Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev:Prøv dette link: http://www.kgi.dk/catalog-1660.php
Har du skift gear olie på din sprint omme ved baghjulet, det er lige præcis det sted din gearing på en scooter sidder. :wink:
Okey. Har jeg virkelig aldrig hørt før, at det hedder gearing. Jeg troede det var noget med tandhjul og sådan noget
Dette ^^ skrev jeg inden jeg tjekkede linket. Nu jeg igen lost? sorry... :oops:
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Det gør slet ikke noget, ja det er bare tandhjul :wink:
Det er dem der overfører kraften fra koblingen til baghjulet rent fysisk, ved at ændre på dem kan man få scooteren til at kører stærker ellere trække anderledes.
Derfor hvis du "vold" tuner din scotter og får den indstillet rigtigt kan den jo rykke godt igennem, men husk merer fart så har du også brug for stærker bremser, bare rent sikkerhedsmæssig tænkt :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev:Det gør slet ikke noget, ja det er bare tandhjul :wink:
Det er dem der overfører kraften fra koblingen til baghjulet rent fysisk, ved at ændre på dem kan man få scooteren til at kører stærker ellere trække anderledes.
Derfor hvis du "vold" tuner din scotter og får den indstillet rigtigt kan den jo rykke godt igennem, men husk merer fart så har du også brug for stærker bremser, bare rent sikkerhedsmæssig tænkt :wink:
Okey Nu jeg med.
Ja kan godt se det med bremserne. Men det er vel ikke bare lige! Eller?
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Bag kan du sætte nogle bakker i der kan tåle mere varme, malossi lave nogle gode nogen, foran skal du nok ud i noget skive udskiftning og hvertfald klodser, her har malossi også lavet nogle gode nogen. Jah er jo malossi mand :wink:
Men med sportskit burde standart bremser være okay, der kan man nøges med at udskifte bakker og klodser og beholde standart bremseskive. Men det er bare sindsygt vigtigt at kunne bremse igen
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev:Bag kan du sætte nogle bakker i der kan tåle mere varme, malossi lave nogle gode nogen, foran skal du nok ud i noget skive udskiftning og hvertfald klodser, her har malossi også lavet nogle gode nogen. Jah er jo malossi mand :wink:
Men med sportskit burde standart bremser være okay, der kan man nøges med at udskifte bakker og klodser og beholde standart bremseskive. Men det er bare sindsygt vigtigt at kunne bremse igen
Ja det kan jeg godt se. Men lyder også som en større opgave. Og i det at jeg ikke kan finde ud af sådan noget selv. Så er det ikke lige så sjovt og lægge det videre på ham der skulle hjælpe mig hvis det endelig var
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Nej rigtigt nok, når man er ude i at tune er der flere ting der "hænger" sammen, og hvis man selv skal ud og rode i det, så skal man starte "småt" ud, men det er ikke umligt at gøre selv, man skal bare ikke give op fordi driller :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev:Nej rigtigt nok, når man er ude i at tune er der flere ting der "hænger" sammen, og hvis man selv skal ud og rode i det, så skal man starte "småt" ud, men det er ikke umligt at gøre selv, man skal bare ikke give op fordi driller :wink:
Nej det er rigtigt. Men så har jeg til gengæld en FAR! som kommer med en masse kommentar, hvis jeg ikke kan finde ud af det i sidste ende. Og det kan også ende med han bliver lidt sur. Når man nu har investeret i en scooter, også den ligger skilt af og ikke kan lave det selv.. SÅ!
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Ja så lære man jo af det, men skal lære hele tiden!
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev: Ja så lære man jo af det, men skal lære hele tiden!
Ja det skal man vel Men jeg må tænke lidt over, hvor meget arbejde jeg vil ligge i det..
Men takker for hjælpen, og den lille snak
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
Selv tak, og god fornøjelse med projektet hvad end det ender ud i :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 368
Tråde: 60
Tilmeldt: May 2008
Johansen.1981 Skrev:Selv tak, og god fornøjelse med projektet hvad end det ender ud i :wink:
Jo tak. Det ender i hvert fald med 70ccm, også hvad for en og hvad ellers, det vides ikke.
Men nu må jeg så lige købe scooteren først Men det er altid godt med lidt ideer.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.
Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar: 769
Tråde: 48
Tilmeldt: Feb 2007
Da jeg havde min Popcorn, smed jeg denne cylinder på sammen med en Prestigio potte. Sammenlagt gav jeg vel 850 for de 2 ting, og den rendte 90 km/t på speedo, med et rigtig fint optræk.
Jeg havde også købt en anden skive foran, så den bremsede bedre.
|