Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ang Agility 50
#1
Hejsa,

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Kymco agility, og her på siden står der at den er begrænset i Karburatoren. Har kigget efter i Luftfilteret, set om der er en messing skrue eller om den er begrænset ved gas-spjæld og der er intet.

Går lidt ud fra at det er dysen så.

Jeg har tænkt mig at skifte den, men har ingen anelse om hvad størrelse der skal i den, ville være najs Hvis man kunne få noget generelt at gå efter :P

PF tak, Havoc

P.S Skiven er pillet på den, hvis det skulle ha noget at sige ang dyse valg.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Havoc Skrev:Hejsa,

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Kymco agility, og her på siden står der at den er begrænset i Karburatoren. Har kigget efter i Luftfilteret, set om der er en messing skrue eller om den er begrænset ved gas-spjæld og der er intet.

Går lidt ud fra at det er dysen så.

Jeg har tænkt mig at skifte den, men har ingen anelse om hvad størrelse der skal i den, ville være najs Hvis man kunne få noget generelt at gå efter :P

PF tak, Havoc

P.S Skiven er pillet på den, hvis det skulle ha noget at sige ang dyse valg.
De higer og søger... Griner På Agilityen sidder begrænsningen i variatoren. Modsat andre, sidder der ikke en løs skive på røret, men der sidder en fast forhøjning på røret - så hele røret skal skiftes. Et nyt glat rør, koster vel i omegnen af 250 kr, så mit råd vil være, at købe en Malossi Multivar variator til en Agility til ca. 5-600 kr. og så skifte hele variatoren (der følger et nyt rør med). Operationen er den den samme, om du kun skifter rør, eller skifter hele variatoren - hele variatoren skal af i begge tilfælde. Multivaren giver et meget bedre optræk, og også lidt (en 5km/t) på toppen. Hvis der ikke følger 6g's ruller med multivaren, skal du lige huske, at købe nogle 6g's ruller. Skruen i gasspjældet burde forhandleren have fjernet ved levering. Hvis du kan dreje gashåndtaget helt i bund og gasspjældet åbner helt, så er skruen fjernet. Eneste yderligere begrænsning ligger i cdi'en, der slår fra ved ca. 65-70 km/t på speedometeret eller omkring "rigtige" 60 km/t. Der er intet at lede efter i luftindtaget, og selvfølgelig heller ikke i udstødningen :wink:

Så hvis skruen i gasspjældet er fjernet, røret og cdi'en er udskiftet, er der ikke mere at komme efter. Du kan ikke købe andre dyser til kymcokarburatoren - de har et specielt gevind, og laves kun i størrelse 80 Græder Det, du kan gøre, er at hone din dyse op til størrelse 82 med en en dyserival - det har givet mig lidt mere agility :wink: Skal der ske noget mere radikalt, må du investere i en 72 ccm cylinder :P
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar
#3
Takker mange gange ! jeg har skiftet variator bøsningen allerede, måtte smide en rund hund plus porto til den :P

En anden ting, hvor langt skal man køre med rundt ½ gas (køre Cyl ti)l før man ka gi fuld gas ? Har fået en masse forskellige meldinger om det og ville se om det er muligt at få en mere Grin
Den havde kørt ca 550 km før bøsningen blev skiftet

Er min første Scooter, har kun haft div knallerter før så ved ikke så meget om dem.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
Havoc Skrev:Takker mange gange ! jeg har skiftet variator bøsningen allerede, måtte smide en rund hund plus porto til den :P

En anden ting, hvor langt skal man køre med rundt ½ gas (køre Cyl ti)l før man ka gi fuld gas ? Har fået en masse forskellige meldinger om det og ville se om det er muligt at få en mere Grin
Den havde kørt ca 550 km før bøsningen blev skiftet

Er min første Scooter, har kun haft div knallerter før så ved ikke så meget om dem.

Det sundeste, er at få skiftet bøsningen (fjernet "skiven") lige fra starten :wink: Det giver færre gennemsnitlige omdrejninger. Når det gælder tilkøring af ny motor, så bør man vente med fuld gas de første 150-200 km. Herefter kan man i kortere perioder give den lidt "intervaltræning". Dvs. i nogle min. køre den op til fuld gas, og så igen køre med halv til 3/4 gas. Når den har kørt 500 km, skal olien skiftes, og ventiler stilles (et tjek af rem og ruller og efterspænding af skruer/bolte skader heller ikke), og motoren skulle herefter være klar til at arbejde normalt. Hvis man monterer ny cylinder på en tilkørt maskine, bør 100 km være tilstrækkeligt, før man skifter olie og stiller ventilerne.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar


Forum spring: