Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt lovforslag, ser da ikke helt godt ud for os
#1
http://folketinget.dk/doc.aspx?/samling/.../index.htm

Som jeg læser det er det vedtaget, altså at kører vi på rullefelt over de hastigheder som er angivet ryger den nu anden gang.

Er det sandt er jeg ikke sikker på at jeg gider det knallertsjov ret meget længere

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
russer60 Skrev:http://folketinget.dk/doc.aspx?/samling/.../index.htm

Som jeg læser det er det vedtaget, altså at kører vi på rullefelt over de hastigheder som er angivet ryger den nu anden gang.

Er det sandt er jeg ikke sikker på at jeg gider det knallertsjov ret meget længere


Det ser ud til at være vedtaget, som det står beskrevet på siden. Men jeg ændre ikke min kørsel, af den grund.
Svar
#3
Jamen så ser det jo ud til at være blevet vedtaget :?
Svar
#4
Overvejer virkelig om jeg vil blive ved, er aldrig blevet stoppet endnu men men den regel så ved jeg ikke om det vil være så spændende mere.

Svar
#5
Ja det er virkelig ikke for godt, synes det er strængt, skal bilisterne så os gå fra 3 klip til 2 klip næhhh nej. (Har osse solgt min Hot 50), da de har nappet mig 1 gang før, og synes det ville være synd, hvis de skulle ha lov at konfiskere den Ked af det.

Men ja det er sku sørgeligt, at det er vedtaget, bare politikerne ville få øjnene op og se at, der faktisk er nogle der kan finde ud af at opføre sig ordenligt i trafikken selvom, de kan køre hurtigere end 30 i timen. De ved bare virkelig ikke hvordan det føles at køre 30 timen på en scooter.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Ja de gør livet surt for dem af os der virkelig forstår at begå os i trafikken.

Svar
#7
Bare mærkeligt, det ikke er blevet offentliggjort i medierne??
Da pladerne kom på 30'ern i 2006, var der da et "mediecirkus", op til de kom på.

Og min "stopstatistik" siger 1 gang på 10 år, så jeg kører som sagt som jeg plejer. MEN ny scooter er pakket ned indtil videre.
Svar
#8
russer60 Skrev:Ja de gør livet surt for dem af os der virkelig forstår at begå os i trafikken.
Ja det træls. Ked af det
Men er så ikke her at det her (knallert forbund) havde været lidt på sin rette :wink:
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#9
Det godt nok ved at være for meget det her land,det lidt ligesom man skal finde nogle bestemte grupper at jagte lidt ligesom rygerne syntes jeg. :twisted:
Nå men så må jeg heller bruge mine penge på det mc kort i stedet det var ligesom nådestødet for mit vedkomne.Jeg var ellers ved at handle ny scooter men det er ligesom ligemaget nu.Så er pengne nok bedre givet ud til et mc kort.

Det næste bliver vel mc folket de går på jagt efter.Noget helt andet er mon det er helt lovligt at lave særlove for en bestemt gruppe trafikanter.Jeg gad godt nogle med forstand på det fik EU domstolen til at se på den lov der.Er ret sikker på den stinker. Tænk om det var dem der kørte i bil der fik beslaglagt ders bil ved at køre mere end det de må,sikke et ramaskrig der ville blive. Grin
Mvh.Christian Hansen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Christian H Skrev:Tænk om det var dem der kørte i bil der fik beslaglagt ders bil ved at køre mere end det de må,sikke et ramaskrig der ville blive. Grin

På et eller andet plan, håber jeg at kragen bliver snuppet 2 gange i træk - Jeg kan lige se det for mig - Udbrud i stil "Over my dead body - And yours!!!" fra en krage i kampdragt, overfor en stakkels nyuddannet politielev på sin første patrulje...,
Samt den efterfølgende retssag hvor vores residente lommejurist vil give anklagemyndighedens dertil udsendte jurastuderende kam til sit hår, med argumenter og paragraffer der viser konfiskationen strider mod grundlov, retten til personlig ejendom, EU lovgivningen, FN's charter omkring retten til fri bevægelighed, samt de globale menneskerettigheder...

Griner

Nå, jeg må hellere gå ind i skyggen igen, før min hjerne koger helt over. Griner

Dutch
Svar
#11
Der er da også lidt positivt omkring den nye lov. Forslaget om årligt syn på 30'r scootere, er ikke med, efter hvad jeg kan læse mig til?

Og så længe BS's medlemmer kører efter forholdene, taler pænt til ordensmagten, og ellers opfører sig ordentligt, de steder de kommer hen (touringskørsel), så ser jeg ingen problemer, forude.

Og Christian H: Den særlov vi har herhjemme, er godkendt af EU, da jeg så vidt jeg husker, er det eneste land i Unionen, der har 30'ere kørerende?? (kom lige i tanke om, at Sverige måske også dem?)
Svar
#12
Ja det ved jeg godt de har godkendt,tror du misforstår mig.Har de også godkendt at det er lovligt at beslaglægge et køretøj hvis det køre mere end det tilladte?. Det var mere det jeg hentyede til.

Hvis du ryger ind i en fartkontrol tror jeg du får lidt svært at tale dig ud af det :wink: hvis det var det du mente med at tale ordenligt til dem. Hvilket jeg nu altid har gjort.De passer tros alt bare ders job. Smil

Jeg stejler bare over den måde man jagter en bestemt type trafikanter på.Pga nogle fjolser køre rødent så bliver vi alle skåret over en kam.Det kan simpel ikke være rigtigt.
Mvh.Christian Hansen
Svar


Forum spring: