05-08-2008, 10:55
Jeg har en næsten ny hot 50, som jeg har brug for lidt teknisk hjælp til.
På motorens blæserskjold, ved cylinderen, sidder en studs med en flexslange på. På mit køretøj ender denne slange blindt foran karburatoren.
Gætter jeg rigtigt hvis jeg mener, at denne luftslange burde ende i luftfilterkassen i stedet?
Der er iøvrigt et "knæk" på denne slange, derfor mener jeg også den sidder forkert.
Et andet spørgsmål drejer sig om motorens ydelse. I varmt vejr er motoren lidt/ noget kraftigere end i koldt vejr.
Kan det være benzin/ luftblandingen der er for mager?
Eller kan det skydes at den før omtalte flexslange, som måske burde levere forvarmet indsugningsluft?
Min kørsel er hovedsaglig længere ture til og fra arbejde, ca. 23 km hver vej.
Jeg skal snart til 1000 km eftersyn med scooteren, og vil egentlig bare gerne være på forkant i forhold til forhandleren. Dette skyldes kun nusgerrighed og ikke manglende tiltro til forhandler.
På motorens blæserskjold, ved cylinderen, sidder en studs med en flexslange på. På mit køretøj ender denne slange blindt foran karburatoren.
Gætter jeg rigtigt hvis jeg mener, at denne luftslange burde ende i luftfilterkassen i stedet?
Der er iøvrigt et "knæk" på denne slange, derfor mener jeg også den sidder forkert.
Et andet spørgsmål drejer sig om motorens ydelse. I varmt vejr er motoren lidt/ noget kraftigere end i koldt vejr.
Kan det være benzin/ luftblandingen der er for mager?
Eller kan det skydes at den før omtalte flexslange, som måske burde levere forvarmet indsugningsluft?
Min kørsel er hovedsaglig længere ture til og fra arbejde, ca. 23 km hver vej.
Jeg skal snart til 1000 km eftersyn med scooteren, og vil egentlig bare gerne være på forkant i forhold til forhandleren. Dette skyldes kun nusgerrighed og ikke manglende tiltro til forhandler.
Med venlig hilsen
Tim
Tim