Søg Garagen Hej Gæst! Register

Endelig beslutning af tuning.
#1
Som overskriften siger så har jeg nogenlunde besluttet mig hvad jeg vil have af tun til min scooter.

har tænkt på følgende ting.

Karburator - DellOrto 17,5mm PHVA
Indsugningsforstærker - Stage6
Giannelli Go
Variator - Malossi Multivar
Kilerem - Malossi X-Special Belt
Malossi HT - 16X13 (ruller med 4,1g)

Og af cylindere har jeg kigget på følgende.

Hebo Manston Replica 70ccm
Malossi MHR Replica 70ccm
Malossi Sport 70ccm
Polini Corsa 70ccm
Polini Sport 70ccm
Stage6 Racing 70ccm
Stage6 Sport Pro 70ccm
Top Performances TPR 70ccm
Top Performances Trophy 70ccm

Jeg ved godt der er mega mange cylindere at vælge imellem. Men jeg ved bare ikke hvad der er bedst? selvfølgelig er de dyre som replica , TPR , Corsa osv. bedst.
Men jeg vil bare gerne have det cylinder som passer bedst til min scooter?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det ser da okay ud jeg ville så bare have taget en Hebo Next Generation-Variator.
Da jeg syntes at Malossi Multivar bliver slidt alt for hurtigt efter 3000 km var min slidt ned på indersiden,om jeg så har været uheldig eller hvad det skyltes ved jeg ikke men min Hebo har kørt 5000 nu og ser stadig ny ud,så den kan jeg anbefale.

Mht.cylindere ville jeg tage Top Performances Trophy de holder og der er mange km i køre selv med 50 ccm Burde nok ha taget et 70ccm da der er lidt mange omdrejninger i det efter min smag,men køre gør det.Smilog jeg har rundet 2500 km med det nu uden probs af nogen art.Jeg køre 50 km om dagen til fra job,så det er noget der holder dog ikke med fuld håntag hele vejen, jeg køre efter forholdne Blink med øjet

Mht. Kilerem ville jeg tage en Top Performances TPR den er altså lidt bedre end Malossi X-Special Belt efter min mening,jeg syntes den tager bedre fat.

Indsugningsforstærker.. Jeg ve ski ikke om det er de penge vær jeg syntes ikke rigtig det giver det store,men det var så min mening.Blink med øjet
Men ellers ser det udemærket ud det du har fundet frem til.

Ps: Husk også dyser(ved ikke hvad nr du skal op i)
Mvh.Christian Hansen
Svar
#3
Har absolut lige rundet 3000km med mit polin corsa :P går som en drøm..

Af vario ville jeg klart anbefale en mallosi multivar..
Svar
#4
Nå ja må nok også lige købe et dysesæt med. Grin Jeg har kun hørt godt om variatoren fra malossi?
Men jeg kan ikke finde variatoren til hebo inde på speedline, vil helst gerne købe det hele et sted Smil

Tror i cylinder fra Hebo er vild i forhold til de andre i samme klasse? og må nok hellere tjekke remme ud igen. Jeg vil dog bare gerne have indsugningsforstærker, på da det i mine øjne vil give det sidste jeg mangler :cooldance: Jeg håber på at når det hele er kørt til osv. at den vil kunne rende omkring 100.

Har et ekstra spørgsmål, nok mest henvedt til Jps eller andre der har en dr.big.
Kryspinden som stempel skal sidde i.
Hvor stor er det da på std krumtap? Ø10 eller Ø12 ?
Svar
#5
kedde2005 Skrev:Har et ekstra spørgsmål, nok mest henvedt til Jps eller andre der har en dr.big.
Kryspinden som stempel skal sidde i.
Hvor stor er det da på std krumtap? Ø10 eller Ø12 ?

I min, er det en 10'er. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg ville klart anbefale trophy 70cc kittet.
Det er slidstærkt, det er rimeligt økonomisk, det er støbejern (plus i mine øjne, da du kan redde det fra mange ting), og det er billigt Grin

Indsugningsforstærkeren vil jeg ikke sige du får det vilde ud af, med den opsætning desværre.
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n

Svar
#7
kedde2005 Skrev:Nå ja må nok også lige købe et dysesæt med. Grin Jeg har kun hørt godt om variatoren fra malossi?
Men jeg kan ikke finde variatoren til hebo inde på speedline, vil helst gerne købe det hele et sted Smil

Tror i cylinder fra Hebo er vild i forhold til de andre i samme klasse? og må nok hellere tjekke remme ud igen. Jeg vil dog bare gerne have indsugningsforstærker, på da det i mine øjne vil give det sidste jeg mangler :cooldance: Jeg håber på at når det hele er kørt til osv. at den vil kunne rende omkring 100.

Har et ekstra spørgsmål, nok mest henvedt til Jps eller andre der har en dr.big.
Kryspinden som stempel skal sidde i.
Hvor stor er det da på std krumtap? Ø10 eller Ø12 ?

Jamen jeg siger jo heller ikke den er dårlig som sådan,den virker fint nok indtil man runder et hvis antal km.Den er bare ikke lige så slidstærk som den Hebo efter hvad jeg har erfaret.Som i øvrigt er mindst ligeså god som Malossi efter min mening.
Men som sagt jeg kan have fået en mandags model.Min var slidt helt ind til cromet,det yderste lag skallede simpelhen af efter ca.3000 km den var begyndt at blive blank på indersiden.Jeg skal se om jeg kan få taget et billed af den så du kan se hvad jeg mener. Smil
Mvh.Christian Hansen
Svar
#8
dXm Skrev:Indsugningsforstærkeren vil jeg ikke sige du får det vilde ud af, med den opsætning desværre...

Hvorfor dog det? Vi har haft en lille snak om denne. Du kan søge i forummet ang. det. Indsugningsforstærkeren virker nemlig på hans opsætning, og ikke HPR tunet maskiner.
Scooter tuning is not a crime, it's a lifestyle!
Svar


Forum spring: