Søg Garagen Hej Gæst! Register

Spørgsmål ang. Kymco Agility-begrænsning mv.
#25
thrysoe1 Skrev:inden jeg fik sat ny cdi i rendte min agility 53 på spedo nu render den 75 på speedo så noget må det da gøre. PS jeg købte cdi'en fra tyskland.
Det lyder mystisk Fortvivlethock: Den burde køre lidt under 65 på speedometeret med originalcdi, og i bedste fald lidt over 65 på speedometeret med åben CDI. Så hvis din 50ccm Agility løber 75 på speedometeret (reelt godt 60 km/t), kan jeg kun sige til lykke. Jeg ville nu tjekke speedometeret :wink:
PS! Ret lige de manglende store begyndelsesbogstaver, inden redaktøren vågner :wink:
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Min Agility begyndte i mandags, da jeg kørte i regnvejr, at larme lidt mere fra udstødningen end normalt (synes jeg). Udover den ekstra larm har jeg også bemærket, at den slår nogle "skider", når man slipper gashåndtaget.

Nogen der ved, hvad disse symptomer kan skyldes???

På forhånd tak.
Svar
#27
LP Skrev:Min Agility begyndte i mandags, da jeg kørte i regnvejr, at larme lidt mere fra udstødningen end normalt (synes jeg). Udover den ekstra larm har jeg også bemærket, at den slår nogle "skider", når man slipper gashåndtaget.

Nogen der ved hvad disse symptomer skyldes???

På forhånd tak.
Hvor mange km siden er det, at ventilerne sidst blev stillet ? Når den skyder bagud, plejer det at være et symptom på at ventilerne trænger til at blive stillet.


Dutch
Svar
#28
DutchDK Skrev:Hvor mange km siden er det, at ventilerne sidst blev stillet ? Når den skyder bagud, plejer det at være et symptom på at ventilerne trænger til at blive stillet.

Det er ca. 500 km siden.
Svar
#29
LP Skrev:Det er ca. 500 km siden.
Blev de stillet til 0.08 eller til 0.05 ?

Dutch
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
DutchDK Skrev:Blev de stillet til 0.08 eller til 0.05 ?

Jeg ved det faktisk ikke, da det er blevet gjort hos serviceværksted :? De burde vel egentlig vide, hvad den korrekte indstilling er?
Svar
#31
Medmindre de ikke har fået at vide fra importør, at 0,05 er at for stramt. 0,08- 0,10 er perfekt.

Ang. skyderiet, så har du garanteret et hul/utæthed i udstødningen, det giver "backfiring" specielt v. motorbrems
Svar
#32
Energy Skrev:Medmindre de ikke har fået at vide fra importør, at 0,05 er at for stramt. 0,08- 0,10 er perfekt.

Ang. skyderiet, så har du garanteret et hul/utæthed i udstødningen, det giver "backfiring" specielt v. motorbrems

Tak for svar begge to.

Mht. utæthed/hul i udstødning lyder det underligt for mig, da scooteren ikke har kørt mere end ca. 850 km???
Svar
#33
LP Skrev:Tak for svar begge to.

Mht. utæthed/hul i udstødning lyder det underligt for mig, da scooteren ikke har kørt mere end ca. 850 km???

Prøv at stram efter oppe ved topstykket, de lange møtriker kan sagtens have løsnet sig lidt.

Ellers er der jo også noget, der hedder fabriksfejl (derfor garanti på køretøjet), fx. en dårlig svejsning, der er gået op.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Energy Skrev:Prøv at stram efter oppe ved topstykket, de lange møtriker kan sagtens have løsnet sig lidt.

Da jeg ikke er ret, for ikke at sige slet ikke, velbevandret udi scooteropbygning, vil jeg høre om du (eller andre) kan forklare mig, hvor topstykket og de lange møtrikker på scooteren befinder sig? Jeg vil jo nødig skrue på noget forkert.

På forhånd tak :bow:
Svar
#35
LP Skrev:Da jeg ikke er ret, for ikke at sige slet ikke, velbevandret udi scooteropbygning, vil jeg høre om du (eller andre) kan forklare mig, hvor topstykket og de lange møtrikker på scooteren befinder sig? Jeg vil jo nødig skrue på noget forkert.

På forhånd tak :bow:
Bare følg forrøret fra lydpotten op til cylinderen, så finder du de to bolte, der holder røret fast på cylinderen.

Bare for en orden skyld, så tjek lige, at den lille bolt, der sidder på en lille studs på forrøret i bunden lige ved potten, er skruet fast. Den sørger for, at røgvenderen (katalysatoren) er aktiveret. Den har ingen indflydelse på motorens ydelse, men hvis den er løs eller mangler, larmer den mere. Jeg tror nu mere på, at det er ventilerne, der skal indstilles.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#36
Tak for svarene, Kragen.

Så vil jeg i morgen se nærmere på potte, mørtrikker mv.
Svar


Forum spring: