Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Er kinesisk ikke godt nok til daglig brug?
ja.
60.00%
24 60.00%
måske.
40.00%
16 40.00%
Total 40 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Så kom min baby hjem. Regal Raptor 250 m. vandkøl.
#1
Hej Alle.

Efter en aktiv weekend med børnene, har jeg nu tid til at give jer sidste nyt.

Fredag eftermiddag landede maskinen og jeg på gårdspladsen. jomfruturen gik rigtig godt, det blæste en del, men Raptoren gik fint op i mod vinden, og havde ikke de store problemer med at holde farten på de 80 km/t. Selv i sidevind opførte den sig rimelig eksemplarisk, jeg havde selv en formodning om at med den lave egenvægt på 150 kg, ville den være noget levende.

Da jeg kom hjem, var det første lillemor sagde, jeg vil have en tur bagpå. OK i noget tøj og op på dyret. Vi manglede noget kemi til toilettet i campingvognen, så vi tog turen til Herning fra Aulum. Selv med 2 på holdt den farten på de 80 ved hård modvind. Efter som den fik kørt nogen km blev den mere og mere kvik, og da vi kørte rundt i Herning, havde den ingen problemer med at rykke bilerne i krydsene, når vi holdt forest.

Så de formodninger jeg havde dannet mig omkring denne maskine kørselsmæssig, overgår den med et stort bravour.

Hele maskinen vibrer lidt under kørsel, så da jeg kom hjem gik jeg lige nogle enkelte bolte og skruer efter, og de kunne alle spændes en hel del. Så maskinen er ikke særlig godt skruet sammen, men for en gør det selv mekaniker som jeg er, er det ingen problem. De fleste bolte er låsebolte, så den falder ikke bare sådan fra hinanden, så den skal have en ordentlig tur i efterspænds maskinen. Bare de 8 - 10 bolte jeg havde fast i, gav en mærkbar forbedring og mindre vibrationer.

Nu venter jeg bare på der kommer nogle sidetasker hjem, og noget af det næste der skal ske, er montering af 2 ekstra lygter, så den får det rigtige frække chooper look.

Nu håber jeg bare det bliver godt vejr i løbet af aftenen, så jeg kan komme ud og trille en lille aftentur på min nye baby.

Jeg opretter en garage i løbet af dagen/aftenen med nogle af de mange billeder jeg tog i fredags.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Truckerjan Skrev:Hej Alle.

Efter en aktiv weekend med børnene, har jeg nu tid til at give jer sidste nyt.

Fredag eftermiddag landede maskinen og jeg på gårdspladsen. jomfruturen gik rigtig godt, det blæste en del, men Raptoren gik fint op i mod vinden, og havde ikke de store problemer med at holde farten på de 80 km/t. Selv i sidevind opførte den sig rimelig eksemplarisk, jeg havde selv en formodning om at med den lave egenvægt på 150 kg, ville den være noget levende.

Da jeg kom hjem, var det første lillemor sagde, jeg vil have en tur bagpå. OK i noget tøj og op på dyret. Vi manglede noget kemi til toilettet i campingvognen, så vi tog turen til Herning fra Aulum. Selv med 2 på holdt den farten på de 80 ved hård modvind. Efter som den fik kørt nogen km blev den mere og mere kvik, og da vi kørte rundt i Herning, havde den ingen problemer med at rykke bilerne i krydsene, når vi holdt forest.

Det er rart at læse, det er en pæn mc sådan en Raptor og prissiden er også fornuftig.
Kunne jeg lokke dig til at teste topfart og acceleration engang når den er blevet ordenligt tilkørt?


Citat:Så de formodninger jeg havde dannet mig omkring denne maskine kørselsmæssig, overgår den med et stort bravour.

Hele maskinen vibrer lidt under kørsel, så da jeg kom hjem gik jeg lige nogle enkelte bolte og skruer efter, og de kunne alle spændes en hel del. Så maskinen er ikke særlig godt skruet sammen, men for en gør det selv mekaniker som jeg er, er det ingen problem. De fleste bolte er låsebolte, så den falder ikke bare sådan fra hinanden, så den skal have en ordentlig tur i efterspænds maskinen. Bare de 8 - 10 bolte jeg havde fast i, gav en mærkbar forbedring og mindre vibrationer.

Ja, det er typisk kinesisk herhjemme, har også læst at bolte på en Geely skal spændes efter den første tur Blink med øjet

Citat:Nu venter jeg bare på der kommer nogle sidetasker hjem, og noget af det næste der skal ske, er montering af 2 ekstra lygter, så den får det rigtige frække chooper look.

Nu håber jeg bare det bliver godt vejr i løbet af aftenen, så jeg kan komme ud og trille en lille aftentur på min nye baby.

Jeg opretter en garage i løbet af dagen/aftenen med nogle af de mange billeder jeg tog i fredags.

Tillykke med din Raptor, jeg er slet ikke misundelig..... :roll:

Hvad står den opgivet til km/l?

Igen, tillykke med den flotte mc! :chopper:
Svar
#3
Citat:Hvad står den opgivet til km/l?

Den er opgivet til at gå mellem 20 - 30 km/L. Indtil nu har jeg kørt 70 på denne tankfuld, og kan stadigvæk se benzinen i tanken.

Kan den bare gå de 30, så er jeg ovenud tilfreds. Skal nok komme en melding når jeg tanker igen.

Mht. topfarten skal den nok komme til at prøve lidt forskelligt i den nærmeste fremtid, men en acceleration fra de 80 til 95 går upåklageligt og uden tøven. Maskinen virker meget momentstærk ved de lave omdrejninger. På et tidspunkt i fredags havde jeg ikke fået den i 1 gear i et lyskryds, men den stod i 2 gear. Med lillemor bagpå og i gang fra 0, tog den uden det mindste problem.

Kommer lige udefra garagen, og fandt de 2 sidste ting som vibrer. Det første var nr. pladen, den kunne sidde og gå helt i selvsving og bankede ind på en gummiklods som sidder for at nr.pladen ikke skal slå mod stel. Det klarede en gang stærk lim på gummiklods, så blev den tavs.
Det næste var skærmen over forhjul, det kunne en plastik skive bag hvert befestnings sted klare. Så nu er den tavs som en af de dyre modeller
Svar
#4
Very nice Jan,
Og hele familien er glad for den! Det bliver interessant at se hvor meget disse maskiner holder til. Jeg synes min bliver også hurtigere som den bliver mere kørt til.

Forresten, der er en fyr der har startet en 'kinøjser klub', de er lige begyndt og har et træf næste søndag ved Middelfart, har tænkt at køre min Raptor derover (hvis det ikke er totalt syrtregn Griner ), måske sammen med en JinLun'er fra Fredensborg. Var det noget?

Hans website er her: http://www.brianfrandsen.dk (der er link til hans kinøser klub og til en lille forum ...)

Stort tillykke :trumpet:

Peter
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar
#5
Det lyder ellers knald hyggeligt.

Men jeg kan ikke, skal rundt og syne alle BMX baner i dk fra lørdag til mandag.

men det er da en side jeg vil holde øje med, da det kunne være fedt at tage på kineser cruise.... Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
8)
Nu har min raptor rundet de 220 km, og jeg må sige, at jeg bliver mere og mere dupperet af den.

Den er begyndt at få en lidt mere blød motor gang, men har stadig et godt bundtræk. jeg er sikker på den godt kan tåle et par tænder mere i for, uden problemer.

jeg har de sidste dage kørt meget omkring de 90, og det har den det ret godt med. I dag kørte jeg her til aften i en ret hård modvind, og det var som om den havde et dødt punkt omkring de 80, men ligeså snart den kom op på de 90 igen, var det som om den ville mere.

Har en enkelt gang lukket op så den kom op på 100, og det var ikke noget problem, tror der er mere en de 115 km/t den er sat til.

En ting undrer mig dog lidt, og det er at når jeg kører 85 - 90 i modvind, og giver fuld gas, dør den Fortvivletleepy: Den vil ikke tage gassen, men giver jeg lidt af gangen, så går det ok.

Måske det kommer om et stykke tid, ellers må der en justering til.

Den sorte kineser er at finde i gagagen 8)
Svar
#7
Hej storebror!

Fed tøs du har fået dig. Den glæder jeg mig til at se på tæt hold.

Ja det ser sgu godt ud både tøsen og huset.

Den er da godyl flot basse.

Knus fra Bettte søsser..
Svar
#8
Hej Søs.

det er da lige godt grove vi også skal mødes herinde.

Knus til dig :cooldance:
Svar
#9
Taget i betraktning af at jeg tidligere har kørt hurtige japanere må jeg sige at jeg er meget fasineret af vores lille baby. Jeg glæder mig meget til vores små ture ud i det vestjyske. :thumpup:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg er helt forvirret over de mange nye brugere med MC'er - det er jeg selvf. kun glad for! Blink med øjet

Men I må meget gerne lige hilse i denne tråd hvis I har lyst:
http://billig-scooter.dk/viewtopic.php?p=8569#8569

Ellers selvfølgelig velkommen til og tillykke med Jeres MC'er, jeg håber I bliver hængende, for en Raptor er måske mit første køb af MC, så det vil jo være rart med lidt ekspertise fra Jer, der allerede er så heldige at cruise rundt på sådan een.

God påske.
Grin
Svar
#11
Hej Jan, så fik jeg endelig lidt tid til at kigge herind igen.
Du sagde jo godt nok du ville skrive lidt, så jeg måtte hellere tjekke LOL
Fint billede af maskinen i gårdspladsen.
Kenneth Skou

Fun is not a straight line
Svar
#12
SLK Skrev:Men I må meget gerne lige hilse i denne tråd

Hej SLK,
Jeg troede det var forbeholdt scootere og havde ikke lyst til at mænge mig der :wink:

Men jeg har min gamle Sonic (endnu ...), så ...

God Påske

Pete

PS Det kunne være fint med en et 'forum træf' engang Spørgsmålstegn
Royal Enfield Bullet 500 / AGM Bella 2008
Svar


Forum spring: