Søg Garagen Hej Gæst! Register

Stage6 70ccm cylinder-kit køres til ?
#1
Hej Igen herinde, det er forresten en skii' go side Smil
Var træt af min nye speedfight 2 der var fuldt ud lovlig og kørte omkring de 50km/t, så har været ude og købe det her stage6 70ccm cylinder-kit og en 17,5 karburator til maskinen.. Men nu er mit spørgsmål så om den skal køres til når jeg nu starter den første gang, nogen siger jeg bare kan skyde den af fra start, andre mener jeg skal køre den til over 300km.. Hvad mener du/i ? Håber på jeres hjælp og ekspertise da jeg er Lidt grøn på området :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej Chrissefar

Et tryk på "Søg" linket i toppen, skrev "tilkørsel cylinder" i "søg efter nøgleord"-feltet og jeg fandt dette.

http://www.billig-scooter.dk/about7383.h...l+cylinder

- Daniel
Svar
#3
Personligt har jeg aldrig kørt en cylinder til på nogen speciel måde, tænker her på 100km med ½ gas derefter 2/3 gas osv osv.
Starter den op og lader den stå nogle minutter til den er gennemvarm.
Derefter kører jeg som normalt dog ikke udelukkende med bundgas hele tiden.
Er lidt forsigtig den første dag med ikke for hurtige gasgivninger.
Derefter kører jeg som jeg plejer.
Ikke sat en cylinder endnu ved at gøre sådan.

Vigtigst er opvarmningen inden du kører, sæt dig ikke op på den og kør med det samme.
De 2 første gange der tankes kommer jeg lige en slat ekstra olie i benzinen.

Uanset om jeg har haft et alu eller jernkit gør jeg det på denne måde.

Der skal nok komme forskellige meninger om hvordan det gøres, tag den du synes lyder bedst.

Svar
#4
Har også altid gjort som russer60. Det kræver jo så at dyssen ikke er alt for lille Fortvivletcooter:
Svar
#5
Okay, tak for jeres svar. Tror også jeg prøver med at lade den stå i tomgang nogle minutter ad gangen, køle ned, og lidt tomgang igen, og så bare ud og køre forholdsvis normal kørsel. Ved ikk om i kan se om dysestørrelse er fin nok ud ffra opsætningen. Har det her stage6 70ccm 47,6 cylinderkit, 17,5 dellorto karburator, knæk udstønning, power luftfilter, racerkobling og vario, og har så en 94 dyse, den kan da næsten ikk være for lille ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Svært at svare på men helt tosset tror jeg ikke det er. Måske et eller to numre op men aflæs dit tændrør efter en tur

Svar
#7
Jeg har heller aldrig kørt en cylinder til, men det skal men nok helst gøre for af de holder længere.
Svar
#8
Da jeg satte min cylinder på (Polini Corsa 70 ccm) Fik den fuld hane første dag da den var ude. Der blev ikke sparet i sving eller noget på banen, den skulle have bundgas de steder den kunne .. MEn kørte også på bane så det var der heller ikke nogen problemer med, og den ligger på ca 1000 km uden problemer indtil videre .. Smil Jeg har ikke personligt synes at tilkørsel er naturligt .. Synes lidt det er som at købe en splinter ny Ferrari og kun må køre 30 km/t .. Men hver sin mening :P
Svar
#9
Hehe okay... Jamen hvis Du kan trykke den af fra start og oven i købet på en bane, så gør jeg det sq også tror jeg... Den får lige lov at stå i tomgang i 10 min og så køle ned, og så får den noget gas bagefter... Regner med at få den ud og køre imorgen, mangler en studs adapter da dellorto'en ikke passer på studsen, tror den kommer imorgen.. Er der ikke også noget om at en alu cylinder ikke har så meget brug for tilkørsel som hvis det havde været støbejern ? Og hva fa'en, hvis den sku sætte sig efter 5-7000 km, så har den da været pengene værd, og så må jeg købe et nyt kit :wink: hehe, for tror sq ikk jeg har tålmodigheden til at køre den til!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: