Søg Garagen Hej Gæst! Register

"Skadelig tuning"
#13
dXm Skrev:Energy: Er der mulighed for at sætte sin karburatorvarmer på en aftermarket 17.5mm?

Og er en 19mm Italy Racing virkeligt eneste alternativ, med autochoker?

Det tror jeg ikke der er lavet plads til, men man kan nok bore op og lave gevind til den i eftermarked 17,5'eren.
En Dellorto 17,5mm er imo. det bedste at sætte på medmindre man vil tune yderligere op.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Pokkers også - Men det er mest fordi jeg godt kan lide "sparket" fra over 17.5mm karburator. Grin
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
#15
På min stalker er Dell'Orto 17.5 standard, så det er det vist også på en Storm (der vist er 100% Stalker inden i?)?
Stadig, det er sgu så umuligt at komme ind til karb uden at fjerne sideskjolde og sæde Smil
Svar
#16
dXm Skrev:Pokkers også - Men det er mest fordi jeg godt kan lide "sparket" fra over 17.5mm karburator. Grin

Klart nok, men iforhold til den orig. er en eftermarked 17.5 et stort skridt i den rigtige retning.
Svar
#17
Echo Skrev:På min stalker er Dell'Orto 17.5 standard, så det er det vist også på en Storm (der vist er 100% Stalker inden i?)?
Stadig, det er sgu så umuligt at komme ind til karb uden at fjerne sideskjolde og sæde Smil

Gilera Storm er en Typhoon med et andet navn Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
DarkSide Skrev:Gilera Storm er en Typhoon med et andet navn Smil
Oh, troede det var en Stalker med NRG fælge :P Men det er en Typhoon med NRG fælge, så :P
Svar
#19
Energy>> "Klaphatten har ret, det giver stort set intet at fjerne risten i karburatoren på en Piaggio HiPer2 motor, tværtimod vil der opstå døde punkter i gasgivningen. eneste løsning er en rigtig eftermarked 17,5mm."
Hmmm der er ingen døde punkter på Runneren der står ved mig og det er standard karburatoren med std filter??
Er jeg så bare heldig eller?[/quote]

Svar
#20
russer60 Skrev:Energy>> "Klaphatten har ret, det giver stort set intet at fjerne risten i karburatoren på en Piaggio HiPer2 motor, tværtimod vil der opstå døde punkter i gasgivningen. eneste løsning er en rigtig eftermarked 17,5mm."
Hmmm der er ingen døde punkter på Runneren der står ved mig og det er standard karburatoren med std filter??
Er jeg så bare heldig eller?

Ikke sikkert, men du har til gode at mærke hvad en rigtig 17.5 gør - åbenbart.
Fakta er, at gasspjæld, dyserør, og nål er anderledes på standard 17,5mm. og dyserøret kan kke udskiftes.
Det kan ses her :
http://www.billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=2254
http://www.billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=2253
http://www.billig-scooter.dk/album_pic.php?pic_id=2252

Til venstre er det den "rigtige".
Svar
#21
Energy
Har en 17.5 liggende men hvorfor skifte hvis den kører ok som den er uden det du beskriver Grin
Tvivler ikke på du har 100% ret men jeg oplever ikke den tøven du beskriver så derfor jeg reagerede

Btw du har PB Blink med øjet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg kan garanteret godt finde svagheder på din karb. - man kan jo vænne sig til meget underligt.
Det skulle da være underligt at kun din kører "godt nok " når alle andre har problemer og når der så tydelig forskel i opbygningen. Objektivt vil en "rigtig" 17.5 kører meget bedre på Piaggio motorene det er der ingen tvivl om.
Svar
#23
I'm with Energy her. Daniel_A fik skiftet sin Piaggioriserede 17.5 mm D'O' ud med en "ægte" D'O. Og den var så meget lettere at indstille, plus trækket var der med det samme da han (så længe det varede) kørte med Pinasco Sport. Topfarten kunne der heller ikke klages over - før jeg løb tør for vejbane sagde både GPS'en og cykelcomputeren 90, og der var mere tilbage i den.

Der er bedre mulighed for at finjustere på en "ægte" D'O 17.5'er, fremfor på den "Piaggioserede" version. Endvidere har Piaggioversionen, som Energy ganske rigtigt siger, et gasspjæld med en mindre vinkling (30 kontra 40 grader så hudt jeg visker) samt en tykkere nål, hvilket vil have kraftig effekt på tomgang, mellemgas og høj mellemgas området i forhold til den "ægte" udgave.
Dyserøret, som ikke lige uden videre kan skiftes på Piaggioversionen, har også en anderledes opbygning, og giver dårligere flow end det standard dyserør som sidder i den "ægte" version.

Alt i alt kan den "ægte" version kun anbefales, såfremt man vil have et optimalt flow, og en effektiv gasrespons, på de Hiper2 udstyrede maskiner.

Man kan selvfølgelig også blot skifte nål og spjæld, men man vil så slås med det dårligere flow i dyserøret, og som sagt, der skal "opereres" på karb'en hvis man vil skifte det ud. Da tilgængeligheden på løse D'O reservedele ikke just er optimal, plus priserne ikke ligefrem er lave, så kan det rent økonomiskt også bedre betale sig at købe en "ægte" D'O' fra f.eks SpeedLine eller en af de andre reservedelspushere i landet.

Dutch
Svar
#24
Hvis man alligevel skiftede den ud, kunne det så anbefales at gå lidt højere op? Fx. 19mm Black Edition i stedet for en 17.5mm, og hvad ville det give i det hele taget, at skifte fra std 17.5mm? (På næsten std scooter, selvom udstødning + vario nok snart bliver "fornyet" lidt).
Svar


Forum spring: