Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt lovforslag, ser da ikke helt godt ud for os
#61
MadsAndersen Skrev:Det er da fuldstændig ude i hampen, at scooteren efter anden gang vil blive konfiskeret - selvom den er pinlig lovlig?!


Ikke så rart at smide 20.000 kr ud af vinduet, selvom man er 'uskyldig'. :'(

Helt enig.
Man skulle tro de var fuldstændig bindegale i kasketten.
Hvordan kan man stilles til ansvar for noget man aligevel ikke har nogen som helt indflydelse på?
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
Ja gid der snart er nogen der kommer med en guide til at montere en pinasco fartbegrænser, på kymco agility, så jeg i det mindste ka få brugt noget af de 700,- som den kostede Smil

Jeg vil stadigvæk have en ny bil, men vil gerne vente 2 år til for at se udviklingen af DONG´s elbil, inden jeg bestemmer mig
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar
#63
Citat:Loven siger så vidt jeg husker, at det er dig der har ansvaret for at den kører 30 km/t, også selvom den kan køre 40 lovligt, den dag den forlader butikken. Men den nye lov er lavet for at få udryddet alt hvad der hedder scootere/knallerter, efter min mening.

Okay, hvis vi nu siger at jeg kører MAKS. 30 km/t altid på min lovlige knallert, men alligevel bliver stoppet ved en razzia, så tager man jo slet ikke hensyn til at man faktisk kun kører 30 km/t - de ser bare på hvad rullefeltet viser :?

Det er virkeligt latterligt af politikerne, som lever i den tro, at ALLE lovlige scooter/knallerter kører lige præcist 30 km/t ...
Svar
#64
Det er jo rystende at læse den nye lov. Jeg er enig i hvad så mange andre påpeger. Det er simpelthen unfair, at politiet kan konfiskere ens knallert/scooter fordi den kan køre 35km/t på et rullefelt! (en 30'er scooter that is).

Omvendt må man sige, at politikerne derved også har valgt, at man nu lige så godt kan fjerne alle begrænsninger - og stadig køre pænt og efter forholdene - for ens scooter bliver sku alligevel fjernet, da størstedelen af de danske scootere derude kan ved lovlig stand (den måde de forlader butikken på) kører enten lidt over 30km/t eller 45km/t.


Var det netop ikke her man skulle få gang i et knallertforbund?
Svar
#65
Nu må 30'ern jo køre max 43 km/t på rullefelt, og 45'ern 64 km/t.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
Struerboen Skrev:Nu må 30'ern jo køre max 43 km/t på rullefelt, og 45'ern 64 km/t.

Ja beklager, fik formuleret mig forkert. Hvad jeg mener er at en 30'er kan typisk kører en ~35km/t på vejen, hvilket den så af naturlige årsager nok vil køre noget hurtigere på et rullefelt.

Jeg tror mange 30'ere i lovlige stand kan maxe de 43km/t ud på et rullefelt.


Det kunne næsten være sjovt at få fat i et rullefelt og så ellers teste løs med tilfældige lovlige scootere derude i DK.
Svar
#67
Man kan jo så håbe på at der på et tidspunkt er nogen der prøver de grænser af ved en domstol.
Godt nok er loven klar på grænserne, men hvis det viser sig at for mange knallerter selv lovlige, bliver konfiskeret, så kunne de grænser måske ændre et par km/t.
Svar
#68
Men hvis man kører en person ned med en lovlig scooter, og politiet tester den på et rullefelt.
Hvis den kører over de tilladte 30 km/t, bliver man stillet til ansvar aligevel?
Peugeot Speedfight 2 <3
Årgang 2007 / 17/07/07
Svar
#69
MadsAndersen Skrev:
Citat:Loven siger så vidt jeg husker, at det er dig der har ansvaret for at den kører 30 km/t, også selvom den kan køre 40 lovligt, den dag den forlader butikken. Men den nye lov er lavet for at få udryddet alt hvad der hedder scootere/knallerter, efter min mening.

Okay, hvis vi nu siger at jeg kører MAKS. 30 km/t altid på min lovlige knallert, men alligevel bliver stoppet ved en razzia, så tager man jo slet ikke hensyn til at man faktisk kun kører 30 km/t - de ser bare på hvad rullefeltet viser :?

Det er virkeligt latterligt af politikerne, som lever i den tro, at ALLE lovlige scooter/knallerter kører lige præcist 30 km/t ...


Politkerne har ikke tænkt den lov ordentligt igennem. De har bl.a. set sig blinde på ulykkesstatikkerne for knallerter som er meget misvisende, og de mange Brian'er (som er nogle tåber) der stikker af, så snart de ser en politibil.

Min Piaggio SI, kan køre 32,7 km/t og den er 99,9% lovlig Smil. (Citypowerrør monteret). Hvis det bliver pillet af, og det lovlige rør monteret, kører den 29,5 km/t Smil. Kommer den på rullefelt, er den altså ulovlig, da tallet det viser, er over 30?? Eller er der noget, jeg har misforstået her??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
Jps Skrev:Politkerne har ikke tænkt den lov ordentligt igennem. De har bl.a. set sig blinde på ulykkesstatikkerne for knallerter som er meget misvisende, og de mange Brian'er (som er nogle tåber) der stikker af, så snart de ser en politibil.

Min Piaggio SI, kan køre 32,7 km/t og den er 99,9% lovlig Smil. (Citypowerrør monteret). Hvis det bliver pillet af, og det lovlige rør monteret, kører den 29,5 km/t Smil. Kommer den på rullefelt, er den altså ulovlig, da tallet det viser, er over 30?? Eller er der noget, jeg har misforstået her??

Den er ikke ulovlig før den kører over 43km/h på rullefeltet, men de fleste flinke politibetjente brokker sig nok ikke over et par ekstra km/h oveni.
Kan være jeg skal købe mig en ny cykel istedet, så havner jeg da i det mindste ikke på rullefeltet ;P
Svar
#71
Den er jo vel ulovlig med det rør, men det opdager de sku' aldrig - især ikke når den ikke kører stærkere Blink med øjet
Svar
#72
MadsAndersen Skrev:Den er jo vel ulovlig med det rør, men det opdager de sku' aldrig - især ikke når den ikke kører stærkere Blink med øjet

Ja en lille bitte smule ulovlig, er den da Smil. Og der skal ikke laves mere, ved den. Men desværre er den meget død i sværen, i modvind. Den har præsteret at køre 16,8 km/t, i strid modvind Grin.
Svar


Forum spring: