Søg Garagen Hej Gæst! Register

Rensning af oliefilter ?
#1
Hvor tit er det nødvendigt at rense oliefilteret på Agility ?

Ved hvert olirskift eller .. ?

Den ene (ejer) manual siger hver anden gang og den anden (service) siger (vist nok) hver gang.

Der står noget om en fjeder og en O-ring ved filteret. Er det noget man skal passe på med ?
Jeg ser for mig, at fjederen springer direkte ned i afløbet i rendestenen Fortvivlethock:

Jeg har ingen trykluft, men kan et par blæs med det i overkroppen indbyggede system klare det ?
Såfremt nødvendigt, altså.
Vi har de politikere, vi fortjener. 'Nogen' har stemt på dem! Men så er der alle de politikere, som vi ikke kan gøre noget ved. DJØF'erne i embedsvældet!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det er ikke en strænkt nødvendighed at rense oliefilteret hver gang, gør det ca hvert 6000 km og hvis du skrer bolten af stille og roligt nede under moteren tæt på der hvor du fylder olie på kan du se hvordan det sidder.

Rels så filtert i noget bremse rens og tør det GRUNDIGT inden du sæter det i igen og fylder nyt olie på dyret. :wink:
Skal man lære skal man prøve...
Svar
#3
Det er ikke et filter men en meget grovmasket oliesi, siens funktion er udelukkende at sørge for at større partikler ikke skal komme ind i oliepumpen og smadrer denne, eller blokere de fine oliekanaler i motoren, på en ny motor kan det være pakningsstumper mm.
Men har den kørt et par tusind kilometer, tror jeg ikke der kommer mere i den.

Jeg har aldrig fundet noget i min oliesi. Men når du har tømt for motorolie, kan du i ro om mag skrue den ud, det tager et par minutter og intet kan gå galt.
Modsat min Lifan, her er det en noget støre sag, og nok ikke indbefatter i et almindeligt service eftersyn. http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...abelon.htm
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#4
LETSINDIG Skrev:Det er ikke et filter men en meget grovmasket oliesi, siens funktion er udelukkende at sørge for at større partikler ikke skal komme ind i oliepumpen og smadrer denne, eller blokere de fine oliekanaler i motoren, på en ny motor kan det være pakningsstumper mm.
Men har den kørt et par tusind kilometer, tror jeg ikke der kommer mere i den.

Jeg har aldrig fundet noget i min oliesi. Men når du har tømt for motorolie, kan du i ro om mag skrue den ud, det tager et par minutter og intet kan gå galt.
Modsat min Lifan, her er det en noget støre sag, og nok ikke indbefatter i et almindeligt service eftersyn. http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...abelon.htm

Jeg har bestemt fundet noget i mit oliefilter de første par gange jeg rensede mit.
Der lå nogen sorte små flager, det lignede plastik(?), der var utroligt mange synes jeg.

Om det var de amatøre til pp cykler der havde en del i det, ved jeg ikke.

Jeg skifter som bekendt olie for hver 1000 km, men renser oliesi´en for hver 2000 km nu.
Det føles som en ny motor, når der er kommet nyt olie på, den kører lidt bedre, synes jeg.
"Mongo only pawn...in game of life!"
Svar


Forum spring: