Søg Garagen Hej Gæst! Register

Døde ud, og kan ikke starte :(
#1
Hej B-S.
Jeg var ude og køre scooter med en af mine venner. Vi havde kørt ca. 8 km med 30 km/t, da min vens scooter er lovlig. Jeg kører selv på en Texas Free 50/4, som har gået 11.000km. Den er helt ubegrænset.

Vi havde været inde ved købmanden i 10 minutter. Da vi skulle kører hjem, havde den lidt problemer med at starte. Jeg fik den igang, og gassede den lidt op og lod den ellers stå i tomgang. Da vi så skulle kører, gav jeg gas, og så døde den ud. Siden da har den ikke ville starte Udråbstegn

Jeg har du prøvet med jetstart - Ingen reaktion
Har tjekket tændrøret - Det gnister fint
Jeg har holdt en hånd for indsugning - Min hånd blev våd af benzin, så den for vel benzin?
Jeg har stillet ventiler - Ingen reaktion
Der er kompression på!
Tændrøret var helt tørt, så måske for den ikke benzin ind i cylinderen?

Det er ca. 30 km sidden at jeg skiftede motorolie.

Spørgsmålet er så nu, kan den havde taget en stempel ring, eller på nogen måde havde ødelagt cylinderen ? Det motorolie jeg hældte på den, var noget bil olie fra shell 10w40.

Jeg håber vi kan finde løsningen sammen Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
hellbinde Skrev:Hej B-S.
Jeg var ude og køre scooter med en af mine venner. Vi havde kørt ca. 8 km med 30 km/t, da min vens scooter er lovlig. Jeg kører selv på en Texas Free 50/4, som har gået 11.000km. Den er helt ubegrænset.

Vi havde været inde ved købmanden i 10 minutter. Da vi skulle kører hjem, havde den lidt problemer med at starte. Jeg fik den igang, og gassede den lidt op og lod den ellers stå i tomgang. Da vi så skulle kører, gav jeg gas, og så døde den ud. Siden da har den ikke ville starte Udråbstegn

Jeg har du prøvet med jetstart - Ingen reaktion
Har tjekket tændrøret - Det gnister fint
Jeg har holdt en hånd for indsugning - Min hånd blev våd af benzin, så den for vel benzin?
Jeg har stillet ventiler - Ingen reaktion
Der er kompression på!
Tændrøret var helt tørt, så måske for den ikke benzin ind i cylinderen?

Det er ca. 30 km sidden at jeg skiftede motorolie.

Spørgsmålet er så nu, kan den havde taget en stempel ring, eller på nogen måde havde ødelagt cylinderen ? Det motorolie jeg hældte på den, var noget bil olie fra shell 10w40.

Jeg håber vi kan finde løsningen sammen Smil


Hvad med karburatoren? Kunne det tænkes at nålen er faldet ned ved vakummembranen (sorte toplåg på karb.)?
Svar
#3
SLK

Glemt at skrive at jeg også havde tjekket den vacum membran Smil Jeg tjekkede om den var revnet, det var den ikke. Så det er samlet korrekt.
Svar
#4
Tjek din pakning der er ved indsugning. Jeg har lige haft samme prøblem, har dog kun tjekket det, men den døde også ud, og kunne ikke starte, så måtte igen med kicken i laaang tid, og fik den startet.
stavefejl er gratis (:

Hvis det er lettere at skrive på msn, så skriv en pb med din msn.
Svar
#5
Hvis tændrør er hel tørt er den vil ikke druknet, men når den ikke giver en lyd fra sig med startsprey så må det være en elektrisk fejl. To ting jeg vil mistænke er tændhætte eller CDI box.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
LETSINDIG

Jeg tror også jeg køber et nyt tændrør, bare for at være sikker. Tændrøret kunne nu godt gniste?

Jeg har prøvet at sætte std. cdien i også.
Svar
#7
Selv om det gnister kan det sagens være tændhætte eller tændrør der er færdig som LETSINDIG også siger,skift dem begge,om ik andet så for at udelukke det. :wink:
Mvh.Christian Hansen
Svar
#8
Tændrøret er holdt op med at gniste nu!

Jeg køber et nyt tændrør i Thansen imorgen, så skriver jeg igen, vis det har hjulpet Grin
Svar
#9
Prøv at dreje tændledning ud af tændstole og tændkætte, skær 2 cm. af i hver ende og drej det i igen. Før du sætter den i tændhætten, så prøv om den kan trække en gnist, direkte fra ledning og til stel, kan den det er fejlen garanteret tændhætten. Har du et multimeter kan du også måle hvad modstand der er i hætten.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nu fik jeg købt tændrør. Det hjalp ikke det store, den gjorde i hvert fald ikke tegn på at starte. Jeg rensede så karburatoren. Efter mange gange på kickstarteren, begyndte den at skyde. Først lød det bare som nogle små "blob" men lige pludseligt skød den VIRKELIGT højt, og så lugtede der af benzin i hele værkstedet. Jeg prøvede et par gange mere på kicken, og den skød stadigt en smule.

Hvad siger i til det, hvad er det næste jeg skal prøve at gøre? Grin
Svar
#11
Prøv at læse mine indlæg igen, du forholder dig overhoved ikke til noget af det jeg har skrevet. Hvis det er et elektrisk problem, er det nytteløst at skille karburator ad.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#12
LETSINDIG

Jeg er ikke helt sikker på, måden jeg skal gøre det på. Men det du mener er vel, at jeg skal tjekke om det er hætten der er noget galt med.?
Svar


Forum spring: