07-04-2006, 19:02
Så oprandt dagen!
Kl. 14 var det programsat, at jeg kunne hente dyret. :yahoo:
Helt præcis sådan kom det dog ikke til at gå. Jeg var der lidt før, og man var angiveligt klar, men da jeg startede, kunne den ikke holde tomgangen. Den skulle have en anelse gas for ikke at sætte ud.
Tilbage på værkstedet gå!
Det tog ½ time, så tog gutten den ud på en tur rundt om kvarteret. (Ca. 2 km!)
Efter 2. gang på værkstedet viste benzinmåleren en pæn anelse mere, end da jeg fik den udleveret første gang.
Nå, afsted kom jeg da. Det er godt nok længe siden, jeg har haft motor under sædet. Der var lige et par ting, man skulle vænne sig til!
Jeg havde planlagt en blandet tur på små 60 km, der ville tage mig op ad Strandvejen, op langs Mølleåen og hjem ad den rute, jeg sansynligvis kommer til at benytte for fremtiden.
Skovstrækning ved Klampenborg
Ophold ved Skodsborg (Den svenske ø, Ven, ses i baggrunden)
Da jeg nåede Virum, godt midtvejs, stod benzinmåleren i bund. Altså tankede jeg. 3,25 l tog den, og tanken skulle angiveligt kunne rumme 5. Måleren er sandsynligvis ikke alt for præcis, men det er vist ikke helt unormalt.
På en jævn, men ikke vandvittig stejl stigning op fra Skodsborg prøvede jeg at tage tid på en kørt km på kilometertælleren. Så tæt på 2 min. som jeg nu kunne observere. (Dvs. 30 km/t) Da viste speedometeret 37 km/t.
Det sidste stræk hjem fra Ballerup på 14 km tog nøjagtigt 33 min, men en hel del lyskryds passer tydeligvis ikke til meget under 70
Der er stadig lidt bøvl med tomgangen det første halve minut eller så efter start, derefter er der intet. Maskinen tager gas uden problemer, og det er noget nær lineært at dosere.
Grundet div. begrænsninger mm. er der dog en del vandring i toppen, der ingen effekt har.
Det omdiskuterede sæde passer mig storartet, men meget over mine 172 cm er nok ikke tilrådeligt.
Og der er knald på den halogenforlygte!
Vel hjemme står benzinmåleren stadig fast fiorankret på Fuld.
Kl. 14 var det programsat, at jeg kunne hente dyret. :yahoo:
Helt præcis sådan kom det dog ikke til at gå. Jeg var der lidt før, og man var angiveligt klar, men da jeg startede, kunne den ikke holde tomgangen. Den skulle have en anelse gas for ikke at sætte ud.
Tilbage på værkstedet gå!
Det tog ½ time, så tog gutten den ud på en tur rundt om kvarteret. (Ca. 2 km!)
Efter 2. gang på værkstedet viste benzinmåleren en pæn anelse mere, end da jeg fik den udleveret første gang.
Nå, afsted kom jeg da. Det er godt nok længe siden, jeg har haft motor under sædet. Der var lige et par ting, man skulle vænne sig til!
Jeg havde planlagt en blandet tur på små 60 km, der ville tage mig op ad Strandvejen, op langs Mølleåen og hjem ad den rute, jeg sansynligvis kommer til at benytte for fremtiden.
Skovstrækning ved Klampenborg
Ophold ved Skodsborg (Den svenske ø, Ven, ses i baggrunden)
Da jeg nåede Virum, godt midtvejs, stod benzinmåleren i bund. Altså tankede jeg. 3,25 l tog den, og tanken skulle angiveligt kunne rumme 5. Måleren er sandsynligvis ikke alt for præcis, men det er vist ikke helt unormalt.
På en jævn, men ikke vandvittig stejl stigning op fra Skodsborg prøvede jeg at tage tid på en kørt km på kilometertælleren. Så tæt på 2 min. som jeg nu kunne observere. (Dvs. 30 km/t) Da viste speedometeret 37 km/t.
Det sidste stræk hjem fra Ballerup på 14 km tog nøjagtigt 33 min, men en hel del lyskryds passer tydeligvis ikke til meget under 70
Der er stadig lidt bøvl med tomgangen det første halve minut eller så efter start, derefter er der intet. Maskinen tager gas uden problemer, og det er noget nær lineært at dosere.
Grundet div. begrænsninger mm. er der dog en del vandring i toppen, der ingen effekt har.
Det omdiskuterede sæde passer mig storartet, men meget over mine 172 cm er nok ikke tilrådeligt.
Og der er knald på den halogenforlygte!
Vel hjemme står benzinmåleren stadig fast fiorankret på Fuld.