Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvorfor lærer de det aldrig?
#1
Igen nogle knallerister der lærer det på den hårde måde:
http://ekstrabladet.dk/112/article1031430.ece
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
JPS
Tror du skrev et sted et eller andet med at de unge tror de kan alt uden konsekvenser.
Det vil aldrig blive anderledes da dagens unge tror de er små guder (opdragelsen??)og de aner som regel intet om hvad sund fornuft og omtanke er.
Jeg bebrejder som sådan ikke de unge men deres forældre.
Det er dem der burde stå frem og forlange at den unge altid kører med hjelm og hvis de, forældrene, bare 1 gang ser eller hører den unge køre uden hjelm eller med f.eks 2 på, ja så skulle de konfiske knallerten OG sælge den.
Eller ihvertfald låse den fast så den unge ikke kan køre på den et stykke tid.

DET, er der respekt for efter min mening.
Mine egne unger kører aldrig, tør jeg godt skrive, og har aldrig kørt uden hjelm.
Den er en naturlig del af "udrustningen" når man skal på 2 hjuleren.

Svar
#3
Sund fornuft og omtanke er baseret på erfaring og viden. Opdragelse – eller tugtelse – i denne sammenhæng, kan kun blive et element i de unges konsekvensberegning. Alle vore handlinger - det gælder både unge og ældres - er et resultat af en personlig konsekvensberegning, og handlingerne vil følgelig altid være ”de mest fornuftige” i situationerne. Vi foretager os derfor aldrig noget, uden, at det er det mindste af evt. flere onder. Vi kan kun, som alle andre skabninger, være rene egoister. Vi foretager os altid kun det, hjernen byder os, at være det mest fordelagtige for os selv. Så ældre, med et naturligt større erfaringsgrundlag, skal være varsomme med, at fare fordømmende i blækhuset, når andre med mindre erfaring, begår "åbenlyse" dumheder. Dumheder begås sjældent af ond vilje.

Hver enkelt af de unge i denne hændelse, har derfor vurderet, at handlingens positive sider vejede tungere, end de negative konsekvenser, hver enkelt erfaringsmæssigt kunne komme i tanke om. De er nu blevet en erfaring rigere, og de vil i fremtiden derfor være i stand til træffe lidt bedre beslutninger. Paradokset er, at fejl skyldes manglende erfaring; jo flere fejl vi begår, desto mere erfaring får vi – og jo mere erfaring vi får, desto færre fejl begår vi, og dermed får vi også mindre erfaring. At påstå, at man bliver klogere med alderen, har altså sin begrænsning :wink:

PS! I øvrigt mener jeg, at alle børn og unge, er nogle irriterende dumme paphoveder, der tror, at de ved alt, og at forældre derfor burde kunne få dem "færdigudviklet" og stuerene med reklamationsret, så forældre i ro og mag kan ældes med ynde :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#4
Autsch, Grin Den skal lige læses en gang til>> kragen. 8)

Svar
#5
kragen Skrev:... så forældre i ro og mag kan ældes med ynde :P
/me forestiller mig lige kragen iført balletdragt og tutu-skørt danse yndefuldt rundt i pirouetter, med rollatoren holdende udenfor scenen... Fortvivlethock:
/me rækker ud efter hjerneklorinen, for at få bleget det image ud af min hukommelse...

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
kragen Skrev:PS! I øvrigt mener jeg, at alle børn og unge, er nogle irriterende dumme paphoveder, der tror, at de ved alt, og at forældre derfor burde kunne få dem "færdigudviklet" og stuerene med reklamationsret, så forældre i ro og mag kan ældes med ynde :P

/me var ved at dø af latter da han læste dette
Men jeg tror du har fat i noget :P

Personligt syns jeg selv at restriktionerne for kanpagnerne burde fjernes, og man skulle have lov til at se "den virkelige verden" i den slags sammenhæng. Fx filme Neurologisk afdeling på syge huset, hvor 50% (personligt gæt) af dem der ligger der er hårdt ramte folk som har haft lidt for meget fart på deres 2hjuler. Evt vise en hjelm der har ramt asfalten hårdt med 80-90 km timen osv osv.

Vil nok sige at hvis jeg havde set: "Smoking can cause a slow and painful death", på de cigaret pakker dengang jeg startede med at ryge, for 12 år siden, var jeg nok ikke begyndt. Nu er det blevet for meget en vane og det hjælper ikke med "skræmme bannere" på pakkerne, da jeg allerede kender de fleste af dem i forvejen og jeg nok først stopper når min vejrtrækning holder op. Nutidens "unge" er jo udødelige. Så vis dem deres egen dødelighed, kan være det hjælper.

EDIT: Typo's
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#7
Havoc, der er desværre gået for meget "lilla ble" i omgangen med unge. Børn fatter ikke realiteten og sammenhængen i konskvenser, hvis de kun bliver beskrevet - det være sig mundtligt, skriftligt eller på film. Selv konsekvenser, de ved selvsyn kan se på f.eks. et sygehus, har ikke den store "klæbeevne". Børn skal "opleve" konsekvenser, før de kan relatere til dem. Jeg siger ikke dermed, at man skal tage sit barn hen til komfuret, og brænde lapperne på dem, så de forstår, at det ikke bare er ord, når de får at vide, det er farligt, at røre det - men det illustrerer ret godt ideen.

Hvordan vil du forklare lille Hother, at han ikke må røre ved de varme gryder, når lille Hother samtidigt kan se, at alle de voksne kan gøre det, uden at der sker dem noget? Hvordan vil du forklare lille Tusnelda Tusindfryd, at hun ikke må slå lillebror med en stegepande, når det nu går godt på film? Hvordan vil du forklare de tre unge på knallerten, at det er farligt, når de har set andre gøre det det uden uheld - eller endda selv har gjort det adskillige gange? Ikke så let vel :?

Vi må helt derhen, hvor barnet har følt en så ubehagelig konsekvens, bare ved ikke at følge en ordre (uha- et ubehageligt ord), at alene det, at trodse en ordre, vil føles mere negativt, end at udføre den forbudte handling. Dette blev før i tiden forsøgt med tærsk og stuearrest - afstraffelsmetoder, der idag ikke lovlige. Men hvis guleroden ikke virker på æslet i jernbaneoverskæringen, så kan det altså blive nødvendigt med mere hårdføre metoder, hvis æslet skal overleve :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#8
En knallertkampagne, rettet mod forældrene er på vej:
knallertkampagne.
Svar
#9
Jps Skrev:En knallertkampagne, rettet mod forældrene er på vej:
knallertkampagne.
"Målt i forhold til antal kørte kilometer er der 50 gange større risiko for en ulykke på knallert end i bil." Fortvivlethock: Målt hvordan, og hvorfor, og hvad kan vi lære af det? Alt i alt, en intetsigende oplysning.

Hvor meget større er risikoen for en ulykke på cykel, i forhold til i bil pr. kørte kilometer :P

Det er 1000 gange større risiko for at en kondiløber kommer til skade end en knallerist - OG?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Citat:I sidste uge mistede 15-årig Rasmus livet, da han - på sin knallert - blev kørt ned af en vanvidsbilist.

Det var da bilens, skyld og der er nok ik den store forskel på om knallertkøren var 15 eller havde været fx 16?
Svar
#11
Pgo-Fan Skrev:
Citat:I sidste uge mistede 15-årig Rasmus livet, da han - på sin knallert - blev kørt ned af en vanvidsbilist.

Det var da bilens, skyld og der er nok ik den store forskel på om knallertkøren var 15 eller havde været fx 16?

Idioten, nægter sig skyldig:
Ulykke.
Svar
#12
Knallert kører ramt af bil.
http://www.folketidende.dk/apps/pbcs.dll.../562708398
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: