Som regel er der 4 eller 5 ledninger på tændingskontakten:
- BAT1: Denne går til plus på batteriet, og er på 12V, også når tændingen er slukket.
IG: Ignition. Denne går til pulser-spolen og til CDI'en.
Earth: Forbundet til minus (stel).
BAT2: Denne er udgangen fra tændingskontakten - og er på plus 12V når tændingen er ON.
Stel (option): Denne er forbundet til minus, og tændingskontaktens stel.
Funktionen af tændingskontakten:
Når tændingskontakten står på ON, så sætter den BAT1 til BAT2, således scooteren får strøm.
Når tændingskontakten står på OFF, så sætter den IG til Earth, således scooterens tænding kortsluttes med jord, hvorved scooteren stopper øjeblikkeligt.
Du finder tændingskontakten, ved at åbne for front-skjoldet.
Citat:I pinasco-manualen står der "The red wire connect to the positive rail of the ignition block using pressure connector supplied".
"The red wire has a fuse to protect the device against incorrect installation".
"First install the red wire".
"The black and yellow wire must be connected to an earthing point on the engine block, using pressure connector supplied".
"The green wire must be connected to the sensor cable that goes from the pickup to the electronic ignition controller CDI, using pressure connector supplied".
The red wire, henviser til den røde ledning på hastighedsregulatoren.
The black and yellow wire, henviser til den sorte og gule ledning på hastighedsregulatoren.
The green wire, henviser til den grønne ledning på hastighedsregulatoren.
Hastighedsregulatorens ledningsfarver, har INTET med scooterens ledningsnets farver at gøre. Alle scooteres ledningsfarver er forskellige, og der er ingen standard.
Normalt, vil hastighedsregulatorens ledninger, skulle forbindes til tændingskontaktens ledninger.
Den røde, skal forbindes til hvor der er plus, når tændingen er ON. På Kymco, er det BAT2 (sort ledning).
Den sorte og gule, skal forbindes på stel ledningen til tændingskontakten. På Kymco, er den mærket E, og det er den grønne ledning.
Den grønne ledning, skal forbindes til IG på tændingskontakten. På Kymco mærket IG, og ledningernes farver kan variere mellem Kymco modellerne, men det er den tofarvede ledning på tændingskontakten.
Af tændingskontaktens 5 ledninger, er der således kun éen du ikke skal bruge, og det er den der går direkte til batteriet, og som har plus 12V på uafbrudt. Din hastighedsregulator, skal forbindes til de 4 andre ledninger - hvoraf to dog begge er minus.
Normalt er derfor nemmest, at forbinde en hastighedsregulator på tændingskontakten, da du her har samlet præcis de ledninger, som du har brug for at bruge. Naturligvis er vigtigt, at de sættes på korrekt - for gør du forkert, kan du ødelægge hastighedsregulatoren. Måske kan du enda ødelægge scooteren (pulserspole og CDI).