Søg Garagen Hej Gæst! Register

Elystar dumpet 6000,-
#1
Bemærkede lige at Scooter City har dumpet Peugeot Elystar kraftigt - fra 21.500 til 14.995. Det er ellers godtnok en rabat der vil noget.

Årsagen er sikkert at Elystar'en er på vej ud af Peugeots program og Scooter City derfor gerne vil have skudt deres 2007-lager af i en fart så de ikke brænder inde med en udgået model. Desuden har den jo et lidt blakket ry med hensyn til elektronikkens følsomhed.

Men man får altså rigtig meget scooter for 15.000 synes jeg. Dog er den kun for voksne. Det giver slet ingen street-respect hos Brian'erne i ghetto'en at komme flydende på sådan een. Tilgengæld gider de heller ikke at stjæle den...
8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det var billigt!, Smil synd den ikke er lavet i 30'er Ked af det
Mvh.Christian Hansen
Svar
#3
Runnerdude Skrev:Bemærkede lige at Scooter City har dumpet Peugeot Elystar kraftigt - fra 21.500 til 14.995. Det er ellers godtnok en rabat der vil noget.

Årsagen er sikkert at Elystar'en er på vej ud af Peugeots program og Scooter City derfor gerne vil have skudt deres 2007-lager af i en fart så de ikke brænder inde med en udgået model. Desuden har den jo et lidt blakket ry med hensyn til elektronikkens følsomhed.

Men man får altså rigtig meget scooter for 15.000 synes jeg. Dog er den kun for voksne. Det giver slet ingen street-respect hos Brian'erne i ghetto'en at komme flydende på sådan een. Tilgengæld gider de heller ikke at stjæle den...
8)


Så den godt, da jeg var derinde. Den er virkelig lækker, man sidder næsten som i en lænestol (blødt) og motoren spinder dejligt. Desværre er der jo så det lille minus du nævner, nemlig elektronikken (som sikkert er dyrt at få skiftet?). Men bortset fra det så er den som sagt en fed scooter. Synd den ikke findes som 30'er, som Christian H skriver.

Nu kom jo Aprilia Habana jo omsider, med en 30'er udgave. Det tog kun 8-9 år ( 45'ern kom i 99-2000?) Så kommer Elystar sikkert som 30'er, om få år?? Grin (tror dog ikke rigtigt på det).
Svar
#4
Det her med en 30'er model - er det ikke kun et spørgsmål om at få de rigtige begrænsninger indbygget i maskinen i forhold til en 45'er, så fabrikanten ikke har to helt forskellige produktionslinier for en og næsten samme model ? Spørgsmålstegn
Hygge hejsa.
Svar
#5
Skimester Skrev:Det her med en 30'er model - er det ikke kun et spørgsmål om at få de rigtige begrænsninger indbygget i maskinen i forhold til en 45'er, så fabrikanten ikke har to helt forskellige produktionslinier for en og næsten samme model ? Spørgsmålstegn
Det er et spørgsmål om at få to typegodkendelser. Nogen fabrikanter vælger kun at få en Stor Knallert (EU-Knallert) typegodkendelse, men ikke en Lille Knallert godkendelse som jo er specifik for Danmark. Derfor kan en sådan model så kun sælges som Stor Knallert - Men det kan den så til gengæld i hele EU.

Derudover så er der jo så også marketingstrategier der kommer i spil - Med f.eks netop Elystar'en som er Peugeot's Top-of-the-line model i 50 ccm klassen, har man nok valgt at se på målgruppen - Den tiltaler nok ikke den gængse 16 årige bumsede knægt der skal have sin første knallert, men derimod personen der skal have et ekstra køretøj udover bilen.

Ellers har du ret i at det er begrænsningerne der er forskellen mellem de to versioner, der er normalt ikke to produktionslinier. Når modellen findes både i Lille og Stor Knallert udgave, bliver begrænsningerne ofte først sat i hos den danske distributør, afhængig af hvad udgave en forhandler bestiller.

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Skimester Skrev:Det her med en 30'er model - er det ikke kun et spørgsmål om at få de rigtige begrænsninger indbygget i maskinen i forhold til en 45'er, så fabrikanten ikke har to helt forskellige produktionslinier for en og næsten samme model ? Spørgsmålstegn
Jo, det er :wink: Så at sige alle nyere knallerter fremstilles til eksport til EU-lande, kun som EU-45 knallerter. Fabrikanterne kan så indbygge begrænsninger, så de opfylder de specielle krav, der måtte være til andre hastigheder - for Danmarks tilfælde 30 km/t. I bla. Tyskland er der endnu en begrænsning ved 25 km/t. Fabrikanten skal herefter have den typegodkendt til hastigheden i et vilkårligt EU-land, så den er godkendt i resten af EU-landene. Da Danmark er lille marked, og de 30 km/t er lidt speciel, vælger flere firmaer, for nemheds skyld, at få dem godkendt til maks. 25 km/t. Det opfylder jo også det danske krav om maks. 30 km/t :wink:

Jeg tror ikke, at der er det helt store marked for en flyder som Elystaren til 20.000 kr, der kun må køre 25 eller 30 km/t :wink: Jeg har i et stykke tid kørt på sådan en sag Grin - det ville være direkte "dræbende" og besværligt kun at kunne køre 30 på den.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#7
kragen Skrev:Jo, det er :wink: Så at sige alle nyere knallerter fremstilles til eksport til EU-lande, kun som EU-45 knallerter. Fabrikanterne kan så indbygge begrænsninger, så de opfylder de specielle krav, der måtte være til andre hastigheder - for Danmarks tilfælde 30 km/t. I bla. Tyskland er der endnu en begrænsning ved 25 km/t. Fabrikanten skal herefter have den typegodkendt til hastigheden i et vilkårligt EU-land, så den er godkendt i resten af EU-landene. Da Danmark er lille marked, og de 30 km/t er lidt speciel, vælger flere firmaer, for nemheds skyld, at få dem godkendt til maks. 25 km/t. Det opfylder jo også det danske krav om maks. 30 km/t :wink:
Fuldstændig korrekt skrevet, Kragen!
Hilsen - Henrik
tidl. CityScooter.dk
Svar
#8
Må lige korrekse mig selv Smil. Det var ikke hos City scooter jeg så den, men Scootershoppen :oops:. Grin

Og min scooterven hernede, havde en stående i laaaaang tid, før den endelig blev solgt til 17.500 kr.


Men City Scooter. Få lavet en "30'er typegodkendelse", så køber jeg den Blink med øjet.

Den er flot:
[Image: PEUGEOT-ELYSTAR-001.jpg]
Svar
#9
Jps Skrev:Må lige korrekse mig selv Smil. Det var ikke hos City scooter jeg så den, men Scootershoppen :oops:. Grin

Og min scooterven hernede, havde en stående i laaaaang tid, før den endelig blev solgt til 17.500 kr.


Men City Scooter. Få lavet en "30'er typegodkendelse", så køber jeg den Blink med øjet.

Den er flot:
http://www.ringsted-motor.dk/scooters-20...AR-001.jpg

Mindre pepsi og mere kaffe Jps.. City-Scooter har ikke Elystar - ScooterCity har Elystar.. Blink med øjet

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
DutchDK Skrev:Mindre pepsi og mere kaffe Jps.. City-Scooter har ikke Elystar - ScooterCity har Elystar.. Blink med øjet

Dutch


Jeg har åbenbart fået et Pepsichok Griner ( og kun the til mig, tak). Beklager fejltagelsen Græder.
Svar
#11
Jeg er den nogenlunde lykkelige ejer af en Peugeot Elystar TSDI. Har købt den som brugt og den har gået godt 9000 km.

Mit problem er; at den ikke er så villig til at starte - hverken med kickstart og da slet ikke med el-start! Men NÅR den kører, så kører dette køretøj jo ualmindeligt fortræffeligt!! Grin Den kører i øvrigt ca. 80 km/t - uden der er gjort noget ved den!?

Da det er en indsprøjtningsmodel har jeg ladet mig fortælle; der skal måleudstyr på, for at måle div. om det nu også står rigtigt. Der er så bare det ved det, at jeg bor i midten af Jylland. Det er nu ikke fordi dét er det værste! Men med anvisninger fra importørens hjemmeside om, at der skulle være hele 4 forhandlere i nærheden af min bopæl og som skulle kunne håndtere en sådan model, har indtil videre været forgæves, da de alle ikke ejer det måleudstyr som skal til, for at stille den rigtigt??!

Er der nogle af jer, som kan fortælle mig, hvor i midtjylland jeg skal køre min Elystar på værksted - og jo da gerne een, med det berømte måleudstyr til indsprøjtningsmodel!? Ond
Svar


Forum spring: