Søg Garagen Hej Gæst! Register

Thansen's Fart begrænser
#37
Der følger et diagram med, det sku jeg nok have postet med det samme *ups*



[Image: 2458.jpg]


Er det til nogen hjælp?

Hvor finder jeg de ledninger på scooteren, det er det store spørgsmål Smil
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Den røde fra din Pinasco boks skal på den sorte ledning ved tændingslåsen. Så får denne ledning +12V når nøglen drejes til "ON".

Den sorte fra din Pinasco boks skal på motorblokken et sted, så den har forbindelse med de øvrige stelforbindelser. F.eks. ved startermotoren.

De to øvrige kan jeg ikke gøre mig klog på. Iflg. tegningen er der kun to ledninger på CDI boksen, og de er ikke angivet med nogen farve, de som skal bruges. Og mig bekendt er der typisk 5-6 ledninger på en CDI boks på en 4takter.

Ikke nem at blive klog på. :eh:
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#39
Hov, der blev tegningen lige ændret. :/

Efter din nye tegning, så passer min første beskrivelse på sort og rød ledning.

Dog skal den gule også forbindes til stel med den sorte iflg. dit diagram.

Til sidst skal den grønne så forbindes til den blå/gule ledning fra Pick-up'en.

Alle de forbindelser kan du lave uden at ødelægge ledningsnettet, da du bare kan stoppe dem op bagi ledningen på multistikket. Bare vær kreativ. Selv plejer jeg at påvirke den lille lås i stikket og hive det enkelte stik ud af plastikken. Så flettes ledningen ind i stikket og presses tilbage på plads. Så ligner det næsten en original montering. Smil
Ivrig scooterkører både på gaden og på banen.
Har rodet med scootere siden 95, hvor jeg startede i lære.
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_vi...p?ID=12360
Svar
#40
Lehmann Skrev:Hov, der blev tegningen lige ændret. :/

Efter din nye tegning, så passer min første beskrivelse på sort og rød ledning.

Dog skal den gule også forbindes til stel med den sorte iflg. dit diagram.

Til sidst skal den grønne så forbindes til den blå/gule ledning fra Pick-up'en.

Alle de forbindelser kan du lave uden at ødelægge ledningsnettet, da du bare kan stoppe dem op bagi ledningen på multistikket. Bare vær kreativ. Selv plejer jeg at påvirke den lille lås i stikket og hive det enkelte stik ud af plastikken. Så flettes ledningen ind i stikket og presses tilbage på plads. Så ligner det næsten en original montering. Smil


Ja undskyld jeg kom til at poste den med 2 pickupwires, jeg troede jeg ku nå at ændre det inden nogen så det Griner

Tak jeg vil kigge på det snart
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#41
Virker den så til en 4-takter som min agility
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
pavi2000 Skrev:Virker den så til en 4-takter som min agility

Tjek lige dato/ år på indlægget Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#43
50cc4ever Skrev:Tjek lige dato/ år på indlægget Blink med øjet.
Det kan da godt være, at indlægget er gammelt, men derfor kan et indlæg da godt være "aktuelt". Der er i forummet mange gamle indlæg med "eviggyldige" problemer, der endnu ikke er blevet løst, og dermed stadig er "aktive". Mig bekendt, er problemet med de manuelle begrænsninger på firtakterne, stadig ikke løst, og især ikke, om nok den bedste, Pinascoen, kan fungere på en firtakter. Jeg vente da stadig på, at en kan påvise, at den virker, og i givet fald, hvordan :wink: .
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#44
kragen Skrev:Det kan da godt være, at indlægget er gammelt, men derfor kan et indlæg da godt være "aktuelt". Der er i forummet mange gamle indlæg med "eviggyldige" problemer, der endnu ikke er blevet løst, og dermed stadig er "aktive". Mig bekendt, er problemet med de manuelle begrænsninger på firtakterne, stadig ikke løst, og især ikke, om nok den bedste, Pinascoen, kan fungere på en firtakter. Jeg vente da stadig på, at en kan påvise, at den virker, og i givet fald, hvordan :wink: .

Jamen, så holder jeg da min kæft i Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#45
Som regel er der 4 eller 5 ledninger på tændingskontakten:
  • BAT1: Denne går til plus på batteriet, og er på 12V, også når tændingen er slukket.
    IG: Ignition. Denne går til pulser-spolen og til CDI'en.
    Earth: Forbundet til minus (stel).
    BAT2: Denne er udgangen fra tændingskontakten - og er på plus 12V når tændingen er ON.
    Stel (option): Denne er forbundet til minus, og tændingskontaktens stel.
Funktionen af tændingskontakten:
Når tændingskontakten står på ON, så sætter den BAT1 til BAT2, således scooteren får strøm.
Når tændingskontakten står på OFF, så sætter den IG til Earth, således scooterens tænding kortsluttes med jord, hvorved scooteren stopper øjeblikkeligt.

Du finder tændingskontakten, ved at åbne for front-skjoldet.

Citat:I pinasco-manualen står der "The red wire connect to the positive rail of the ignition block using pressure connector supplied".
"The red wire has a fuse to protect the device against incorrect installation".
"First install the red wire".

"The black and yellow wire must be connected to an earthing point on the engine block, using pressure connector supplied".

"The green wire must be connected to the sensor cable that goes from the pickup to the electronic ignition controller CDI, using pressure connector supplied".

The red wire, henviser til den røde ledning på hastighedsregulatoren.
The black and yellow wire, henviser til den sorte og gule ledning på hastighedsregulatoren.
The green wire, henviser til den grønne ledning på hastighedsregulatoren.

Hastighedsregulatorens ledningsfarver, har INTET med scooterens ledningsnets farver at gøre. Alle scooteres ledningsfarver er forskellige, og der er ingen standard.


Normalt, vil hastighedsregulatorens ledninger, skulle forbindes til tændingskontaktens ledninger.

Den røde, skal forbindes til hvor der er plus, når tændingen er ON. På Kymco, er det BAT2 (sort ledning).

Den sorte og gule, skal forbindes på stel ledningen til tændingskontakten. På Kymco, er den mærket E, og det er den grønne ledning.

Den grønne ledning, skal forbindes til IG på tændingskontakten. På Kymco mærket IG, og ledningernes farver kan variere mellem Kymco modellerne, men det er den tofarvede ledning på tændingskontakten.

Af tændingskontaktens 5 ledninger, er der således kun éen du ikke skal bruge, og det er den der går direkte til batteriet, og som har plus 12V på uafbrudt. Din hastighedsregulator, skal forbindes til de 4 andre ledninger - hvoraf to dog begge er minus.

Normalt er derfor nemmest, at forbinde en hastighedsregulator på tændingskontakten, da du her har samlet præcis de ledninger, som du har brug for at bruge. Naturligvis er vigtigt, at de sættes på korrekt - for gør du forkert, kan du ødelægge hastighedsregulatoren. Måske kan du enda ødelægge scooteren (pulserspole og CDI).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Fin forklaring :thumpup: . Så hjalp det altså alligevel, at "genopfriske" indlægget :P .

Nu mangler vi bare, at nogen, får det til, at virke på en firtakter :?
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#47
kragen Skrev:Fin forklaring :thumpup: . Så hjalp det altså alligevel, at "genopfriske" indlægget :P .

Nu mangler vi bare, at nogen, får det til, at virke på en firtakter :?

Selv :P. Hr. Krage. Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#48
Pinasco fartbegrænser hos speed-up passer ikke til 4-takter, har lige snakket med dem!!!!Ked af det
Svar


Forum spring: