Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp med ny knallert/scooter
#1
Hej alle sammen , jeg skal have min første knallert/scooter. Men, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge, har i nogle foreslag til en god knallert? Gerne 4-takt. Den skal bruges til daglig transport på 2x7 km cirka, det løse :P

Den skal helst ligge ved de 10-12.000 kr.

På forhånd tak. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Chitta Skrev:Hej alle sammen , jeg skal have min første knallert/scooter.

Men, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge, har i nogle foreslag til en god knallert? Gerne 4-takt.

Den skal bruges til daglig transport på 2x7 km cirka, det løse :P

Den skal helst ligge ved de 10-12.000 kr.


På forhånd tak. Smil

Hej og velkommen.

Du har jo næsten rammet det hele ind på forhånd.
Gerne 4-takt, til maks 12.000kr,-

Så er det bare ud og se/prøvekøre så mange 4-taktere i dén prisleje som muligt.

Thansen har jo et par forskellige modeller, hvor Giantco Sprint nok er den mest udbredte.
Giantco Stealth var måske også et kig værd.

Jeg ville selv nok vælge Kymco Super 8 inden for prislejet, den ser rigtig lækker ud, og generel positiv mening om den: http://www.npmotor.dk/?site=produkter&id...rue#prod10
Svar
#3
Jeg har hørt meget dårligt om Giantco Sprint , er det en god solid knallert?
Svar
#4
Hvordan kan det være du gik væk fra tanken om en PGO?

(Er bare nysgerrig - der ligger ingen skjulte budskaber i mit spørgsmål Grin )
Svar
#5
Det er jeg heller ikke helt, har stadig Hot 50 i hovedet, men jeg hørte bare det med at den kørte meget længere på literen hvis det var en 4-takts motor. Og jeg skal jo mest bruge den som transportmiddel til gymnasie.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Chitta Skrev:Det er jeg heller ikke helt, har stadig Hot 50 i hovedet, men jeg hørte bare det med at den kørte meget længere på literen hvis det var en 4-takts motor. Og jeg skal jo mest bruge den som transportmiddel til gymnasie.
Okay Grin
Svar
#7
Hvad mener i om Giantco Sprint?
Svar
#8
Chitta Skrev:Hvad mener i om Giantco Sprint?

Søgning på Giantco Sprint - der er så meget læsestof om denne model.

Der er gode fortællinger og der er dårlige, ligesom ved alle andre mærker.
Umiddelbart vil jeg mene at til prisen er den fin, det handler mere om hvorvidt mekanikerne ved servicecentrene er gode nok. Det er lidt et gamble ved THansen.
Svar
#9
Chitta Skrev:Jeg har hørt meget dårligt om Giantco Sprint , er det en god solid knallert?

Motor mæssigt har jeg intet at klage over selv efter 8000km, den går virkelig fantastisk. Smil

Skjoldene har dog ikke holdt så godt, men jeg har heller ikke passet så godt på dem.

Ellers har jeg ikke oplevet nogle store problemer med min sprint, udskiftning af et par sliddele en gang i mellem, og en ventiljustering, så køre den elles der ud af. Fortvivletcooter:

Jeg har valgt selv at reparer, og lave eftersyn, på sprinten, lige fra starten af.
Det har jeg sparet ca 2000kr på at gøre som jeg eller var kommet af med til eftersyn. :P
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hmmm okay. Jeg var lige i T-Hansen for at kigge på Sprint og Stealth.

Dem de havde stående var åbne nedenunder, hvor der ellers sidder en plastikplade til at lukke af op mod moteren, var det bare fordi det var udstillingsmodeller?
Eller er de generelt sådan?
Svar
#11
Chitta Skrev:Hmmm okay. Jeg var lige i T-Hansen for at kigge på Sprint og Stealth.

Dem de havde stående var åbne nedenunder, hvor der ellers sidder en plastikplade til at lukke af op mod moteren, var det bare fordi det var udstillingsmodeller?
Eller er de generelt sådan?

Hmm nu er jeg ikke helt sikker på hvad du mener.
Men moteren er ikke dækket af med en plade nedeunder, der sidder et plastikskjold/luftskjold rundt om moteren.

Bundpladen stopper ca ved den røde streg:
[Image: 2122.jpg]
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
Hmmm okay.
Men har man fri adgang til motoren?
Svar


Forum spring: