Søg Garagen Hej Gæst! Register

Temperatur i udstødningen?
#1
Hej alle.
Er der nogen der har erfaring med evt for lav temp. i udstødningen.
Jeg har set flere steder at man kan købe isoleringstape for at hæve temperaturen i ustødningen.


På forhånd tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvor sødt. Smil

Nej det er ikke fordi den bliver for kold. Men fordi at jo varmere dit forrør er jo nemmere glider røgen igennem. Altså hvis du har en pumpet scooter kan den komme lidt nemmere af med røgen hvis du kommer sådan noget tape på.
// Danielvp

Så har Giantcoen ski nået 6.000 km!! :D
Svar
#3
danielvp Skrev:Hvor sødt. Smil
Øhhhh Hvorfor den kommentar?
Powerwrap skal kun bruges ved de helt hårde kits. Det vi kører rundt på/med har det ingen virkning på.

Powerwrappen forøger/ bevarer som skrevet temperaturen høj så gasserne nemmere ledes ud.
Kan KUN med fordel bruges på banemaskiner vil jeg påstå.

En anden ulempe er at det forårsager en hurtigere rustdannelse på røret hvis det bliver vådt og ikke gennemtørres hurtigt

Svar
#4
Sød eller ej.
Min tanke/teori var nu at da den drypper med sod/olie fra udgangen på udstødningen. Kunne det vel godt tænkes at var kondens vand (lige som en bil).
Her hvor jeg bor isolerer vi nemlig nogle gange udstødningerne på snescooterne.

Men ok hvis det er for at få hurtige gennemgang i udstødningen så kan det også være
Og det er jo trods alt nok mere race der bliver kørt på den slags maskiner.

Men kan I som åbenbart ved så meget, så fortælle mig om en "lovlig" udstødning hvor begrænsningen er fjernet. Være for "stor" til en 50ccm.

Hilsen Thomas.
Svar
#5
Landrover Thomas Skrev:Men kan I som åbenbart ved så meget, så fortælle mig om en "lovlig" udstødning hvor begrænsningen er fjernet. Være for "stor" til en 50ccm
Hilsen Thomas

Snakker vi standard cylinder her?
Ja, en std udstødning afdroslet passer godt på en 50ccm. Så svaret må blive nej det kan det ikke Smil

Forudsætter at jeg har forstået dit spørgsmål korrekt.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Landrover Thomas
Du skriver der kommer/ løber sort sod olie ud af indsugningen, er det meget?
Tyder på at den ikke kan forbrænde olien. Blander du selv eller er det via oliepumpe?
Blander du selv er det 2%, er det oliepumpen kunne noget tyde på en defekt, f.eks dit kabel til oliepumpen er flosset eller den hænger så den får max olie hele tiden.

Det kan også være forkert olie du bruger. Helsyntetisk skal kun bruges på Hi per tunede knallerter.
Er den "bare" alm std afdroslet så er Brugsens den billige god nok Smil

Eller sagt på anden måde, jo mere du tuner desto bedre olie skal bruges.
2 taktere soder men ikke som du beskriver det.

Svar
#7
russer60 Skrev:...Det kan også være forkert olie du bruger. Helsyntetisk skal kun bruges på Hi per tunede knallerter.
Er den "bare" alm std afdroslet så er Brugsens den billige god nok Smil

Eller sagt på anden måde, jo mere du tuner desto bedre olie skal bruges.
2 taktere soder men ikke som du beskriver det.
Forklaring udbedes Fortvivlethock: Hvorfor skal helsyntetisk olie kun bruges på tunede knallerter? Forskellen på de forskellige olier, hel- og delsyntetiske, ligger mig bekendt hovedsageligt i additiverne, da både hel- og delsynteiske olier normalt er baseret på petroleum, og dermed i virkeligheden begge er delsyntetiske. Det er alene op til fabrikanterne, hvad de vil kalde hel- eller delsyntetiske. Det er således additivernes egenskaber/sammensætning, man skal have in mente, når man vælger olie, og ikke så meget, om det er hel- eller delsyntetiske olier. Et tjek på f.eks. Shells hjemmeside, vil kunne give et lille overblik over de forskellige typers egenskaber :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
russer60 Skrev:Landrover Thomas
Du skriver der kommer/ løber sort sod olie ud af indsugningen, er det meget?
Tyder på at den ikke kan forbrænde olien. Blander du selv eller er det via oliepumpe?
Blander du selv er det 2%, er det oliepumpen kunne noget tyde på en defekt, f.eks dit kabel til oliepumpen er flosset eller den hænger så den får max olie hele tiden.

Det kan også være forkert olie du bruger. Helsyntetisk skal kun bruges på Hi per tunede knallerter.
Er den "bare" alm std afdroslet så er Brugsens den billige god nok Smil

Eller sagt på anden måde, jo mere du tuner desto bedre olie skal bruges.
2 taktere soder men ikke som du beskriver det.

Jeg har prøvet at tage pumpen fra men med samme resultat.
Jeg har skiftet cylinderen til en med 5 kanaler i stedet for 2.
Hvad olien angår har jeg altid brugt fuldsyntetisk snescooterolie som er beregnet til højt ydende motorer.
Ja det er meget sod der løber ud af den. det er sådan at hvis jeg tager den af og vender den på hovedet drypper det fra den.

Cylinder: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=21...3&mId=1950
Udstødning: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=21...3&mId=1972
(begrænsningen er fjernet).

Jeg har spurgt forhandleren hvad det mon kan skyldes, men hans bud var at sætte en støre kaburator på. Men det har jeg nu ikke den store interesse i.
Svar
#9
kragen.
Jeg kan ikke komme med en forkromet og saglig forklaring.
Jeg har bare altid både læst og fået at vide at på std afdroslet er den billige almindelige olie fin nok men at "behovet" for en bedre olie stiger proportionalt med tuningsgraden.
Har selv kørt efter det princip altid men videnskabelig belæg for brugen har jeg ikke.

Ved godt at grundproduktet er petroleum Smil
Hvis det i bund og grund er ligegyldigt, hvorfor så de mange forskellige kvaliteter?
Additiver ja, men måske dem der ikke forbrændes så godt?

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: