Søg Garagen Hej Gæst! Register

Male inderskjolde?
#1
Jeg er gået i gang med at male! Grin
Den første del er næsten færdig, det lille skjold bag sædet er nu rødt, selvom resten af scooteren nu stadig er grå..

Fremgangsmåden er forholdsvist simpel på de allerede glatte yderskjolde, men inderskjoldene er jo en hel anden sag? De er mere ru, og man kan ikke bare slibe dem ned for at lægge et nyt lag maling, som på de andre skjolde?

Help Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Echo Skrev:Jeg er gået i gang med at male! Grin
Den første del er næsten færdig, det lille skjold bag sædet er nu rødt, selvom resten af scooteren nu stadig er grå..

Fremgangsmåden er forholdsvist simpel på de allerede glatte yderskjolde, men inderskjoldene er jo en hel anden sag? De er mere ru, og man kan ikke bare slibe dem ned for at lægge et nyt lag maling, som på de andre skjolde?

Help Smil


Mine inderskjolde malede jeg sorte uden at slibe dem først. Da de havde fået 4 lag maling, fik de 4 lag lak, og resultatet blev ganske pænt, synes jeg selv.
[Image: 2251.jpg]
Svar
#3
Super, det prøver jeg sikkert så :P Sidder malingen fint fast sådan?

Endnu et spørgsmål, nogle af mine yderskjolde har lige fået lak, de var helt blanke før, nu er de næsten matte, efter lakken er kommet på? Den burde ikke gerne være mat, det er klarlak..
Svar
#4
Echo Skrev:Super, det prøver jeg sikkert så :P Sidder malingen fint fast sådan?

Endnu et spørgsmål, nogle af mine yderskjolde har lige fået lak, de var helt blanke før, nu er de næsten matte, efter lakken er kommet på? Den burde ikke gerne være mat, det er klarlak..

Mine inderskjolde trænger til en ny omgang. Malingen er begyndt at skalle af nogle steder (nok fordi de ikke er blevet slebet?).
Du skulle ha' kommet maling på før klarlak, så var de ikke blevet matte tror jeg.
Svar
#5
Det skjold jeg har kommet klarlak på, har jeg først slebet ned til grunder med korn 240, hvorefter jeg selv har grundet det, derefter malet, og nu har jeg kommet klarlak på.. Det er helt mat, som om der ikke er nok på (eller for meget?) selvom jeg kom 3 lag på.

Hmm har lige læst om en, hvis lak også blev mat da han malede sin mc.. Han sleb med korn 1200 og gav den et lag til.. Prøver jeg om en dag eller to, hvis det ikke ser anderledes ud Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: