Søg Garagen Hej Gæst! Register

Tændrør, mulitvario, osv.
#1
Tændrøret på min texas ved jeg ikke lige hvad er for et. Men kan man få et, der er bedre til end det "standard" der sidder på. Og hvilket vil i anbefalde??

Multivario har jeg læst og hørt en masse om, men men er det nu også så godt som alle påstår det eller hvad?? Jeg er ikke interseret i en højere topfart end de på speedometeret 70 km/timen, men mere en jævn hastighed i mod- og sidevind.

Og hvorfor vil den ikke starte, fordi den har stået udenfor hele dagen i fugtigt vejr. Skal bruge 30 til 40 min konstant trampen/trykken for at få gang i den. Men den starte fint i regnvejr og tørvejr. Hvad er grunden til det??

Hvad skal jeg ellers gøre for at få den så driftsikker som muligt. Har 30 km på arbejde her i sommerferie perioden, så kan ikke undvære den eller leve med dens "særheder".

Er lidt træt i hovedet så håber det giver mening.

Mvh
Tarzo
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hvis det kun er i fugtigt vejr du har problemer med at starte den, den hakker vil også noget i starten, så er det helt sikkert højspændingsdelen i tændingssystemet du skal kigge på. Prøv at efterse rens og sprøjte tændhætte og ledning ned til tændspolen med silikone.

Tænk på at der er 10-20000 volt her, er der den mindste læk vil strømmen springe ud og løbe på oversiden af ledning (fugtig snavs er super strømforende ved den spænding) og direkte til stel.

Før vinteren går jeg altid den del af tændingssystemet igennem, det er nemlig her de fleste start problemer ligger.

Jeg vil anbefale at køre med et standart tændrør eller tilsvarende af andet mærke, og udskifte det efter 5-6000 km.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Citat:Hvis det kun er i fugtigt vejr du har problemer med at starte den, den hakker vil også noget i starten, så er det helt sikkert højspændingsdelen i tændingssystemet du skal kigge på. Prøv at efterse rens og sprøjte tændhætte og ledning ned til tændspolen med silikone.

Tænk på at der er 10-20000 volt her, er der den mindste læk vil strømmen springe ud og løbe på oversiden af ledning (fugtig snavs er super strømforende ved den spænding) og direkte til stel.



Det er rigtig i sådan en giantco er der 16000 V og når det er fugtigt kommer der jo små vandpartikler ind alle steder og strømmen kan nemt løbe på ledningen. Havde også selv det problem engang, men det løste jeg ved at sprøjte de fleste ledninger med kontaktspray.
The Reaper is comming for you, and he is not gonna show any Mercy!
Svar
#4
Uanset hvad så skal tændhætte, tændledning og tændspole være i orden og rene, det man kan pensler eller sprey på er silikone, da det fortrænger vand. Det sælges sikkert under mange navne og med tilsætnings stoffer, så det også smører bedre. Jeg bruger det til alle elektriske dele, knirkende ledninger, relæer, kontakter osv. da det bevarer delene fri for fugt og forhindre korrosion.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Det her er virkeligt godt, bruger det selv og løste alle tændings problemer Grin

Så kan varmt anbefale dette produkt.
Skal man lære skal man prøve...
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: