Søg Garagen Hej Gæst! Register

Påfyldning af bremsevæske - forbremse
#1
under lygtehuset finder man denne fætter
[Image: album_pic.php?pic_id=140]

løsn de to skruer og kontroler at der er bremsevæske på efterfyld om nødvendigt
nede ved forhjulet sidder bremsecaliperen der kan du løsne denne nippel lidt så
der akkurat lige kommer væske ud når du trykker på bremsen, gør dette nogle
gange og spænd niplen med bremsegrebet inde og husk at efterfylde bremsevæske
pas så på du ikke ryger ud over styret første gang du bremser

[Image: album_pic.php?pic_id=141]
:--w
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
God guide :thumbup:
Hvor ofte skal der tjekkes for bremsevæske?
Svar
#3
Kan det passe det er ved hver 3000km?
Nogen der ved det?
Svar
#4
hvis man syntes grebet bliver trykket
lige langt nok ind bør man måske lige
se efter men hvis caliperen eller bremseslangen
ikke er utæt bruger den ikke noget
:--w
Svar
#5
Hej Jeg har også nogle problemer med forbremsen. Jeg kan næsten trykke den helt i bund og har forsøgt med anvisningen du har lagt ud. Første gang tømte jeg nærmest beholderen helt.

Nu er den ligesom fra starten. Den bremser men slet ikke nok. Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ? Der er ingen utætheder da den ikke smider væsken.

Hvor langt bør den kunne trækkes ned for at den er i orden bremsen ?

vh

Kim
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Sokrates Skrev:Hej Jeg har også nogle problemer med forbremsen. Jeg kan næsten trykke den helt i bund og har forsøgt med anvisningen du har lagt ud. Første gang tømte jeg nærmest beholderen helt.

Nu er den ligesom fra starten. Den bremser men slet ikke nok. Nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ? Der er ingen utætheder da den ikke smider væsken.

Hvor langt bør den kunne trækkes ned for at den er i orden bremsen ?

vh

Kim

hejsa jeg har det samme problem og scooteren er helt ny jeg kan stadig trykke bremsen i bund og har tømt den for vædske jeg prøver i morgen igen når jeg har fået købt ny vædske ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre
Svar
#7
man løsner ventilen lidt så der når man trykker
grebet lige akkurat kommer væske ud af den
lige så snart man rører den så holder man grebet
på det punkt mens man spænder ventilen når den er
spændt til slipper man grebet og husk så at efterfylde
bremsevæske \Grin/
Svar
#8
SLK Skrev:God guide :thumbup:
Hvor ofte skal der tjekkes for bremsevæske?

Bremsevæsken skal udskiftes hvert andet år. Det må IKKE køre længere end 2 år. Hvis der overskrides meget over 2 år så vil din bremse blive meget fjedre. Så HUSK dette.

HUSK HUSK HUSK at under på fyldning af bremsevæsken må væsken IKKE komme under MINIUM, da der så vil blive luft i systemet.
Med venlig hilsen Andrew!
Svar
#9
Jeg har selv kørt 3000km nu siden jeg sidst fyldte bremsevæske på og bremsen fungere stadig rigtig godt og den kan ikke tykkes meget i bund så der er stadig godt med bremsevæske i Grin Dog har jeg lige tjekket mit bremsevæske i dag og jeg kan se at den er lige lidt under "lower" inddikationen som vises forrest på bremsevæske beholderen. Jeg vil skyde på man kan kører omkring de 5000km på en fyldt bremsevæske beholder 8) Husk man kun må bruge DOT 3 og 4 på Sprinten. Dot 4 anbefales dog som den bedste Smil
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Giantco-Sprint Skrev:Jeg har selv kørt 3000km nu siden jeg sidst fyldte bremsevæske på og bremsen fungere stadig rigtig godt og den kan ikke tykkes meget i bund så der er stadig godt med bremsevæske i Grin Dog har jeg lige tjekket mit bremsevæske i dag og jeg kan se at den er lige lidt under "lower" inddikationen som vises forrest på bremsevæske beholderen. Jeg vil skyde på man kan kører omkring de 5000km på en fyldt bremsevæske beholder 8) Husk man kun må bruge DOT 3 og 4 på Sprinten. Dot 4 anbefales dog som den bedste Smil
Det er DOT4, man bruger til vores maskiner. Bremsesystemet er ikke et lukket system, og bremsevæsken optager derfor fugt fra luften i beholderen ved mastercylinderen - der, hvor man fylder på. Det er fugten og iltningen, der "degenererer" væsken, og ikke brugen af bremserne. Det er derfor ikke et spørgsmål om kørte kilometer, men om, hvor længe, bremsevæsken har været i systemet :wink: Skift væsken hvert år, eller senest, hvert andet år.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#11
kragen Skrev:Det er DOT4, man bruger til vores maskiner. Bremsesystemet er ikke et lukket system, og bremsevæsken optager derfor fugt fra luften i beholderen ved mastercylinderen - der, hvor man fylder på. Det er fugten og iltningen, der "degenererer" væsken, og ikke brugen af bremserne. Det er derfor ikke et spørgsmål om kørte kilometer, men om, hvor længe, bremsevæsken har været i systemet :wink: Skift væsken hvert år, eller senest, hvert andet år.

Jeg vil også skifte min væske mindst 1 gang om året Grin Du kan også benytte DOT 3. Det står på bremsevæske beholderen. Både DOT 3 og DOT 4 er beregnet til vores Sprint men jeg foretrækker og benytter også selv DOT 4 8)
Giantco Sprint - Så har den gået 8000km:D
(26.11.09)
Svar
#12
Giantco-Sprint Skrev:Jeg vil også skifte min væske mindst 1 gang om året Grin Du kan også benytte DOT 3. Det står på bremsevæske beholderen. Både DOT 3 og DOT 4 er beregnet til vores Sprint men jeg foretrækker og benytter også selv DOT 4 8)
Du kan godt bruge DOT3, men DOT4 har et lidt højere kogepunkt, hvilket ikke er uden betydning :wink: DOT3 og DOT4 og DOT5.1 kan godt blandes, men ingen af dem må blandes med DOT5 :oops:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: