Søg Garagen Hej Gæst! Register

Erfaringer med Gilera runner sp 50
#1
Hejsa

Jeg overvejer at købe en Gilera runner sp 50

http://www.c-reinhardt.dk/composite-23.h...ooserID=12 evt. fra Enghave motor.

Er der nogle der kan give mig nogle råd med på vejen?

Plusser og minusser ved dette valg.

Samt evt. hvor man kan købe den billigste/bedste kasko forsikring, har læst det super gode indlæg om forsikringer. Men det er jo et levende marked.

Ny pris 17.995 eller 18.995,

http://www.koehler-knallerter.dk/RunnerSP.htm pris 18.995.-

Der står den er med 12 liters tank hos koehler og andre steder står der den har 7 liter.

Har det noget med modellen at gøre eller hvad?

Hvor får man den bedste service?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Min Runner er godtnok en Pyjamas-model, men på de fleste punkter ligner den SP'en. Så måske kan du bruge nogle af mine erfaringer...

http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...le&CID=348

Men det vigtigste er at du prøvesidder før du køber. Runneren har en meget speciel motorcykel-agtig formfaktor som folk enten hader eller elsker. Man skal løfte benet højt for at stige på og der er ikke plads til en kasse øl foran - tilgengæld sidder man som støbt på den og vægtfordelingen er perfekt 50/50. Kombineret med de store hjul giver det nogle køreegenskaber som får een til at glemme at man sidder på en scooter og der er ikke mange som kan følge med på de snoede veje. På grund af køreegenskaberne er det også en af de sikreste scootere at køre på - man kan styre og bremse sig ud af situationer hvor de fleste andre ville ende i grøften eller værre.

Hvis du ikke synes om Runner formfaktoren, så tag et kig på Piaggio NRG i stedet. Det er stort set den samme mekanik og motor - blot i en mere klassisk scooter form med plads til de ovennævnte øller foran mellem benene.


Og med hensyn til tanken.....

Reinhardts hjemmeside er lidt kritisabel på det faktuelle område - personen som vedligeholder den har øjensynligt ikke gjort sig nogen ulejlighed med at checke de informationer som er lagt ind. Dog har de nu i det mindste fået det korrekte tankindhold sat på, men det er ikke så længe siden at de fik fejlen rettet og mange forhandlere som bare har kopieret fra den har stadig de 12 liter angivet på deres sider.

Men altså, tanken er på 7 liter. På de gamle modeller var den på 12, men på de nye er den karakteristiske "midterkonsol" lidt mindre og det koster altså 5 liter. Personligt ville jeg gerne have haft 12 liters tanken, men selv med 7 liter har man en aktionsradius på et pænt stykke over 200 km så det er stadig ikke helt dårligt.

Og motoren er i øvrigt vandkølet - ikke luftkølet som Reinhardt påstår (og forlygterne er ikke H4 men H8... bare for at være pernitten... :wink: )
Svar
#3
Runnerdude Skrev:...Og motoren er i øvrigt vandkølet - ikke luftkølet som Reinhardt påstår (og forlygterne er ikke H4 men H8... bare for at være pernitten... :wink: )
Det er sgutte pernittengrynet - det er grovkornet vildledning af godtroende kunder Ond Eller på fransk: "Noget forbandet svineri" :ranting: Godt, du er vågen :yo:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
kragen Skrev:Det er sgutte pernittengrynet - det er grovkornet vildledning af godtroende kunder...

Ja, det er lidt iriterende. Da jeg købte min var billedet også forkert - både modellen og farverne var ændrede uden at siden var blevet opdateret. Nu har de i det mindste et aktuelt billede på så man kan se, hvad man køber.
Svar
#5
Tak for brugbar respons...

Jeg er dog stadigvæk lidt itvivl om det med kasko-forsikringen?

Kan jeg tolke det som at det ikke er nødvendigt at køre til Koehler - nord for kbh. og jeg kommer syd fra.

Vanløse eller Glostrup eller kbh bliver valget.

Hvordan sikrer jeg mig at jeg får den rigtige model 2008, er der nogle kendetegn?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har en lille rettelse, det er så vidt jeg ved kun 45'er udgaven af Runner der er vandkølet, ikke 30'er modellen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#7
Men jeg skal også have den i 45 udgaven.
Svar
#8
Så er det jo intet problem Smil

Det er en dejlig scooter sådan en Gilera Runner.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
jokerper
Så en inde ved Scootergården igår og er slet slet ikke misundelig på dig hvis du køber sådan en. :wink:
Møglækkert udseende, man sidder godt og..

Nej alt det gode og positive er sagt om modellen,så det vil bare blive gentagelser, har intet andet end at tilføje end: KØB DEN.

Den jeg så stod i hvid med røde stafferinger. Mums den var sgu lækker.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DarkSide Skrev:Jeg har en lille rettelse, det er så vidt jeg ved kun 45'er udgaven af Runner der er vandkølet, ikke 30'er modellen.

Hmmm, jeg var faktisk ikke klar over, at de nye modeller stadig bliver lavet med luftkøling - jeg troede at alle modeller på det danske marked var med vand.

Men nu du siger det, så kunne det godt give en smule mening. Jeg ved af erfaring at kølingen på 45'eren ikke virker optimalt før variatorringen fjernes - den køler tilsyneladende for kraftigt på grund af det høje omdrejningstal - og 30'eren har hele to ringe i variatoren så på den må fænomenet være endnu mere udtalt. Måske har man derfor besluttet at bruge AC modellen til 30'er droslingen.


:oops: Tjah, dermed kan det jo være at jeg har været lidt for hård ved Reinhardt's web-master. Jeg stoler dog stadig ikke på deres oplysninger.
Svar
#11
DarkSide Skrev:Jeg har en lille rettelse, det er så vidt jeg ved kun 45'er udgaven af Runner der er vandkølet, ikke 30'er modellen.

Hmmm, jeg var faktisk ikke klar over, at de nye modeller stadig bliver lavet med luftkøling - jeg troede at alle modeller på det danske marked var med vand.

Men nu du siger det, så kunne det godt give en smule mening. Jeg ved af erfaring at kølingen på 45'eren ikke virker optimalt før variatorringen fjernes - den køler tilsyneladende for kraftigt på grund af det høje omdrejningstal - og 30'eren har hele to ringe i variatoren så på den må fænomenet være endnu mere udtalt. Måske har man derfor besluttet at bruge AC modellen til 30'er droslingen.


:oops: Tjah, dermed kan det jo være at jeg har været lidt for hård ved Reinhardt's web-master. Jeg stoler dog stadig ikke på deres oplysninger.
Svar
#12
jokerper Skrev:Samt evt. hvor man kan købe den billigste/bedste kasko forsikring, har læst det super gode indlæg om forsikringer. Men det er jo et levende marked.

Jeg havde min PGO T-Rex (45'er) kaskoforsikret hos GF-forsikring, det gav jeg i omegnen af 2800-3000 kr for om året.
Så dem ville jeg da prøve at give et ring Smil
Svar


Forum spring: