Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tuning af PGO Pmx
#1
Hej igen.

Jeg havde et tidligere indlæg "Tun opsætning". Nu har jeg fundet nogle ting, så ville lige hører om det er en god sammensætning Smil

Denne her udstødning:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=1802

Og denne vario:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=272

Cylinderen venter jeg lidt med Smil For det bliver sku lidt dyrt.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Anders Pedersen Skrev:Hej igen.

Jeg havde et tidligere indlæg "Tun opsætning". Nu har jeg fundet nogle ting, så ville lige hører om det er en god sammensætning Smil

Denne her udstødning:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=1802

Og denne vario:
http://speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=272

Cylinderen venter jeg lidt med Smil For det bliver sku lidt dyrt.


Ganske udemærket valg, Anders. Blink med øjet Kører jo selv med begge dele. Dog skal du smide den hvide fjeder a' H. til. Den er intet værd, til det tun du vil køre med. Og hvis det er 8 grams ruller der følger med, så læg dem til side og brug enten 6,5--7,0 eller 7,5 grams ruller. (7,5 gr. er standard for din scooter).

Og sæt evt. en lidt større dyse i karburatoren (standard er 72). Måske en 74'er eller 76'er kan gøre det. Det giver lidt mere benzin til cylinderen, og dermed en bedre køling af den. Så risikere du ikke en varmesætning.
Svar
#3
Jps Skrev:Ganske udemærket valg, Anders. Blink med øjet Kører jo selv med begge dele. Dog skal du smide den hvide fjeder a' H. til. Den er intet værd, til det tun du vil køre med. Og hvis det er 8 grams ruller der følger med, så læg dem til side og brug enten 6,5--7,0 eller 7,5 grams ruller. (7,5 gr. er standard for din scooter).

Og sæt evt. en lidt større dyse i karburatoren (standard er 72). Måske en 74'er eller 76'er kan gøre det. Det giver lidt mere benzin til cylinderen, og dermed en bedre køling af den. Så risikere du ikke en varmesætning.

Okey. Smil Men den hvide fjeder? Hvorfor skal den ikke på?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
#4
Anders Pedersen Skrev:Okey. Smil Men den hvide fjeder? Hvorfor skal den ikke på?

Den giver et ekstremt dårligt træk på et sportstun. Jeg har prøvet fjederen 2 gange på mit sportstun, uden nogen god effekt. Den kørte meget dårligere, efter monteringen af fjederen.
Svar
#5
Jps Skrev:Den giver et ekstremt dårligt træk på et sportstun. Jeg har prøvet fjederen 2 gange på mit sportstun, uden nogen god effekt. Den kørte meget dårligere, efter monteringen af fjederen.

Okey. Det ser jeg lige på Smil
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: