Svar: 12
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2008
Hej BS'ere.
Jeg vil gerne høre fra nogen som kender, ejer eller har ejet en CPI Aragon, hvad de synes om den.
Jeg gider ikke høre noget om folks erfaringer med CPI Popcorn, for det er tydeligt at det er en gammel knallert ude af produktion, og CPI's produktions standard har ændret sig siden.
Jeg står og skal købe en 45 km/t knallert, og synes egentlig meget godt om den her Aragon. Jeg har dog mine betænkeligheder omkring den, specielt fordi det er 2-takt, hvilket jeg har hørt skulle give lav benzin økonomi. Desuden kan jeg se at reservedele er relativt dyre i forhol til andre mere udbredte mærker.
Hvis der er nogen der har nogle alternativer til T-Hansen, som ligger i Aalborg, så vil jeg også meget gerne høre.
Info om modellen
På tilbud hos T.Hansen:
http://thansen.dk/product.asp?c=19535223...1764088360
Tysk scooter-magasin reviews:
http://cpi.leeb-group.com/images/stories..._50_rj.pdf
http://cpi.leeb-group.com/images/stories...usport.pdf
CPI's egen oversigt over deres modeller:
http://cpi.leeb-group.com/de/scooter.html?Itemid=5
http://cpi.leeb-group.com/images/stories...DE_web.pdf (Katalog 2008)
Mvh. Johan.
Svar: 595
Tråde: 34
Tilmeldt: Jul 2007
Hmm har aldrig haft en CPI, så det kan jeg ikke udtale mig om. Til gengæld kan jeg jo sige, at 2-taktere stadig er den mest almindelige form for scooter, og mange af os med 2-taktere kan sagtens komme op på 30+ km/l.
De er også mekanisk en del mere simple end en 4-takter, og derfor lettere at skrue i selv .
Men ja, nogle 4-taktere har dog en bedre benzinøkonomi :P
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Kan se at Thansen kører tilbud på Aragon'en til 9.999 kr, førpris 12.999 kr. Kender ikke en disse til hvordan modellen kører eller om den er holdbar i længden. Har du forøvrigt, kigget på denne model (en 4takter)?
http://www.npmotor.dk/login/incl/img/kymco_super_8.jpg
Det er samme prisklasse (12.999 kr), men vil vove den påstand, at den er en kende bedre end Aragon'en.
Svar: 12
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2008
Hejsa, tak for svarene indtil videre. Jeg har tænkt lidt over det med benzinøkonomien. Jeg har efterhånden fast besluttet mig for at det skal være en 45'er og at jeg vil forsøge at holde den lovlig. Mest af hensyn til garantien. Det er nu en gang dejligt at kunne få den lavet gratis på værksted hvis der bliver noget med den.
Her er så mit ekstra spørgsmål: Givet at det skal være en lovlig 45'er, tror i så ikke at der trods begrænsningen vil være mere spark i en to-takter? Jeg mener, hviklen vil være hurtigst om at komme op på top-farten?
Hvad angår Kymco, så tak for din anbefaling JPS. Jeg mangler dog stadig et sted jeg kan tage hen i Aalborg og fornemme varen. Jeg så godt at Aragon'en var på tilbud hos netop T.Hansen. Forhandleren hos T.Hansen sagde at da de lige begyndte at forhandle den, var alle medarbejdere ude at prøvekøre den, og de ville allesammen klart anbefale den over deres andre giantco scootere. Det eneste minus er deres lidt dårlige rygte, men hvis de lover at give 2 års fuld garanti, så kan jeg næsten ikke klage. Almindelig eftersyn kan jeg selv klare. Jeg er gammel Yamaha 4-gear gut
På forhånd tak.
Svar: 662
Tråde: 10
Tilmeldt: Jan 2008
En rigtigt indstillet to-takt vil være hurtigst i optræk, mine erfaringer, så hvis den skal være hurtigt om at komme afsted vil jeg vælge Aragon GP. Dernæst vil jeg lige tilføje at den er ret hurtig i optræk, grundet en meget pæn forbedring af selve motoren og de elektriske dele kontra tidlige popcorn og tidlige oliver city.
CDI er kraftigt forbedret, stator er forbedret, der er dellorto karburator på, automat chooker, karburator varme. Dernæst er der plastik tank på denne CPI model et stort plus mener jeg, tanken ruster ikke hverken udvendigt eller indvendigt. Så alt ialt syntes jeg der er en god scooter, men gode forbedringer og smart i design
Og du vil altid have 2 års reklamations ret ifgl forbrugerloven, det kan de ikke løbe fra, men selvfølgelig sliddele er ikke omfattet af reklamations retten, sliddele er f.eks, batteri, pære, slanger, dæk og sådan noget, men inden for de første 6 mdr er det jo forhandler der skal bevise at det er din egen skyld fejlen er opstået, svært hvis du vedligeholder din scooter godt, men efter de 6 mdr og rasten af de 18 mdr er det dig der skal påbevise at fejlen har været der fra start af (groft sagt) men mine erfaringer siger mig at hvis der uheldigvis er nogle fejl på scooteren viser de sig relativ hurtigt, men fejlmargen på CPI er også i takt med forbedringer på komponenterne faldet, så jeg vil ikke mene dju gør et ringe køb af en CPI Aragon GP
Skal man lære skal man prøve...
Svar: 231
Tråde: 13
Tilmeldt: Sep 2007
Jeg vil lige tilføje, at det måske er en idé at skifte std. udstødningen på den til noget mindre "fængende" - En "knæk"potte tiltrækker en tand for meget opmærksomhed.
'98 Aprilia Rally (Evighedsprojekt)
'04 Golf V
'08 Suzuki SV1000n
Svar: 184
Tråde: 40
Tilmeldt: May 2008
dXm Skrev:Jeg vil lige tilføje, at det måske er en idé at skifte std. udstødningen på den til noget mindre "fængende" - En "knæk"potte tiltrækker en tand for meget opmærksomhed.
Det må være skide skægt at køre rundt på en scooter med knækpotte helt lovligt... Altså bare det at blive standset igen og igen af politiet, som fejlagtigt tror de kan få sig endnu et point i "endnu en knallerist er nakket"-listen...
www.Kemikongen.com ;)
Gilera Storm'en er rundet de 15.000 kilometer - Kørt af mig på et enkelt år ;).
Jeg kører nu hovedsagligt på min Aprilia SX.
Svar: 2.376
Tråde: 177
Tilmeldt: Jun 2007
Christian Skrev:Det må være skide skægt at køre rundt på en scooter med knækpotte helt lovligt... Altså bare det at blive standset igen og igen af politiet, som fejlagtigt tror de kan få sig endnu et point i "endnu en knallerist er nakket"-listen...
Har nu aldrig haft problemer med loven på grund af min udstødning...
http://www.billig-scooter.dk/garage.php?...ge_id=1009
... men måske skyldes det mit ærlige ansigt...
:wink:
Svar: 1.739
Tråde: 110
Tilmeldt: Jan 2008
Har set en Aragon ved Thansen og må sige at den ser da helt fornuftig ud.
Var henne og kigge grundigt på den og samlekvaliteten er helt fin og plasten føles og er ret "tyk" og ikke som sådan noget slattent skidt.
Tror såmænd, uden at vide det, at det nok er den hidtil bedste af Thansens knallerter.
Den har en helt anden, hmmmm, udstråling?? end de andre har.
Jeg ville ikke betænke mig for at købe den hvis det var en ny jeg var ude efter.
Alt det jeg skriver her er jo kun objektivt, har ikke hverken hørt den eller kørt på en.
Svar: 12
Tråde: 2
Tilmeldt: Jul 2008
Hej igen,
Mange tak for svarene, specielt til Johansen og Russer. Det betyder meget at have en anden end T.Hansens sælger til at sige det samme, nemlig at det var deres bedste scooter.
Mht. forbedringerne i forhold til oliver city, så synes jeg det lyder rigtigt godt. 16mm dellorto karburator og knæk-udstødning og de andre ting er nemlig sådan noget jeg vil sætte pris på hvis jeg skal køre lovligt. Der er ikke noget værre end at køre på et livløst æsel og blive overhalet af alle bilerne. Jeg er tidligere MC kører i 3 år, så det bliver spændende om jeg kan holde en 45'er ud.
Jeg kan forstå at det som T.Hansen refererer til som 2års garanti, er det som kaldes reklamationsretten. Jeg vil lige prøve og se om jeg kan presse lidt mere ud af dem omkring hvilken service de tilknytter. Det vil være rart at komme til efterspænding efter et par måneders tid gratis også.
Jeg tror sgu jeg køber den Aragon, også selvom man ikke kan få den i andre farver. En sølv/sort ville være pænere, og jeg ved at der er en 2008 model på vej i blå. Det er måske derfor 2007 er på tilbud for tiden. Men jeg synes nu godt om tilbuddet og gider ikke betale 3000 kr mere for at få den i 2008 modellen.
Jeg skal nok vende tilbage til denne tråd med mine erfaringer omkring købet og maskinen. Lige p.t. har T.Hansen først en klar sidst i næste uge. Det kan være jeg skal køre til brønderslev eller års og hente den i morgen. Kan i huske hvordan det fungerer med registrering? Må man godt have lov at køre den ud af butikken uden plader? Ellers skal man jo vente på pladerne ankommer
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
johandc Skrev:...Kan i huske hvordan det fungerer med registrering? Må man godt have lov at køre den ud af butikken uden plader? Ellers skal man jo vente på pladerne ankommer Nej, du må ikke køre ud af butikken uden plade :wink:
Hvis du selv vil lave "fodarbejdet", skal du først tegne en lovpligtig ansvarsforsikring hos et forsikringsselskab på knallerten, før du kan få udleveret pladen hos SKAT i dit område. Skal det gå hurtigt, kan du hos forhandleren få udleveret forsikringspapirer fra de største forsikringer - udfylde en, hoppe på cyklen og køre ud med den til SKAT, få udleveret pladen, og køre tilbage til forhandleren med pladen. Du skulle så være klar til at køre på knallerten. (cyklen, må du få en til at hente senere :P )
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 5
Tråde: 1
Tilmeldt: Jul 2008
hej har købt en aragon i november 07, køre kanon rigtigt med at t-hansen har det lidt skidt med god omtale,men jeg satte dem på nogle prøver for at finde ud om de ved hva de taler om eller de sku være kirkesange i stedetfor .
jeg har kørt 4150km på min cpi og har fået lavet nogle små ting på deres regning,speedo udskiftet var utæt fra ny men virker nu, blinklys relæ skiftet. har sat en anden udstødning på, da den der sidder på er med cat og ikke er særlig topfarts venlig, sat en silent pro på fjernet blind røret, og sat 7grams ruller i. køre 53km holder go fart i mod vind og op af bakke, kan kun sige gode ting aragon, holder service i holstebro godt sted
|