Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Ja så fik jeg solgt min "gamle" giantco der EVIGT var problemer med
Efter længe overvejelse og prøvekørsler faldt mit valg på Piaggio Zip 4t i 30´er
Så nu skal jeg så ned til forhandlern idag og hente den kl 3, det værste er så bare, at man er så bum syg, jeg ikke tror det ville være det bedste at gå uden for mit værrelse idag
Men er der noget man skal være opmærksom på når jeg får den?
er der nogle tips jeg skal søre for at gøre fx (:?
cooter: en gang 4t altid 4t
Svar: 12.709
Tråde: 83
Tilmeldt: Aug 2006
| Soe Skrev:Ja så fik jeg solgt min "gamle" giantco der EVIGT var problemer med
Efter længe overvejelse og prøvekørsler faldt mit valg på Piaggio Zip 4t i 30´er
Så nu skal jeg så ned til forhandlern idag og hente den kl 3, det værste er så bare, at man er så bum syg, jeg ikke tror det ville være det bedste at gå uden for mit værrelse idag
Men er der noget man skal være opmærksom på når jeg får den?
er der nogle tips jeg skal søre for at gøre fx (:?
cooter: en gang 4t altid 4t Du skal bare sørge for, at forhandleren har klargjort den ordentligt. Dvs. renset karburatoren, stillet ventilerne til 0,08, og så ellers bare køre stille og roligt de første 3-500 km, hvor den skal til første service, og have udskiftet olien, og have rettet evt. småfejl, du måtte finde.
Beatus, qui prodest, quibus potest
Stavefejl og dårlig grammatik er lavet bevidst. Det øger underholdningsværdien.
Remember... four wheels move the body, but two wheels move the soul.
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Hvis den ikke kører betaler jeg ikke.
Prøvede en Zip ved forhandlern igår og den kunne ikke stå i tomgang af sig selv og havde svært ved at starte.
Håber den jeg får er problemfri.
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Ja der bliver ingen Zip til mig
Modellen jeg skulle købe var både ridset og skjoldene var så skæve at det hele gabte i hele højre side optil 1cm.
Desuden kunne den ikke stå i tomgang uden at få en ordenlig spand gas i længere tid, efterfulgt af en mærkelig brændt lugt.
Så jeg nægtede at betale for en ny scooter i brugt stand.
ærgeligt der var kommet plader og papir på den :?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
| Soe Skrev:Ja der bliver ingen Zip til mig
Modellen jeg skulle købe var både ridset og skjoldene var så skæve at det hele gabte i hele højre side optil 1cm.
Desuden kunne den ikke stå i tomgang uden at få en ordenlig spand gas i længere tid, efterfulgt af en mærkelig brændt lugt.
Så jeg nægtede at betale for en ny scooter i brugt stand.
ærgeligt der var kommet plader og papir på den :?
Det var surt I Soe. Du skriver "ny scooter i brugt stand". Mig bekendt, sælger man ikke en ny scooter, i brugt stand, da den jo ikke har været ude og køre. Eller er der noget, jeg har misforstået her??
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Altså, den var ny. Men den havde godt nok fået en hård behandling.
Den havde kørt 2 km da jeg skulle købe den, ved ikke om det er "normalt"
Men som sagt den havde ridser og skjoldene passede slet ikke sammen osv. Rigtig møg.
Så skal ned og kigge på en PGO Hot 50 i vinrød her på torsdag, ved en lidt mere seriøs motorcykelforhandler.
Mit valg har hele tiden stået mellem Hotten og Zippen, en skam jeg så ikke valgte Hotten først.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Hvis en forhandler behandler en ny scooter på den måde, skal man ikke handle hos vedkommende.
Tror også du bliver gladere for Hotten, for den er en god og stabil scooter. Og den er ovenikøbet på tilbud, til lige under 10.000 kr.
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Ja tror ikke hotten skuffer mig(: kender jo mange med sådan en maskine
Men ellers må jeg jo bare cykle resten af sommeren :oops:
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
og så længe den ikke skal tunes osv, så ser jeg frem et godt følgeskab med den i nogle år(:
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Er lige nysgerig hvor at det var at du var henne og skulle "købe" den Zip 4t, det lydder jo ikke særlig godt når man skal hænte sin nye maskine at den nærmest er smaderet inden at den har kørt.
Mærkligt at de ikke hvade ringet og sagt at der hvade været et uheld eller at den var fks væltet eller noget.
Nå ja en totakter yder bederer men kører korter på litteren en 4 takter, håber at du bliver glad for hoten. cooter:
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 52
Tråde: 13
Tilmeldt: May 2007
Den var ikke smadret (: den havde ridser på højre side,
mulighvis fordi den havde stået op af mange andre scootere..
Skjoldene passede desværrer slet ikke sammen i højre side, helt oppe fra front skjoldet og så hen til udstødningen langs scooterens bund
Så smadret eller baggatel bedøm selv.
Har det bare på den måde at når jeg køber noget til 11.000,- så skal det altså være iorden
11.000 er trods alt mange penge når man er knap 17 :oops:
Ps. Det er ved Poders i Horsens
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
| Soe Skrev:og så længe den ikke skal tunes osv, så ser jeg frem et godt følgeskab med den i nogle år(:
Selvom det er en smule ulovligt, vil jeg alligevel anbefale dig at få fjernet ringen i variatoren, efter 1. service, men det er muligt at garantien så bortfalder (spørg forhandleren om det). Det hæmmer scooteren, at den sidder der. Dvs. den er meget sløv i optrækket, og kører ikke særlig langt på literen. Scooteren vil komme til at køre omkring de 50-55 km/t, når ringen er fjernet.
|