Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hej BS'ere
Ja så er den gal igen med BiG'en
. Benzinen tisser ud af hanen
. Jeg opdagede det da jeg ville stille den i garage og det dryppede rimelig hurtigt. Jeg kunne heller ikke forstå, at benzinmåleren bevægede sig lige lovlig hurtigt nedad mod tom tank
.
Så er det jeg har brug for et klogt hoved
. Hvordan kan jeg lave en direkte tilslutning til karburatoren?? Som i kan se, så er der 2 slanger tilsluttet den. Nr 1 går til studsen, er det luft eller ekstra benzin, der fiser den vej? Nr 2 går direkte til karburatoren.
Og jeg har brugt 2-3 timer på at tætne skidtet, men det bliver ved med at tisse ud af den.
Svar: 3.837
Tråde: 268
Tilmeldt: Oct 2010
Så vidt jeg har forstået (correct me if wrong), så skabes der er undertryk, eller vakum om man vil, i slangen der kører op til studsen når motoren er igang, og åbner for en vakum-styret benzinhane, hvor der så løber benzin ned til karburatoren i den anden slange.
En direkte tilslutning? Jeg forstår ikke, der er jo en direkte tilslutning når benzinhanen er åbnet?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
SLK Skrev:Så vidt jeg har forstået (correct me if wrong), så skabes der er undertryk, eller vakum om man vil, i slangen der kører op til studsen når motoren er igang, og åbner for en vakum-styret benzinhane, hvor der så løber benzin ned til karburatoren i den anden slange.
En direkte tilslutning? Jeg forstår ikke, der er jo en direkte tilslutning når benzinhanen er åbnet?
Tilslutningen skal gå udenom hanen. Den bliver pillet a'
.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Klip noget af de mørnede slanger, så du får et stykke frisk gummi v. studserne på benzinhanen.
Direkte tilgang kan ikke anbefales, hvis nu din karb. ikke lukker i svømmeren, så løber al benzinen ned i motoren og ud på gulvet. En vacumhane forhindrer den slags.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Klip noget af de mørnede slanger, så du får et stykke frisk gummi v. studserne på benzinhanen.
Direkte tilgang kan ikke anbefales, hvis nu din karb. ikke lukker i svømmeren, så løber al benzinen ned i motoren og ud på gulvet. En vacumhane forhindrer den slags.
Nå men så skal jeg åbenbart igen punge ud til nye dele til BiG'en, eftersom den ikke kan tætnes ordentligt?
. Og jeg har lige fået cylinder til den også.
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Jammen er det selve hanen el. samlingen v. slangerne og hane, der er utætheder ?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Energy Skrev:Jammen er det selve hanen el. samlingen v. slangerne og hane, der er utætheder ?
Det er hanen det er galt med. Slangerne er gode nok. Der sidder 2 sorte tynde gummipakninger plus en af plastik i den. Den kan ses på billedet(den grålige). Og det er i bunden af hanen det løber ud(naturligt nok jo). Det er skide svært at få de 2 gummipakninger til at ligge præcis ovenpå hinanden, og plastikdimsen skal holde dem på plads, og så skal det hele skrues sammen, og alligevel drypper skidtet
?
evt en bencin hane fra en puch maxi, den er direkte hvis den kan passe derpå
Eller bør du JPS købe dig en ny scooter.. tror efterhånden det ville være billigere i det lange løb... Men selvf. hvis du vil nå 100.000 km...så
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
steen55 Skrev:evt en bencin hane fra en puch maxi, den er direkte hvis den kan passe derpå
Du'er desværre ikke. Der er ikke gevind på studsen til tanken.
hvad koster en ny bencinhane mon?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
steen55 Skrev:hvad koster en ny bencinhane mon?
Vakuumstyrede haner, ligger vel på små 250-350 kr stykket?