Søg Garagen Hej Gæst! Register

Thansen's Fart begrænser
#25
LETSINDIG Skrev:Det gik ikke, det jeg tror er galt, er at den er konstrueret til først at gribe ind ved omdrejninger højere end en firetakter kommer op på...

Det er nok snarere det faktum, at der kun kommer en tændingspuls for hver anden omdrejning på en 4-takter. Hvis dimsen virker ved at tælle pulser ser det for den ud som om, 4-takteren har det halve omdrejningstal af hvad den rent faktisk kører med.

Hvordan man så lige fikser det, har jeg desværre ikke noget bud på....
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Holten
Ja selvfølgelig, men kan du sige mig, hvad er til grov og fin justering. Hvis jeg drejer den blå helt til højre, så er der et enkelt sted hvor jeg på den anden kan få motoren til at gå dårligt, men det er ved alle omdrejninger.
Som jeg forstår vejledning så er den blå til finjustering og den anden til grov. Hvor langt ned i omdrejninger kan du sætte begrænsningen? Ved du om den kutter for tænding, altså sådan at den prutter, eller mon den forskyder tændingstidspunkt.
http://media.thg.dk/DAT/pic/l/99262850000.JPG

Runnerdude
Nu sidder impulsgiveren på krumtappens svinghjul, så det kan kun være sådan. Skulle det fikses ville det blive rent Storm P.
På lidt mere avanceret motorer ( alle biler) sidder den på knastakslen, efektivt og enkelt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#27
Jeg har desværre ikke tid til at prøve at sætte min på nu. Rejser imorgen tidlig til Frankrig 2 uger.

Tester det når jeg kommer hjem - God ferie til alle!
Svar
#28
Har du sat den korrekt til?

Den røde på pulseren (blå/gul ledning på agility), ser korrekt ud. Men den sorte skal vist til stel.
På diagrammet, har du skrevet hvid ledning / gul ledning på generator. Der skal den ikke forbindes til. Stel er de fleste steder de grønne ledninger.

Boksens sorte skal altså på scooterens grønne ledning eller stel (endeligt ikke på scooterens sorte, den er 12V og ikke stel!), og den røde, skal på pulseren (blå/gul ledning, f.eks. på tændingskontakten, eller direkte på pulseren).
Svar
#29
Super 8
Ja den sorte er sat til stel, og det på motorblokken ved starteren, her sidder en stel i forvejen. Pulsledning blå/gul blev ført ud af motoren i et bundt med de andre derfor fornævnte jeg dem. Egentlig var det som en ekstra hjælp for andre, Monge har en liggende, men kanske det skaber mere forvirring.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
kragen Skrev:Få taget dig sammen Mongo :wink: Jeg venter også på et resultat, før jeg investerer Griner


Jeg tør ikke at sætte den på, det er jo ikke samme manual som til thansens *s*
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#31
LETSINDIG Skrev:Det gik ikke, det jeg tror er galt, er at den er konstrueret til først at gribe ind ved omdrejninger højere end en firetakter kommer op på. Når scooteren var på støttefod kunne jeg lige ane at den greb ind ved fuldgas, under kørsel trak den hastighed ned fra 65 til 60 km/t.

Men ellers var den let at isætte, begrænserens røde ledning blev sat på ved picup (stator) ledning i samlestikket ( bag sædebrønd til højre men ellers let at finde, følg dem fra motor der er kun tre ), og den sorte til motorens stel (ved starteren)

[Image: 2081.jpg]

[Image: 2082.jpg]


Jeg håber på jeg ku prøve at sætte pinascoen på, udfra dine billeder, men jeg synes den er mangelfuld til at jeg endnu ik tør rode med det endnu :


I pinasco-manualen står der "The red wire connect to the positive rail of the ignition block using pressure connector supplied".
"The red wire has a fuse to protect the device against incorrect installation".
"First install the red wire".

"The black and yellow wire must be connected to an earthing point on the engine block, using pressure connector supplied".

"The green wire must be connected to the sensor cable that goes from the pickup to the electronic ignition controller CDI, using pressure connector supplied".

Jeg har ikke oversat det til dansk med vilje, det er for at få jeres mening om hvordan det skal samles.

Skal jeg trække ledninger eller er de alle ved motoren?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#32
Du skal ikke trække nogen ny ledning :wink: Du skal forbinde ledningerne, der sidder på din begrænser, til de eksisterende ledninger på knallerten ved hjælp af de medfølgende "pressure connectors " (strømtyve). Det er nogle små plastikdimser med en "nål" i, som du klemmer over de eksisterende ledninger.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#33
kragen Skrev:Du skal ikke trække nogen ny ledning :wink: Du skal forbinde ledningerne, der sidder på din begrænser, til de eksisterende ledninger på knallerten ved hjælp af de medfølgende "pressure connectors " (strømtyve). Det er nogle små plastikdimser med en "nål" i, som du klemmer over de eksisterende ledninger.

Det der er mit problem, er at finde ledningerne.

Udfra Letsindig´s billed har jeg fundet den blå/gule pickup ledning.
Den skal sættes sammen med den grønne ledning fra pisnascoen.

Og den røde ledning skal jeg finde en plus ledning, og den sorte og gule ledning fra pinascoen skal have stel.

Har jeg ret?

Det der er problemet er at finde dem.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Ingen der kan give råd hvordan det skal samles?
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#35
Når ikke der er nogen, som har erfaring med at få den til at virke på 4T, er det svært at rådgive om noget.

"The red wire connect to the positive rail of the ignition block using pressure connector supplied".
The positive rail of the ignition block. <<- Det er sort snak for mig, som fagmand. Hvor mener de henne på scooteren med det? Hvad betyder det oversat til dansk? Tændingsblok. :raisebrow:
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#36
Lehmann Skrev:Når ikke der er nogen, som har erfaring med at få den til at virke på 4T, er det svært at rådgive om noget.

"The red wire connect to the positive rail of the ignition block using pressure connector supplied".
The positive rail of the ignition block. <<- Det er sort snak for mig, som fagmand. Hvor mener de henne på scooteren med det? Hvad betyder det oversat til dansk? Tændingsblok. :raisebrow:
Det skal du ikke være ked af :wink: Det er heller ikke fagmænd, der skriver/oversætter brugsvildledninger. Jeg har engang skrevet den danske/nordiske del af en amerikansk teknisk ordbog for filmbranchen - og jeg har absolut ingen forstand på begreberne :? Jeg kender også nogle, der i sin tid har oversat menuer og lign. for M$crosoft til dansk. De var godt nok studerende, men ikke i EDB - hvilket nok forklarer de lidt mystiske fordanskninger.

Den famøse ignition block, kan iflg. teknisk ordbog både være tændspoleenheden og cdi'en, og " positive rail" er taget fra printpladejargonen. og henviser her bare til +ledningen, der går ind til +strømkredsen på printpladen.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: