26-07-2008, 23:23
Hej igen
Som nogen af jer nok ved, har jeg skiftet min helt lovlige men desværre lidt rustne udstødning ud med en ny af præcis samme slags, dog uden plump i på min Gilera Stalker som er helt standard, bortset fra ringene i variatoren er fjernet.
Med den gamle udstødning gik der rigtig lang tid, før jeg overhovedet kunne mærke at den blev varm, og den blev slet ikke rødglødende som den nye gør allerede efter et par minutters fuld gas. Jeg forstår ikke helt hvorfor det nye rør bliver så varmt som det gør, så hvis nogen ved noget, vil jeg gerne have forklaret det.
Den nye udstødning har kun kørt omkring 500 kilometer, så jeg kunne måske gætte på noget indvendig stads der lige skal varmes godt i gennem, før den holder op?
Mine spørgsmål til jer:
1: Er der noget der kan tage skade af at den bliver så varm?
2: Er det normalt, når udstødningen er så ny?
3: Hvornår holder den op med at gløde?
Hilsen Martin
Som nogen af jer nok ved, har jeg skiftet min helt lovlige men desværre lidt rustne udstødning ud med en ny af præcis samme slags, dog uden plump i på min Gilera Stalker som er helt standard, bortset fra ringene i variatoren er fjernet.
Med den gamle udstødning gik der rigtig lang tid, før jeg overhovedet kunne mærke at den blev varm, og den blev slet ikke rødglødende som den nye gør allerede efter et par minutters fuld gas. Jeg forstår ikke helt hvorfor det nye rør bliver så varmt som det gør, så hvis nogen ved noget, vil jeg gerne have forklaret det.
Den nye udstødning har kun kørt omkring 500 kilometer, så jeg kunne måske gætte på noget indvendig stads der lige skal varmes godt i gennem, før den holder op?
Mine spørgsmål til jer:
1: Er der noget der kan tage skade af at den bliver så varm?
2: Er det normalt, når udstødningen er så ny?
3: Hvornår holder den op med at gløde?
Hilsen Martin