Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco tikker og går ud.
#1
Hey. Smil

Min giantco kan lige pludselig ikke holde sig igang, og min cdi-boks er begyndt at tikke. Det virker lidt underligt så jeg håbede på at nogle af jer vidste hvad problemet ku være.
Det skete efter en lille køretur hvor den bare gik ud da jeg gassede ned ved min indkørsel. Så virkede strømmen ikke et kort øjeblik, og nu tikker den så og kan ikke holde sig igang.

Håber meget i kan hjælpe.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
RaSZKP Skrev:Hey. Smil

Min giantco kan lige pludselig ikke holde sig igang, og min cdi-boks er begyndt at tikke. Det virker lidt underligt så jeg håbede på at nogle af jer vidste hvad problemet ku være.
Det skete efter en lille køretur hvor den bare gik ud da jeg gassede ned ved min indkørsel. Så virkede strømmen ikke et kort øjeblik, og nu tikker den så og kan ikke holde sig igang.

Håber meget i kan hjælpe.


Cdi box'en tikker altid, så det har ikke noget med fejlen at gøre.
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#3
Altid??
Har den nemlig aldrig gjort før. Smil
Det lyder også som om, at der kommer noget tikken et andet sted fra.
Svar
#4
RaSZKP Skrev:Altid??
Har den nemlig aldrig gjort før. Smil
Det lyder også som om, at der kommer noget tikken et andet sted fra.

Måske dine ventiler, der skal indstilles?
Svar
#5
RaSZKP Skrev:Altid??
Har den nemlig aldrig gjort før Smil

Ja, altid, Du har nok bare ikke lagt mærke tid det før. :wink:

RaSZKP Skrev:Det lyder også som om, at der kommer noget tikken et andet sted fra.

Det kan være ventilerne, hvornår har du sidst stillet dem?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har aldrig selv gjort det. Smil
Ved faktisk ikke om det er blevet gjort overhovedet.
Har købt den for 3 måneder siden. Den er fra maj sidste år.
Hvad koster det typisk, at få det gjort? Smil
Svar
#7
I første omgang skal du ikke tænke på ventiler, men når man køber brugt er det en god ide at få justeret dem, og så lige få skiftet motor og gear olien, da hvis det ikke er i orden kan blive en dyr fornøjelse.

Du skriver at strømmen gik ud et kort øjeblik, jamen så er det nok i det elektriske system du skal finde fejlen. Start med at gå alle stik og samlinger igennem, for at presse prisen tror jeg at de små kineser har været lige lovlig hurtige, dårlige samlinger har mange været ude for.

Selv havde jeg et lille problem hvor starteren havde nogle periodevis svigt, det viste sig bare at være stikket til startrelæ der ikke var klikket helt sammen.
En samling i en stelledning har jeg også været ude for, det blev en lidt større sag: http://www.letsindig.be/lifan/vedligehol...ng/rep.htm


Min CDI tikker ikke, men hørte om en hvor det var en sydende lyd, lyden kom fra stikket, da det blev ordnet kørte den fint igen.

Ventiler kan du selv justerer, kan du lave de andre service selv er det er ikke særlig svært. Sådan gør jeg.
http://www.letsindig.be/geely/ventiler/ventiler.htm her er også et link til en film der viser hvordan man gør.

http://www.letsindig.be/geely/ventiler/GP_ventil.pdf

Godt nok er det en anden motor men princippet i det er fuldstændig det samme.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
RaSZKP Skrev:Jeg har aldrig selv gjort det. Smil
Ved faktisk ikke om det er blevet gjort overhovedet.
Har købt den for 3 måneder siden. Den er fra maj sidste år.
Hvad koster det typisk, at få det gjort? Smil

Så ville det nok være en god ide at få dem stillet snart. Også selvom det måske ikke er det der skaber problemet. Smil

Som LETSINDIG siger, så kan du selv stille ventilerne.
Her er en guide som bla. passer til Giantco sprint. Guide til justering af ventiler. Grin
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#9
Tak for de hurtige svar Smil
Vil da forsøge at skifte stikket til cdi-boksen og se om den stopper måske.
Det med ventilerne vil jeg ikke gerne rode med selv Smil Så det må jeg lige finde en anden der har styr på.
Men tak for svarene. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har valgt at ignorere det der tikken fra cdi, men scooteren har i længere tid (meget langsomt) tabt fart... Den startede for et par måneder siden på 64 og er nu nede på 59... Det virker som om cdi'en slår hurtigere til... nogle gange allerede ved 55 slår den til....

Er min cdi i stykker eller bare underlig? Smil
Eller er det et helt andet problem?
Svar
#11
RaSZKP Skrev:Har valgt at ignorere det der tikken fra cdi, men scooteren har i længere tid (meget langsomt) tabt fart... Den startede for et par måneder siden på 64 og er nu nede på 59... Det virker som om cdi'en slår hurtigere til... nogle gange allerede ved 55 slår den til....

Er min cdi i stykker eller bare underlig? Smil
Eller er det et helt andet problem?

Ventilerne, kan godt få scooteren til at tabe fart over længere tid, hvis de ikke bliver indstillet.

Så længe scooteren kan starte og køre så tror jeg stadig ikke problemet er cdi'en. :?

Har du prøvet at tage et kig på din membran i karburatoren?
Giantco Sprint 2007 17000km & Yamaha Fs1 1978 22000km.
Og nu også en Giantco Sprint 2009 1000Km.
Svar
#12
Er ikke den store mekaniker så, men vil da se om jeg kan komme derned eller få nogen til at hjælpe Smil
Svar


Forum spring: