Svar: 334
Tråde: 31
Tilmeldt: Feb 2005
Som i ved køre jeg rundt på en T-Rex. Jeg tænker på om der findes en måde at få sine omdrejninger ned uden at miste topfart. Min køre med 8000-9000 omdr. ved 70-75 km. Folk tror sq der er tun på den med de omdrejninger og det gør det ikke bedre at det dufter af speedway når jeg kommer kørende
. Men vil ikke skifte oliemærke af den grund.
En bette gearing burde gøre tricket.
Svar: 334
Tråde: 31
Tilmeldt: Feb 2005
Sådan en her ??. Det er en Stylepro 14-41.Sekundær som man kan købe hos
www.kgi.dk for kr. 375.- . Men er den "bare lige til at sætte i ?.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hej Chipmand
Nej den er ikke til "bare at sætte i". De 2 sjovere skal presses ind i hinanden før montering i gearingssystemet. Jeg ved så ikke lige, hvordan de presses sammen(bare det ikke sker med en hammer?
).
Svar: 4.313
Tråde: 59
Tilmeldt: Jan 2006
Man kan godt presse dem selv hvis man er omhyggelig. evt. med en kobber/messinghammer eller i en kraftig stabil skruestik. det hjælper på arbejdsgangen hvis man henholdsvis nedkøler og opvarmer parterne inden de presses sammen.
Det bedste er self. at finde et værksted med en hydraulisk presse, de er på de fleste mc-værksteder (og på Scootergården...
)
Jeg ville holde mig til ca. 10% forøgelse sålænge scooteren ikke er decideret tunet (kraftigere cyl. ), for at undgå at scooteren går sukkerkold op ad bakke.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
er det ikke nok med tunge ruller?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Anonymous Skrev:De skal altså ikke presses ind i hindanden.
De skal presses sammen med nogle standard dele fra transmissionshuset
Det er så ikke det jeg har hørt
.
Det lille skal presses i mellem-tandhjulet, og det store skal presses på baghjulsakslen.
/Energy
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Anonymous Skrev:Det lille skal presses i mellem-tandhjulet, og det store skal presses på baghjulsakslen.
/Energy
Så fik vi det på plads. Jeg kan også se på billedet, at de jo ikke passer sammen. :oops:
Svar: 216
Tråde: 21
Tilmeldt: May 2006
chipmand Skrev:Som i ved køre jeg rundt på en T-Rex. Jeg tænker på om der findes en måde at få sine omdrejninger ned uden at miste topfart. Min køre med 8000-9000 omdr. ved 70-75 km. Folk tror sq der er tun på den med de omdrejninger og det gør det ikke bedre at det dufter af speedway når jeg kommer kørende . Men vil ikke skifte oliemærke af den grund.
hejsa lige et spørsmål hvad er det få en oliemæeke der får den til at dufter af speedway har godt nok lugte det på en del scotter men ikke lige ku finde det mærke jo og hvad er prisen ca få det og til sist er det til at få fat på