Svar: 52
Tråde: 16
Tilmeldt: Jun 2008
Hejsa
Efter jeg har skiftet min org udstødning ud med en Gianelli Go, har jeg oplevet følgende problem.
Hvis jeg kører med fuld gas, og kommer til et sving og tager farten af og så giver den max gas igen, virker den sløv i optrækket. Jeg har lagt mærke til, at omdrejningerne ligger på ca. 8000 - 8500 ved max, og efter nedbremsning ligger den stadig på ca. 7000 rpm.
Jeg kører med std. vario, og ved 7000 rpm kører den på den "høje" gearing. Skal jeg skifte min vario ud for at undgå at den bliver sløv i optrækket?
Skal siges at jeg har været ved at stille på tomgangen. Den gik ud i tomgang med den nye udstødning. I tomgang kører den med ca. 2000 rpm.
Svar: 597
Tråde: 36
Tilmeldt: Apr 2008
Er det Std. rullevægt, du køre med?
Svar: 52
Tråde: 16
Tilmeldt: Jun 2008
Ja det skulle det meget gerne være. Da jeg købte scooteren havde forhandleren fjernet alle begrænsninger, og dem har jeg stadig.
Når jeg kører på dem skifter vario'en mellem de 2 gearinger ved ca. 40km/t eller omkring 5-6000 rpm
Svar: 597
Tråde: 36
Tilmeldt: Apr 2008
Ville tro du skulle skifte til lavere rullevægt, std vægten vil jeg tro er 7,5, så du skal nok ned i 6-6,5 gram.
Evt kan du skifte til en Malossi Multivar:
http://www.speedline.dk/scooter/item.php?ItemId=272
Den giver et mere jævnt træk og bedre optræk end den originale vario.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hvor ny er den T:Rex??
Som du beskriver problemet med at omdrejningerne bliver oppe, kunne det tænkes at gaskablet trænger til smørring, så det kan glide ubesværet,
Svar: 52
Tråde: 16
Tilmeldt: Jun 2008
Min T-rex er fra 2006, men har stået stille i 1½ år da jeg købte den. Batteriet var fladt, men efter lidt tilkørsel virkede alt igen.
Kan mærke at når jeg slipper gashåndtaget mister den trækkræften, men omdrejningerne bliver som sagt oppe og falder efter ca. 5-10 sec til 3-4000. Først nå jeg holder stille kommer den ned på de 2000 rpm.
Svar: 12
Tråde: 3
Tilmeldt: Aug 2008
Darknezzdell Skrev:Hejsa
Efter jeg har skiftet min org udstødning ud med en Gianelli Go, har jeg oplevet følgende problem.
Hvis jeg kører med fuld gas, og kommer til et sving og tager farten af og så giver den max gas igen, virker den sløv i optrækket. Jeg har lagt mærke til, at omdrejningerne ligger på ca. 8000 - 8500 ved max, og efter nedbremsning ligger den stadig på ca. 7000 rpm.
Jeg kører med std. vario, og ved 7000 rpm kører den på den "høje" gearing. Skal jeg skifte min vario ud for at undgå at den bliver sløv i optrækket?
Skal siges at jeg har været ved at stille på tomgangen. Den gik ud i tomgang med den nye udstødning. I tomgang kører den med ca. 2000 rpm.
Umiddelbart vil jeg mene at du får falsk luft.
Det kan nemlig give de samme udsving som du beskriver.
Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
Landrover Thomas Skrev:Umiddelbart vil jeg mene at du får falsk luft.
Det kan nemlig give de samme udsving som du beskriver.
Vil lige tilføje, at den falske luft (hvis det er det, der er i vejen) kan komme hvis du har glemt at putte en prop i katalysatorslangen (hvis den anden udst. havde katalysator)..
www.Kemikongen.com ;)
Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar: 52
Tråde: 16
Tilmeldt: Jun 2008
Så fik jeg proppet indgangen til kat'en ordentligt. Det gav faktisk lidt, så mon ikke det er løsningen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Darknezzdell Skrev:Så fik jeg proppet indgangen til kat'en ordentligt. Det gav faktisk lidt, så mon ikke det er løsningen.
Kommer lidt an på, hvad den kører nu?
Svar: 12
Tråde: 1
Tilmeldt: Oct 2008
Christian Skrev:Vil lige tilføje, at den falske luft (hvis det er det, der er i vejen) kan komme hvis du har glemt at putte en prop i katalysatorslangen (hvis den anden udst. havde katalysator)..
Har nogenlunde samme problem - hvor sidder den katalysatorslange ?
Skal man have luftfilter mv. af for at justere tomgang/luftskrue ?