Søg Garagen Hej Gæst! Register

Malossi Multivar = -7 km/t
#1
Nogen bud på hvad der sker?
Skiftede lige variator igår.

Men det har absolut ikke givet noget på toppen, tværtimod. Den tager flere omdrejninger end standart og bedre optræk. Men det er som om den ikke gearer helt ud.

Kan det være rullerne der er for lette. Det er 6g ruller der fulgte med. Jeg har ikke sat den hvide trykfjeder i som også fulgte med. Det vil vel bare forværre problemet?

Rullerne der sad i før var 5,8g.(standart)

Tror selv at jeg måske op i 7-7,5g i rullevægt.

Mvh
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
KimK Skrev:Nogen bud på hvad der sker?
Skiftede lige variator igår.

Men det har absolut ikke givet noget på toppen, tværtimod. Den tager flere omdrejninger end standart og bedre optræk. Men det er som om den ikke gearer helt ud.

Kan det være rullerne der er for lette. Det er 6g ruller der fulgte med. Jeg har ikke sat den hvide trykfjeder i som også fulgte med. Det vil vel bare forværre problemet?

Rullerne der sad i før var 5,8g.(standart)

Tror selv at jeg måske op i 7-7,5g i rullevægt.

Mvh
Hvis du har sat remmen rigtigt på :wink: er det normale, at der skal lidt lettere ruller i en Multivar end i en standaerdvario. Men der er selvfølgelig ikke noget forgjort i, at teste med lidt tungere ruller. Er du sikker på, at standardvægten er 5,8g? For mig, lyder det, som et mærkeligt tal.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
kragen Skrev:Hvis du har sat remmen rigtigt på :wink: er det normale, at der skal lidt lettere ruller i en Multivar end i en standaerdvario. Men der er selvfølgelig ikke noget forgjort i, at teste med lidt tungere ruller. Er du sikker på, at standardvægten er 5,8g? For mig, lyder det, som et mærkeligt tal.

Remmen skulle være sat rigtigt. Mhs. til rullerne skulle 5,8 gram være standart http://www.thansen.dk/product.asp?c=1798...1681977444.
Nu har jeg ikke lige en "tjaldevægt" :wink: til at veje med, som jeg så var omtalt i en anden tråd.
Men jeg må prøve at skille det af igen så, når jeg får tid.
Svar
#4
Du har sikkert ikke presset remmen ned mellem remskiverne bagi, under monteringen af remmen?
Det skal man huske at gøre. Med hensyn til rullerne, må du eksperimentere dig frem.
Svar
#5
Jps Skrev:Du har sikkert ikke presset remmen ned mellem remskiverne bagi, under monteringen af remmen?
Det skal man huske at gøre. Med hensyn til rullerne, må du eksperimentere dig frem.

Vil det sige at remmen skal presses helt ind til center af koblingen. Derefter montere varioen? Og hvis man ikke gør det, så kan den kun trække men miste 7km/t af topfarten? Spørgsmålstegn

Mon remmen selv finder ud af at falde på "plads"? Det så sådan ud da jeg skilte det af igen.

Hvad med trykfjederen? Kan den have noget at sige?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
KimK Skrev:Vil det sige at remmen skal presses helt ind til center af koblingen. Derefter montere varioen? Og hvis man ikke gør det, så kan den kun trække men miste 7km/t af topfarten? Spørgsmålstegn

Mon remmen selv finder ud af at falde på "plads"? Det så sådan ud da jeg skilte det af igen.

Hvad med trykfjederen? Kan den have noget at sige?

Trykfjederen skal du kun skifte, hvis du sætter et højere ydende cylinderkit på, og i så fald, kun såfremt din rem "fedter" når du sætter igang.

Når du afmonterer din vario, så trykker du lige på den yderste bagerste remskive og koblingsklokken, således at du kan skubbe remmen helt ind til akslen bagpå. Så er det også nemmere at afmontere og genmontere din vario.

Når du så genmonterer varioen, og sætter den forreste remskive (ventilatorskiven) på igen, så skal remmen sidde helt inde på bagerste remskive, og helt ude på forreste remskive/varioen. Derefter kan du eventuelt tørne motoren et par gange med håndkraft, ved at dreje på forreste remskive, indtil remmen kommer ud bagpå, eller blot starte motoren op med elstarten, og lige give gas en enkelt gang, så remmen kommer ordentligt på plads.


Dutch
Svar
#7
KimK Skrev:Hvad med trykfjederen? Kan den have noget at sige?

Den medfølgende fjeder, kan du arkivere lodret, så længe du kun kører afdroslet, eller med sport. Den har ingen virkning, før du kommer over sportklassen( hypertun) Smil. Kør med standardfjederen, det er bedst.
Svar
#8
DutchDK Skrev:Trykfjederen skal du kun skifte, hvis du sætter et højere ydende cylinderkit på, og i så fald, kun såfremt din rem "fedter" når du sætter igang.

Når du så genmonterer varioen, og sætter den forreste remskive (ventilatorskiven) på igen, så skal remmen sidde helt inde på bagerste remskive, og helt ude på forreste remskive/varioen. Derefter kan du eventuelt tørne motoren et par gange med håndkraft, ved at dreje på forreste remskive, indtil remmen kommer ud bagpå, eller blot starte motoren op med elstarten, og lige give gas en enkelt gang, så remmen kommer ordentligt på plads.


Dutch

Det var også nogenlunde sådan jeg gjorde, har også fjernet en del begrænsninger i vario'er før. Uden det symptom.
Derfor kan jeg stadig ikke forstå, hvorfor den kører med så mange omdr.

Jeg skifter tilbage til standart varioen. Så må jeg sætte mit TROPHY kit på og kører til. Derefter rode med den vario igen. :twisted:
Svar


Forum spring: