Søg Garagen Hej Gæst! Register

Trykfjederen fra Malossi?
#1
Har lige købt en Malossi Multivar som jeg har sat i, men har ikke fået sat trykfjederen i og den tager alt for mange omdr. nu. Er rimlig sikker på at det skyldes den, fordi jeg har 7g ruller i, men hvordan sætter jeg den i???

Det er en hot 50, 06.


Velig hilsen, Kojihu.
Hva fanden sker der?! -> http://believeit.easybizs.com/?p=83
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyder som om der allerede sidder en stram trykfjeder i, normalt er det fint med 5.5 - 6.5 gr ruller til Multivaren (afh. udstødning og personvægt) og med standard trykfjeder.
Svar
#3
Behold std. trykfjeder. Den fra Malossi gør det kun værre. Evt. smid dine gamle std. ruller i multivarioen.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar
#4
Kristian Skrev:Behold std. trykfjeder. Den fra Malossi gør det kun værre. Evt. smid dine gamle std. ruller i multivarioen.

Det kan du ikke altid regne med.
Da jeg i sin tid købte en omgang Malossi Multivar til min Piaggio Liberty RST valgte jeg i starten at lade den org. trykfjeder sidde i, det resulterede i at den, efter min mening, tog alt for mange omdrejninger. Så valgte jeg at skifte over til den hvide fjeder der fulgte med i sættet og det hele kørte meget bedre.
Der fulgte så hut jeg vidsker 7,2 grams ruller med i mit sæt, dengang.

Så det kan vel ikke skade at gøre et forsøg med at skifte fjederen ud.

- Daniel
Svar
#5
Man skal også lige have i mente, at køreoplevelsen er ret subjektiv, nogen foretrækker lave rpm. uden for meget ryk på, hvor andre vil have maks. optræk og dertil hørende høje rpm.
Min erfaring er også, at Malossifjederen ikke er stram nok i forhold til den orig. Piaggio, og med fx. en tuncyl. med tilhørende potte kan få remmen til at glide med Malossi fjederen (det gjorde den fx. på min Nrg m. Trophy opsætning).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det der er gjordt ved scoooteren er:
Ubegrænset topstykke.
Skiven i vario fjernet.
Begrænsning i luftfilter fjernet.
Malossi multivar (Std. trykfjeder).

Hvis jeg fjerner blindrøret og sætter trykfjederen i hvordan vil den så gå? Har hørt rygter om at det er fordi min scooter ikke er kraftig nok til at trække multivaren.

Problemet er at den tager mange flere omdr. uden at optrækket er blevet bedre. Det er endlig blevet dårligere.
Hva fanden sker der?! -> http://believeit.easybizs.com/?p=83
Svar
#7
Kristian Skrev:Behold std. trykfjeder. Den fra Malossi gør det kun værre. Evt. smid dine gamle std. ruller i multivarioen.

Mine gamle std. ruller er 7g.. De samme som fulgte med til multivaren.
Hva fanden sker der?! -> http://believeit.easybizs.com/?p=83
Svar
#8
Hvor gammel er din PGO ? De nye er jo også begrænset i membran og/eller studs.

Edit : 06, ok, men se lige efter for en sikkerheds skyld. Studsen kan have en begrænserplade mellem studs og membran. Membranen kan være klemt sammen så den ikke åbner nok.
Svar
#9
Energy Skrev:Hvor gammel er din PGO ? De nye er jo også begrænset i membran og/eller studs.

Edit : 06, ok, men se lige efter for en sikkerheds skyld. Studsen kan have en begrænserplade mellem studs og membran. Membranen kan være klemt sammen så den ikke åbner nok.

Ved du hvad det giver at fjerne denne begrænsning udover gasrespons??
Hva fanden sker der?! -> http://believeit.easybizs.com/?p=83
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
kojihu Skrev:Ved du hvad det giver at fjerne denne begrænsning udover gasrespons??

Det giver meget effekt, andet kan jeg næste ikke sige.
Svar
#11
Meget effekt - En hel del bundtræk.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: