kan ikke umiddelbart finde nogen steder hvor den skulle være faldet af.

Selve vinklen "peger" ind mod karburator, men der er ingen steder den passer.

Jamen, så vidt jeg ved, så skal det bare ende blind. Altså så det du linker til, bare "flagre".
Det gør den i hvert fald på min.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#5
Det nemmeste er selvfølgelig hvis nogen har en magen til og "gider" at kigge HVOR den går hen.
Som sagt en Giantco 45, og der er ALDRIG pillet i motorrum :wink:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder besynderligt, men jeg må vel tage det for gode varer hvis din er magen til.
Men hvorfor er den så overhovedet - det filter kunne man da have sat DIREKTE på omtalte box Græder
Svar
#7
giantko Skrev:Det lyder besynderligt, men jeg må vel tage det for gode varer hvis din er magen til. Men hvorfor er den så overhovedet - det filter kunne man da have sat DIREKTE på omtalte box Græder

Tja. Det kunne den godt. Men kan være den har bedre mulighed for at få mere luft ind, der hvor den er. Istedet for et eller andet sted inde under stellet.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#8
Og du er SIKKER på den bare skal ende i "ingenting" i motorrummet (den er jo ikke engang gjort fast)
Svar
#9
giantko Skrev:Og du er SIKKER på den bare skal ende i "ingenting" i motorrummet (den er jo ikke engang gjort fast)

Ja det er jeg Smil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Den skal bare hænge løst, det er intagelse til friskluft systemet.

Er detr kommet lige pludeseligt med at den ik kan starte eller er det løst?
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#11
Hvis det kan berolige :wink: så er der på min Kymco (også en GY6 motor) de samme slanger, der ender i ingenting. En tyk, der sørger for luft til variohuset (ligner den, du henviser til hos thansen), en tyndere, der sørger for luft til luftfilteret, samt et par helt tynde, der er overløbsslanger til benzin. På min, er det især slangen til luftfilteret, man skal holde øje med, da det meget nemt kan blive klemt mellem hjelmboksen og stellet, hvis man ikke passer på, når man sætter boksen på, med det resultat, at motoren ikke får luft nok.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#12
Startproblemerne har stået på et stykke tid.

Så det er årsagen jeg leder efter. Tilsyneladende er der fin gnist og brændstof.
Det besynderlige er at den pludselig DØR - derefter kunne jeg normalt blot dreje nøglen fra og til i fart og den kørte videre 1-2 km.

Men nu har den nået et punkt hvor jeg ikke engang kan starte den. Derfor havde jeg først mistanke til tændingen - så til CDIen - og så til brændstof. Det sidste er som sagt denne "flagrende" slange.
Så nu er jeg lidt på bar bund. Alle betingelser for "ild" er tilsyneladende opfyldt. Græder
Svar


Forum spring: