Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco skiven pillet
#1
Hej!
Hvis jeg piller skiven på min Giantco Sprint, påstår nogle at man skal skifte ruller til lidt lettere og op i en 92-94 dyse ca.

Men det forstår jeg ikke? Har hørt man kan roligt fjerne skiven inden andre justeringer er nødvendige, da den er lavet til at køre uden skiven.

Nogle der har noget klogt at sige?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Contradel Skrev:Hej!
Hvis jeg piller skiven på min Giantco Sprint, påstår nogle at man skal skifte ruller til lidt lettere og op i en 92-94 dyse ca.

Men det forstår jeg ikke? Har hørt man kan roligt fjerne skiven inden andre justeringer er nødvendige, da den er lavet til at køre uden skiven.

Nogle der har noget klogt at sige?

Når man fjerner skiven, så kommer der et dødt punkt i optrækket, det punkt forsvinder med nogle lettere ruller. (Som regelt med 5.5grams ruller)

Når du køre hurtigere så skal scooteren bruge mere benzin derfor skifter man skifte til en størrer dyse. (Et sted mellem 90-94 dyse.)

Du kan let køre rundt uden at have gjordt de ting ved scooteren, men hvis du vil udnytte scooteren's fulde potentiale, så skal de ting også skiftes. :wink:
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Er det noget specielt ved 4-takter eller denne scooter. Eller er det generelt? Troede ikke at de fra producentens hjemmeside gjorde andet end at putte en skive i, troede ikke det skiftede dyse samt ruller.

Men lækkert at der er nogle der har forstand på det, så må jeg bare gøre det selvom min ven (som er ret så påståelig Blink med øjet ) siger at det ikke behøves.
Svar
#4
Mange gange bliver der sat en lidt for lille dysse i, for at holde forurenings nivoet lidt nede.Men virker dog lidt hurtigere når gassen drejes om i fuld brian stilling ,uden at den dør ud.
4400 kalundborg.
Svar
#5
Hej.

Inden jeg fik sat tun på min giantco, kørte jeg et halvt år med pillet skive kun. Den kører fint. men det er rigtigt der sådan et dødt punkt lige i opstarten. Men var ikke af stor betydning for mig. Og jeg omdysede ikke min. Det kørte stadig fint nokSmil Håber det kun e hjælpe lidt.
Ejer af en Giantco Sprint (Evighedsmaskinen),
og har tidligere eget en PGO Pmx "No Fear" Nr. 155/580. Men viste sig at være stjålet.
Har nu lige indkøbt en Puch Maxi, og er ved at istandsætte den fuldstændig.

Med Venlig Hilsen Anders Pedersen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
skodacarsten Skrev:Mange gange bliver der sat en lidt for lille dysse i, for at holde forurenings nivoet lidt nede.Men virker dog lidt hurtigere når gassen drejes om i fuld brian stilling ,uden at den dør ud.

Okay men er std. dyse ikke 85? Hvorfor anbefaler nogle at man kører med helt op til 92-94. Ville en 86 87 ikke være ok? Her snakket vi når skiven er pillet.
Jeg vil nok skifte dyse, det er så nemt, men har ingen luftnøgle eller elektrisk moment skruetrækker, så lader nok rullerne være.


Anders Pedersen Skrev:Hej.

Inden jeg fik sat tun på min giantco, kørte jeg et halvt år med pillet skive kun. Den kører fint. men det er rigtigt der sådan et dødt punkt lige i opstarten. Men var ikke af stor betydning for mig. Og jeg omdysede ikke min. Det kørte stadig fint nokSmil Håber det kun e hjælpe lidt.

Okay, må jeg ligge mærke til. Så længere den har hurtigere optræk en min nuværende Puch Maxi Blink med øjet
Svar
#7
Contradel Skrev:Okay men er std. dyse ikke 85? Hvorfor anbefaler nogle at man kører med helt op til 92-94. Ville en 86 87 ikke være ok? Her snakket vi når skiven er pillet.

Hvis man laver en tændrørsaflæsning på en afdroslet sprint med orginal dyse i viser den at maskinen får for lidt benzin, det er først når man når til et sted mellem 90-94 dyse at tændrøret bliver cocio-brunt, hvilket er optimal farve på tændrøret.

Contradel Skrev:Jeg vil nok skifte dyse, det er så nemt, men har ingen luftnøgle eller elektrisk moment skruetrækker, så lader nok rullerne være.

Hvorfor ikke gøre det når du piller skiven? Smil
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#8
Tændrørsaflæsningen er til at stole på, men den dyse-udskiftning er vist lidt at en røver no?
Hvad jeg har forsøgt mig med lader standard indtillingen til at være den absolut bedste hvad angår trækkraft og topfart, men det kan da godt være jeg har overset noget?
Svar
#9
Green Skrev:Tændrørsaflæsningen er til at stole på, men den dyse-udskiftning er vist lidt at en røver no?
Hvad jeg har forsøgt mig med lader standard indtillingen til at være den absolut bedste hvad angår trækkraft og topfart, men det kan da godt være jeg har overset noget?


Da min scooter ''kun'' var afdroslet skete der ikke noget de sidste 1/3 nå man gav gas, der kom kun mere lyd ud af det. Efter dyseskift gav den gas hele vejen rundt, og motergangen blev bedere.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: